Rešerše odborné literatury shrnující teoretické poznatky týkající se tématu ergoterapie v neonatologii. Zpracovat kazuistiku pacienta (anamnéza). Využití ergoterapie u předčasně narozených dětí (orofaciální stimulace, Bobath koncept, polohování) a stanovení krátkodobého plánu. Provést kontrolní vyšetření po uplynutí 2 a 4 týdnů. Provést výstupní vyšetření a navrhnout dlouhodobý plán s edukací rodičů. Na závěr zhodnotit stav pacienta a porovnat výsledky před zahájením terapie.
Zásady pro vypracování
Rešerše odborné literatury shrnující teoretické poznatky týkající se tématu ergoterapie v neonatologii. Zpracovat kazuistiku pacienta (anamnéza). Využití ergoterapie u předčasně narozených dětí (orofaciální stimulace, Bobath koncept, polohování) a stanovení krátkodobého plánu. Provést kontrolní vyšetření po uplynutí 2 a 4 týdnů. Provést výstupní vyšetření a navrhnout dlouhodobý plán s edukací rodičů. Na závěr zhodnotit stav pacienta a porovnat výsledky před zahájením terapie.
Seznam doporučené literatury
BOREK, Ivo a kol. Vybrané kapitoly z neonatologie a ošetřovatelské péče. Vyd. 2., dopl. Brno. Institut pro další vzdělávání pracovníků ve zdravotnictví, 2001. 327 s. ISBN 80-7013-338-4.
KRIVOŠÍKOVÁ, Mária. Úvod do ergoterapie. 1. vyd. Praha: Grada, 2011. 364 s. ISBN 978-80-247-2699-1
KIEDROŇOVÁ, Eva. Něžná náruč rodičů: moderní poznatky o významu správné manipulace s novorozencem a malým dítětem. Praha: Grada, 2005. Šťastné dítě (Grada). ISBN 80-247-1210-5.
VACEK, Zdeněk. Embryologie pro pediatry: učebnice pro lékařské fakulty. Vyd. 2., dopl. Praha: Karolinum, 1992. ISBN 80-7066-562-9.
DORT, Jiří, Eva DORTOVÁ a Petr JEHLIČKA. Neonatologie. 3. vydání. Praha: Univerzita Karlova, nakladatelství Karolinum, 2018. ISBN 978-80-246-3936-9
HÁJEK, Zdeněk, Evžen ČECH a Karel MARŠÁL. Porodnictví. 3., zcela přeprac. a dopl. vyd. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-4529-9.
FRIEDLOVÁ, Karolína. Bazální stimulace® pro ošetřující, terapeuty, logopedy a speciální pedagogy: praktická příručka pro pracující v sociálních službách, dlouhodobé péči a ve speciálních školách. 2. vydání. Tábor: Asociace poskytovatelů sociálních služeb ČR, 2018. ISBN 978-80-907053-1-9.
CASTILLO-MORALES, Rodolfo. Orofaciální regulační terapie: metoda reflexní terapie pro oblast úst a obličeje. Praha: Portál, 2006. Speciální pedagogika (Portál). ISBN 80-7367-105-0.
Seznam doporučené literatury
BOREK, Ivo a kol. Vybrané kapitoly z neonatologie a ošetřovatelské péče. Vyd. 2., dopl. Brno. Institut pro další vzdělávání pracovníků ve zdravotnictví, 2001. 327 s. ISBN 80-7013-338-4.
KRIVOŠÍKOVÁ, Mária. Úvod do ergoterapie. 1. vyd. Praha: Grada, 2011. 364 s. ISBN 978-80-247-2699-1
KIEDROŇOVÁ, Eva. Něžná náruč rodičů: moderní poznatky o významu správné manipulace s novorozencem a malým dítětem. Praha: Grada, 2005. Šťastné dítě (Grada). ISBN 80-247-1210-5.
VACEK, Zdeněk. Embryologie pro pediatry: učebnice pro lékařské fakulty. Vyd. 2., dopl. Praha: Karolinum, 1992. ISBN 80-7066-562-9.
DORT, Jiří, Eva DORTOVÁ a Petr JEHLIČKA. Neonatologie. 3. vydání. Praha: Univerzita Karlova, nakladatelství Karolinum, 2018. ISBN 978-80-246-3936-9
HÁJEK, Zdeněk, Evžen ČECH a Karel MARŠÁL. Porodnictví. 3., zcela přeprac. a dopl. vyd. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-4529-9.
FRIEDLOVÁ, Karolína. Bazální stimulace® pro ošetřující, terapeuty, logopedy a speciální pedagogy: praktická příručka pro pracující v sociálních službách, dlouhodobé péči a ve speciálních školách. 2. vydání. Tábor: Asociace poskytovatelů sociálních služeb ČR, 2018. ISBN 978-80-907053-1-9.
CASTILLO-MORALES, Rodolfo. Orofaciální regulační terapie: metoda reflexní terapie pro oblast úst a obličeje. Praha: Portál, 2006. Speciální pedagogika (Portál). ISBN 80-7367-105-0.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
portréty, tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka obhajovala bakalářskou práci na téma „Ergoterapie v neonatologii“. Cílem studentky bylo seznámit komisi s teorií neonatologie a přispění ergoterapeutické intervence v oblasti předčasně narozených dětí. Studentka bohužel nesplnila požadavky bakalářské práce v rámci řešené problematiky. Nedostatky jsou tak v jednotlivých částech práce, v nedostatečné rešerši i v diskuzi. Studentka nereflektovala připomínky, které jí byly sděleny u prvního pokusu obhajoby bakalářské práce.
+ otázky vedoucího BP
1.Co je hlavním cílem ergoterapeuta na oddělení neonatologie?
+ otázky oponenta BP
1.Máte nějaké objektivní důvody, proč jste předložené připomínky do opravy bakalářské práce nezahrnula?
Bakalářská práce je zpracována velmi nekvalitně. V bakalářské práci se vyskytuje velké množství formálních i odborných nedostatků. Práce neodpovídá požadavkům bakalářské práce. Studentka nedokázala kvalitně odpovědět na otázky vedoucího a oponenta práce. Komise se shodla na závěrečném hodnocení obhajoby bakalářské práce známkou nedostatečně.