Bakalářská práce je zaměřená na využití loutky v aktivitách mateřské školy.
V teoretické části práce je popsána definice loutky a historie loutkového divadla.
Dále jsou v této části práce vymezené druhy loutek a jejich dělení. Poslední
kapitola teoretické části se zabývá metodikou práce s loutkou. Praktická část
práce obsahuje pět lekcí, které jsou zaměřené vždy na konkrétní problém a věc,
co se díky lekci mají děti naučit.
Annotation in English
This bachelor thesis is is based on puppet and use in kindergarten activities. In
the theoretical part of the thesis is described the definition of puppet and the
history od puppet theatre. Furthermore, the types of puppets and their division
are defined in this part of the work. The last chapter of the theoretical part deals
with the methodology of working with a puppet. The practical part of the work
contains five lessons, which are always focused on a specific problem and thing
that the children should learn thanks to the lesson.
Keywords
loutka, metodika práce s loutkou, čtenářská pregramotnost
Keywords in English
puppet, methodology of working with a puppet, reading literacy
Length of the covering note
57 s. (62 162 znaků)
Language
CZ
Annotation
Bakalářská práce je zaměřená na využití loutky v aktivitách mateřské školy.
V teoretické části práce je popsána definice loutky a historie loutkového divadla.
Dále jsou v této části práce vymezené druhy loutek a jejich dělení. Poslední
kapitola teoretické části se zabývá metodikou práce s loutkou. Praktická část
práce obsahuje pět lekcí, které jsou zaměřené vždy na konkrétní problém a věc,
co se díky lekci mají děti naučit.
Annotation in English
This bachelor thesis is is based on puppet and use in kindergarten activities. In
the theoretical part of the thesis is described the definition of puppet and the
history od puppet theatre. Furthermore, the types of puppets and their division
are defined in this part of the work. The last chapter of the theoretical part deals
with the methodology of working with a puppet. The practical part of the work
contains five lessons, which are always focused on a specific problem and thing
that the children should learn thanks to the lesson.
Keywords
loutka, metodika práce s loutkou, čtenářská pregramotnost
Keywords in English
puppet, methodology of working with a puppet, reading literacy
Research Plan
1. Studentka se seznámí se směrnicí č. 5E/2019 pokyny pro psaní a odevzdání bakalářských a diplomových prací na PF UJEP.
2. Prostudovat odbornou literaturu vztahující se k tématu bakalářské práce.
3. Stanovit cíl své práce, rozvrhnout obsah práce.
4. V teoretické části se zaměřit a blíže specifikovat problematiku loutky a loutkového divadla se zaměřením na předškolní zařízení.
5. V praktické části vyhledat vhodné texty a promyslet metody a formy práce s nimi v MŠ.
6. Prověřit a vyhodnotit v dětském kolektivu MŠ, provést reflexi a ověřit přínos pro pedagogickou praxi.
7. Závěr.
Research Plan
1. Studentka se seznámí se směrnicí č. 5E/2019 pokyny pro psaní a odevzdání bakalářských a diplomových prací na PF UJEP.
2. Prostudovat odbornou literaturu vztahující se k tématu bakalářské práce.
3. Stanovit cíl své práce, rozvrhnout obsah práce.
4. V teoretické části se zaměřit a blíže specifikovat problematiku loutky a loutkového divadla se zaměřením na předškolní zařízení.
5. V praktické části vyhledat vhodné texty a promyslet metody a formy práce s nimi v MŠ.
6. Prověřit a vyhodnotit v dětském kolektivu MŠ, provést reflexi a ověřit přínos pro pedagogickou praxi.
7. Závěr.
Recommended resources
RICHTER, L. Od předmětu k loutce, od loutky k předmětu. Praha, 1997. 80-7068-097-0
MACKOVÁ, S. Dramatická výchova. Brno, 2004. 80-85429-93-04
MACHKOVÁ, E. Úvod do studia dramatické výchovy. Praha, 2007. 978-80-7068-207-4
MACHKOVÁ, E. Jak se učí dramatická výchova - didaktika dramatické výchovy. Praha, 2007. 978-80-7331-089-9
VALENTA, J. Metody a techniky dramatické výchovy. Praha, 2008. 80-247-1865-0
LEŠTINA, V.: Hrajeme si loutkové divadlo. Praha, 1995. 80-7178-066-9
RŐDL, O., a kol.: Loutkové divadlo. Praha, 1969. publikace č. 94-35-04
SMUTNÁ, M.: Loutkové dIvadlo v Mateřské škole. Praha, 1962. publikace č. 14-3-04
SKOPOVÁ K., VONDRUŠKOVÁ A.: Jednoduché loutky. Praha, 2004. 80-247-0892-2
Recommended resources
RICHTER, L. Od předmětu k loutce, od loutky k předmětu. Praha, 1997. 80-7068-097-0
MACKOVÁ, S. Dramatická výchova. Brno, 2004. 80-85429-93-04
MACHKOVÁ, E. Úvod do studia dramatické výchovy. Praha, 2007. 978-80-7068-207-4
MACHKOVÁ, E. Jak se učí dramatická výchova - didaktika dramatické výchovy. Praha, 2007. 978-80-7331-089-9
VALENTA, J. Metody a techniky dramatické výchovy. Praha, 2008. 80-247-1865-0
LEŠTINA, V.: Hrajeme si loutkové divadlo. Praha, 1995. 80-7178-066-9
RŐDL, O., a kol.: Loutkové divadlo. Praha, 1969. publikace č. 94-35-04
SMUTNÁ, M.: Loutkové dIvadlo v Mateřské škole. Praha, 1962. publikace č. 14-3-04
SKOPOVÁ K., VONDRUŠKOVÁ A.: Jednoduché loutky. Praha, 2004. 80-247-0892-2