Ve své bakalářské práci ,,Audiovizuální reklamy na produkty pro zvířata" se v praktické části věnuji zejména zkoumání společných znaků a jejich působení na diváky. V teoretické části se podíváme na základní pojmy spojené s reklamou, druhům reklamy, slovním obratům využívaným pro originální spoty a v neposlední řadě se zaměříme psychologickou stránku reklam a metody zkoumání. Na závěr zhodnotíme vliv reklamy na potencionální zákazníky a hlavní společné rysy reklam na produkty pro zvířata.
Anotace v angličtině
This Bachelor thesis deals with the issue of audiovisual advertising for pet's products. Analytic part focuses on research of the common features and its influence on spectators. Theoretical part of the study includes basic terms involved in advertising, types of advertising and words used for making original spots. Last but not least we focus on psychological side of advertising and methods of researching. In the end we evaluate the effect of advertising influence on potencional customers and the main common features of advertisements for pet's products.
Klíčová slova
Reklama, zvířata, produkty pro zvířata, psychologické metody, znaky reklam
Klíčová slova v angličtině
Advertisement, animals, products for pets, psychological methods, advertisement characters
Rozsah průvodní práce
53 s. (77 116 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Ve své bakalářské práci ,,Audiovizuální reklamy na produkty pro zvířata" se v praktické části věnuji zejména zkoumání společných znaků a jejich působení na diváky. V teoretické části se podíváme na základní pojmy spojené s reklamou, druhům reklamy, slovním obratům využívaným pro originální spoty a v neposlední řadě se zaměříme psychologickou stránku reklam a metody zkoumání. Na závěr zhodnotíme vliv reklamy na potencionální zákazníky a hlavní společné rysy reklam na produkty pro zvířata.
Anotace v angličtině
This Bachelor thesis deals with the issue of audiovisual advertising for pet's products. Analytic part focuses on research of the common features and its influence on spectators. Theoretical part of the study includes basic terms involved in advertising, types of advertising and words used for making original spots. Last but not least we focus on psychological side of advertising and methods of researching. In the end we evaluate the effect of advertising influence on potencional customers and the main common features of advertisements for pet's products.
Klíčová slova
Reklama, zvířata, produkty pro zvířata, psychologické metody, znaky reklam
Klíčová slova v angličtině
Advertisement, animals, products for pets, psychological methods, advertisement characters
Zásady pro vypracování
Bakalarantka prostuduje dostupnou odbornou literaturu o reklamě, o reklamních textech a jejich výstavbě a zaměří se na reklamy orientované na produkty pro zvířata.
Na základě bodu č.1 vytvoří teoretickou stať bakalářské práce v rozsahu 10 - 15 stran a stanoví hypotézy pro analýzu shromážděného souboru reklam viz. bod č. 3.
Bakalarantka shromáždí soubor audiovizuálních reklam zaměřených na produkty pro zvířata (psy, kočky, a další) vysílaných na vybraných TV stanicích (soukromých i veřejnoprávních).
Shromážděné reklamy podrobí analýze z hlediska jejich výstavby (tj. kompozice jazykové složky) se zřetelem ke stanoveným hypotézám. Při analýze textů dále se bude zabývat především jejich lexikálními a gramatickými (morfologickými a syntaktických) jazykovými prostředky (deminutivy, hodnotícími adjektivy a expresivy) a zohlední i vzájemné propojení verbální a vizuální složky reklam.
Na základě bodu č. 4 se bakalarantka pokusí charakterizovat typické prvky jazykové prostředky reklam zaměřených na produkty pro zvířata (lexikální prostředky z hlediska významového, slovnědruhového, syntaktické prostředky a jiné druhy jazykových prostředků).
Bakalarantka stanoví (na základě zjištěných výsledků analýzy) závěry práce.
Zásady pro vypracování
Bakalarantka prostuduje dostupnou odbornou literaturu o reklamě, o reklamních textech a jejich výstavbě a zaměří se na reklamy orientované na produkty pro zvířata.
Na základě bodu č.1 vytvoří teoretickou stať bakalářské práce v rozsahu 10 - 15 stran a stanoví hypotézy pro analýzu shromážděného souboru reklam viz. bod č. 3.
Bakalarantka shromáždí soubor audiovizuálních reklam zaměřených na produkty pro zvířata (psy, kočky, a další) vysílaných na vybraných TV stanicích (soukromých i veřejnoprávních).
Shromážděné reklamy podrobí analýze z hlediska jejich výstavby (tj. kompozice jazykové složky) se zřetelem ke stanoveným hypotézám. Při analýze textů dále se bude zabývat především jejich lexikálními a gramatickými (morfologickými a syntaktických) jazykovými prostředky (deminutivy, hodnotícími adjektivy a expresivy) a zohlední i vzájemné propojení verbální a vizuální složky reklam.
Na základě bodu č. 4 se bakalarantka pokusí charakterizovat typické prvky jazykové prostředky reklam zaměřených na produkty pro zvířata (lexikální prostředky z hlediska významového, slovnědruhového, syntaktické prostředky a jiné druhy jazykových prostředků).
Bakalarantka stanoví (na základě zjištěných výsledků analýzy) závěry práce.
Seznam doporučené literatury
ČMEJRKOVÁ, Světla. Reklama v češtině: Čeština v reklamě. Praha: Leda, 2000. ISBN 80-85927-75-6.
VYSEKALOVÁ, Jitka a Jiří MIKEŠ. Reklama: jak dělat reklamu. 3., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Grada, 2010. Marketing (Grada). ISBN 978-80-247-3492-7.
KŘÍŽEK, Zdeněk a Ivan CRHA. Život s reklamou. Praha: Grada, 2002. ISBN 80-247-0213-4.
SEDLÁČEK, Ondřej. Reklama: triky, které vás dostanou. Praha: Vinland, c2009. ISBN 978-80-254-4108-4.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie reklamy. 4., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2012. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-4005-8.
YOUNG, Miles. Ogilvy o reklamě v digitálním věku. Přeložil Vlastimil JUPPA. Praha: Svojtka & Co., 2018. ISBN 978-80-256-2159-2.
ŠEBESTA, Karel. Reklamní texty: jejich funkce a výstavba. Praha: [nakladatel není známý], 1990.
SURÝ, Radovan. Zvíře v reklamě. DP. Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 201
Seznam doporučené literatury
ČMEJRKOVÁ, Světla. Reklama v češtině: Čeština v reklamě. Praha: Leda, 2000. ISBN 80-85927-75-6.
VYSEKALOVÁ, Jitka a Jiří MIKEŠ. Reklama: jak dělat reklamu. 3., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Grada, 2010. Marketing (Grada). ISBN 978-80-247-3492-7.
KŘÍŽEK, Zdeněk a Ivan CRHA. Život s reklamou. Praha: Grada, 2002. ISBN 80-247-0213-4.
SEDLÁČEK, Ondřej. Reklama: triky, které vás dostanou. Praha: Vinland, c2009. ISBN 978-80-254-4108-4.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie reklamy. 4., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2012. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-4005-8.
YOUNG, Miles. Ogilvy o reklamě v digitálním věku. Přeložil Vlastimil JUPPA. Praha: Svojtka & Co., 2018. ISBN 978-80-256-2159-2.
ŠEBESTA, Karel. Reklamní texty: jejich funkce a výstavba. Praha: [nakladatel není známý], 1990.
SURÝ, Radovan. Zvíře v reklamě. DP. Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 201