Diplomová práce se především zabývá realizací a grafickým zpracováním deskové hry na motivy dějin Kyjevské Rusi. Hra má edukační charakter, a je určena především pro mládež školního věku (10+), maximální věková hranice této hry je neomezená. Cílem je vzdělávání středoškoláků a snaha oživit zájem o historii v herní podobě. Obsah balení se skládá z herní plochy, jednotlivých kartiček historických událostí, příručky k používání a doplňků (kostka, přesýpací hodiny, erby kmenů). Cílem hry je dostat se skrze hrací mapu plnou zajímavých zadání do města Kyjeva. Vizuální zpracování hry je na hranici mezi studijní příručkou a Art hrou.
Anotace v angličtině
The project is the graphic version of a board game based on the history of Kyivan Rus. The game is educational and created for school children (10+ y.o.). However, there is no age limit. The aim is to help children learn and to popularise educational games. The game includes the playfield, a lot of cards with historical events, the guidebook, and additional elements (cube, hourglass, figures with coats of arms, characters). The goal of the game is to get to the main city of Kyivan Rus, Kyiv. The game ends there, and the first player to get to the capital wins. The visuals of the game combine textbook materials and art.
Klíčová slova
Desková hra, edukační stolní hra, dějiny Kyjevské Rusi, historické události, Dynastie Rurikovců.
Klíčová slova v angličtině
Educational board game, history of Kyivan Rus, historical events, Rurik dynasty.
Rozsah průvodní práce
49 s. (54 179 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se především zabývá realizací a grafickým zpracováním deskové hry na motivy dějin Kyjevské Rusi. Hra má edukační charakter, a je určena především pro mládež školního věku (10+), maximální věková hranice této hry je neomezená. Cílem je vzdělávání středoškoláků a snaha oživit zájem o historii v herní podobě. Obsah balení se skládá z herní plochy, jednotlivých kartiček historických událostí, příručky k používání a doplňků (kostka, přesýpací hodiny, erby kmenů). Cílem hry je dostat se skrze hrací mapu plnou zajímavých zadání do města Kyjeva. Vizuální zpracování hry je na hranici mezi studijní příručkou a Art hrou.
Anotace v angličtině
The project is the graphic version of a board game based on the history of Kyivan Rus. The game is educational and created for school children (10+ y.o.). However, there is no age limit. The aim is to help children learn and to popularise educational games. The game includes the playfield, a lot of cards with historical events, the guidebook, and additional elements (cube, hourglass, figures with coats of arms, characters). The goal of the game is to get to the main city of Kyivan Rus, Kyiv. The game ends there, and the first player to get to the capital wins. The visuals of the game combine textbook materials and art.
Klíčová slova
Desková hra, edukační stolní hra, dějiny Kyjevské Rusi, historické události, Dynastie Rurikovců.
Klíčová slova v angličtině
Educational board game, history of Kyivan Rus, historical events, Rurik dynasty.
Zásady pro vypracování
1) Průzkum v oblasti problematiky
2) Praktická a teoretická rešerše
3) Výběr odborné literatury
4) Konzultace s vedoucím práce
5) Konzultace teoretické části práce s konzultantem
6) Písemná obhajoba
7) Kompletní realizace práce
8) Instalace práce
Zásady pro vypracování
1) Průzkum v oblasti problematiky
2) Praktická a teoretická rešerše
3) Výběr odborné literatury
4) Konzultace s vedoucím práce
5) Konzultace teoretické části práce s konzultantem
6) Písemná obhajoba
7) Kompletní realizace práce
8) Instalace práce
Seznam doporučené literatury
KOLESÁR, Zdeno. Kapitoly z dejín grafického dizajnu. Bratislava: Slovenské centrum dizajnu, 2006, ISBN 978-0-470-16873-8
HOLLIS, Richard. Stručná historie grafického designu. V Praze: Rubato, 2014. Eseje (Rubato). ISBN 978-80-87705-27-8
Seznam doporučené literatury
KOLESÁR, Zdeno. Kapitoly z dejín grafického dizajnu. Bratislava: Slovenské centrum dizajnu, 2006, ISBN 978-0-470-16873-8
HOLLIS, Richard. Stručná historie grafického designu. V Praze: Rubato, 2014. Eseje (Rubato). ISBN 978-80-87705-27-8