Bakalářská práce umožňuje náhled na linie postupného progresivního postupu žáka ve výuce v konkrétní škole v přelomovém období druhého desetiletí 21. století. Zaznamenává dobu nástupu nového Školního vzdělávacího programu a postupného opouštění původních vzdělávacích dokumentů, návaznost a propojení skutečně prováděné tradiční klavírní literatury a reálně funkční novodobější, včetně i té instruktivní, vůbec popisuje souvislosti, které jsou nezbytné pro žáky, k fungování školy a to především v předmětu hry na klavír ve vymezeném období. Cílem práce je nejenom vhled do rozvoje dovedností žáků, podat celkově přehled provedené hudby díky dochovaným zdrojům, jejichž rozsah a seřazenost není obvyklá, ovšem i přiblížit předvedené jednotlivosti a jejich zasazení do bližšího kontextu s autorskou osobností. V neposlední řadě má za cíl promítnout i vlastní pohled učitele hry na klavír a dlouholetého žáka. Metody použité během psaní této práce zahrnují rozhovor, rešerši mnohých zdrojů literatury, not, internetových zdrojů včetně práce s databázemi.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis provides an insight into the lines of progressive pupil learning in a particular school in the turning point period of the second decade of the 21st century. It records the time of the advent of the new School Curriculum and the gradual abandonment of the original educational documents, the continuity and interconnection of the actually implemented traditional piano literature and the realistically functioning newer one, including the instructional one, and in general it describes the context that is necessary for the pupils, for the functioning of the school, especially in the subject of piano playing in the defined period. The aim of the work is not only to give an insight into the development of the pupils' skills, to give an overall overview of the music performed thanks to the surviving sources, whose scope and ordering is not usual, but also to bring the individuals presented into closer context with the author's personality. Last but not least, it also aims to project the own perspective of a piano teacher and long-time pupil. The methods used during the writing of this thesis include interview, research of many sources of literature, sheet music, internet sources including database work.
Klíčová slova
Základní umělecká škola, hudba pro klavír, výuka, klavírní instruktivní literatura, pedagog, žák, klavírní oddělení
Klíčová slova v angličtině
Elementary art school, music for piano, teaching, piano instructional literature, teacher, pupil, piano department
Rozsah průvodní práce
90 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce umožňuje náhled na linie postupného progresivního postupu žáka ve výuce v konkrétní škole v přelomovém období druhého desetiletí 21. století. Zaznamenává dobu nástupu nového Školního vzdělávacího programu a postupného opouštění původních vzdělávacích dokumentů, návaznost a propojení skutečně prováděné tradiční klavírní literatury a reálně funkční novodobější, včetně i té instruktivní, vůbec popisuje souvislosti, které jsou nezbytné pro žáky, k fungování školy a to především v předmětu hry na klavír ve vymezeném období. Cílem práce je nejenom vhled do rozvoje dovedností žáků, podat celkově přehled provedené hudby díky dochovaným zdrojům, jejichž rozsah a seřazenost není obvyklá, ovšem i přiblížit předvedené jednotlivosti a jejich zasazení do bližšího kontextu s autorskou osobností. V neposlední řadě má za cíl promítnout i vlastní pohled učitele hry na klavír a dlouholetého žáka. Metody použité během psaní této práce zahrnují rozhovor, rešerši mnohých zdrojů literatury, not, internetových zdrojů včetně práce s databázemi.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis provides an insight into the lines of progressive pupil learning in a particular school in the turning point period of the second decade of the 21st century. It records the time of the advent of the new School Curriculum and the gradual abandonment of the original educational documents, the continuity and interconnection of the actually implemented traditional piano literature and the realistically functioning newer one, including the instructional one, and in general it describes the context that is necessary for the pupils, for the functioning of the school, especially in the subject of piano playing in the defined period. The aim of the work is not only to give an insight into the development of the pupils' skills, to give an overall overview of the music performed thanks to the surviving sources, whose scope and ordering is not usual, but also to bring the individuals presented into closer context with the author's personality. Last but not least, it also aims to project the own perspective of a piano teacher and long-time pupil. The methods used during the writing of this thesis include interview, research of many sources of literature, sheet music, internet sources including database work.
