Tato bakalářská práce se zabývá problematikou postprodukce hlasového záznamu a využitím mikrofonů v nahrávacích studiích. Dále se zaměřuje na celý proces vzniku profesionální a kvalitní audio nahrávky a na veškeré úskalí při její tvorbě. V teoretické části této práce je hlavním tématem rozbor mikrofonů, jejich technických parametrů a dále jejich využití v nahrávacích studiích. Praktická část se zaobírá podrobným popisem jednotlivých pluginů neboli softwarů, které se využívají v postprodukci hlasového záznamu. Celkový koncept této práce je postaven tak, aby byl popsán celý proces vzniku nahrávky, počínaje suchým záznamem z mikrofonu a konče výsledným namixovaným hlasem, který je ovlivněn různými typy efektů.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis engages the challenges of the post-production process of voice recording and the usage of microphones in a recording studious. Furthermore, it looks at the entire process of creating a professional high-quality audio recording and the hardship of producing such a recording. In the theoretical part of this thesis is the main topic to break down microphones, from their technical description to their usage in recording studios. The practical part concentrates on a detailed description of individual plugins, otherwise known as software, which is used in voice recordings post-production. The entire concept of this thesis is built in such a way, that it can describe the entire process of creating recordings, from the first voice recording through a microphone to finalized edited voice, that is enhanced with a variety of effects.
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou postprodukce hlasového záznamu a využitím mikrofonů v nahrávacích studiích. Dále se zaměřuje na celý proces vzniku profesionální a kvalitní audio nahrávky a na veškeré úskalí při její tvorbě. V teoretické části této práce je hlavním tématem rozbor mikrofonů, jejich technických parametrů a dále jejich využití v nahrávacích studiích. Praktická část se zaobírá podrobným popisem jednotlivých pluginů neboli softwarů, které se využívají v postprodukci hlasového záznamu. Celkový koncept této práce je postaven tak, aby byl popsán celý proces vzniku nahrávky, počínaje suchým záznamem z mikrofonu a konče výsledným namixovaným hlasem, který je ovlivněn různými typy efektů.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis engages the challenges of the post-production process of voice recording and the usage of microphones in a recording studious. Furthermore, it looks at the entire process of creating a professional high-quality audio recording and the hardship of producing such a recording. In the theoretical part of this thesis is the main topic to break down microphones, from their technical description to their usage in recording studios. The practical part concentrates on a detailed description of individual plugins, otherwise known as software, which is used in voice recordings post-production. The entire concept of this thesis is built in such a way, that it can describe the entire process of creating recordings, from the first voice recording through a microphone to finalized edited voice, that is enhanced with a variety of effects.
4.Charakteristika vhodného prostředí pro kvalitní záznam zpěvu
5.Popis procesu nahrávání zpěvu
Zásady pro vypracování
1.Studium odborné literatury
2.Charakteristika vybavení ve studiu
3.Vlastní praxe v nahrávacím studiu
4.Charakteristika vhodného prostředí pro kvalitní záznam zpěvu
5.Popis procesu nahrávání zpěvu
Seznam doporučené literatury
HUBER, David Miles a Robert E. RUNSTEIN. Modern recording techniques. Ninth edition. New York: Routledge, Taylor & Francis Group, 2018. ISBN 9781138954373.
SENIOR, Mike. Mixujeme hudbu v domácím studiu. Brno: Computer Press, 2014. ISBN 978-80-251-3798-7.
KURFÜRST, Pavel. Hudební nástroje. Praha: Togga, 2002. ISBN 80-902912-1-x.
HEWITT, Michael. Music Theory for Computer Musicians. Boston, MA, 2010. ISBN 1598635034.
ŠKVOR, Zdeněk. Akustika a elektroakustika. Praha: Academia, 2001. ISBN 80-200-0461-0.
VLACHÝ, Václav. Praxe zvukové techniky. 3., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Muzikus, c2008. ISBN 978-80-86253-46-6.
Seznam doporučené literatury
HUBER, David Miles a Robert E. RUNSTEIN. Modern recording techniques. Ninth edition. New York: Routledge, Taylor & Francis Group, 2018. ISBN 9781138954373.
SENIOR, Mike. Mixujeme hudbu v domácím studiu. Brno: Computer Press, 2014. ISBN 978-80-251-3798-7.
KURFÜRST, Pavel. Hudební nástroje. Praha: Togga, 2002. ISBN 80-902912-1-x.
HEWITT, Michael. Music Theory for Computer Musicians. Boston, MA, 2010. ISBN 1598635034.
ŠKVOR, Zdeněk. Akustika a elektroakustika. Praha: Academia, 2001. ISBN 80-200-0461-0.
VLACHÝ, Václav. Praxe zvukové techniky. 3., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Muzikus, c2008. ISBN 978-80-86253-46-6.