Klíčová slova
Základní umělecká škola, hudba pro klavír, výuka, klavírní instruktivní literatura, pedagog, žák, klavírní oddělení
Klíčová slova v angličtině
Elementary art school, music for piano, teaching, piano instructional literature, teacher, pupil, piano department
Zásady pro vypracování
- studium odborné literatury
- pravidelné konzultace s vedoucím práce
- shromáždění související literatury a vybraných notových materiálů
- kompletace bakalářské práce
- jazyková a obsahová kontrola, odevzdání práce
Zásady pro vypracování
- studium odborné literatury
- pravidelné konzultace s vedoucím práce
- shromáždění související literatury a vybraných notových materiálů
- kompletace bakalářské práce
- jazyková a obsahová kontrola, odevzdání práce
Seznam doporučené literatury
DĚDOVSKÁ, Táňa. Výroční zpráva školní rok 2018/2019. Chabařovice, 2019. DEIMLINGOVÁ, Jiřina. Výroční zpráva o činnosti školy v roce 2017/2018. Chabařovice, 2018. DEIMLINGOVÁ, Jiřina. Výroční zpráva o činnosti školy v roce 2016/2017. Chabařovice, 2017. DEIMLINGOVÁ, Jiřina. Výroční zpráva o činnosti školy v roce 2015/2016. Chabařovice, 2016. DEIMLINGOVÁ, Jiřina. Výroční zpráva o činnosti školy v roce 2014/2015. Chabařovice, 2015. DEIMLINGOVÁ, Jiřina. Výroční zpráva o činnosti školy v roce 2013/2014. Chabařovice, 2014. DEIMLINGOVÁ, Jiřina. Výroční zpráva o činnosti školy v roce 2012/2013. Chabařovice, 2013. DEIMLINGOVÁ, Jiřina. Výroční zpráva o činnosti školy v roce 2011/2012. Chabařovice, 2012. DEIMLINGOVÁ, Jiřina. Výroční zpráva o činnosti školy v roce 2010/2011. Chabařovice, 2011. DEIMLINGOVÁ, Jiřina. Výroční zpráva o činnosti školy v roce 2009/2010. Chabařovice, 2010.
Vše uloženo In: ZUŠ Chabařovice, Husovo náměstí 17, 403 17 Chabařovice
Seznam doporučené literatury
DĚDOVSKÁ, Táňa. Výroční zpráva školní rok 2018/2019. Chabařovice, 2019. DEIMLINGOVÁ, Jiřina. Výroční zpráva o činnosti školy v roce 2017/2018. Chabařovice, 2018. DEIMLINGOVÁ, Jiřina. Výroční zpráva o činnosti školy v roce 2016/2017. Chabařovice, 2017. DEIMLINGOVÁ, Jiřina. Výroční zpráva o činnosti školy v roce 2015/2016. Chabařovice, 2016. DEIMLINGOVÁ, Jiřina. Výroční zpráva o činnosti školy v roce 2014/2015. Chabařovice, 2015. DEIMLINGOVÁ, Jiřina. Výroční zpráva o činnosti školy v roce 2013/2014. Chabařovice, 2014. DEIMLINGOVÁ, Jiřina. Výroční zpráva o činnosti školy v roce 2012/2013. Chabařovice, 2013. DEIMLINGOVÁ, Jiřina. Výroční zpráva o činnosti školy v roce 2011/2012. Chabařovice, 2012. DEIMLINGOVÁ, Jiřina. Výroční zpráva o činnosti školy v roce 2010/2011. Chabařovice, 2011. DEIMLINGOVÁ, Jiřina. Výroční zpráva o činnosti školy v roce 2009/2010. Chabařovice, 2010.
Vše uloženo In: ZUŠ Chabařovice, Husovo náměstí 17, 403 17 Chabařovice