Bakalářská práce se zabývá zobrazováním motivu dítěte v českém současném výtvarném umění a představením autorů zabývajících se stejnou či podobnou problematikou v současné době. Cílem tvorby bude vytvořit umělecké dílo a bakalářskou práci, která bude porovnávat motiv dítěte z několika uměleckých hledisek. Porovnávám různé přístupy k zobrazování motivu dítěte a záměry umělců v současnosti. V kontextech zmiňuji například Josefa Bolfa, Jakuba Janovského, Lubomíra Typlta a Marka Medunu.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis discusses the theme of portraying children in Czech contemporary art and presents authors dealing with the same or similar theme in their work. The purpose of this work is to create an work of art and a bachelor thesis that compares different approaches of artists and their intentions in the theme of portraying children. In the contextual part I mention for example Josef Bolf, Jakub Janovský, Lubomír Typlt, Marek Meduna.
Bakalářská práce se zabývá zobrazováním motivu dítěte v českém současném výtvarném umění a představením autorů zabývajících se stejnou či podobnou problematikou v současné době. Cílem tvorby bude vytvořit umělecké dílo a bakalářskou práci, která bude porovnávat motiv dítěte z několika uměleckých hledisek. Porovnávám různé přístupy k zobrazování motivu dítěte a záměry umělců v současnosti. V kontextech zmiňuji například Josefa Bolfa, Jakuba Janovského, Lubomíra Typlta a Marka Medunu.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis discusses the theme of portraying children in Czech contemporary art and presents authors dealing with the same or similar theme in their work. The purpose of this work is to create an work of art and a bachelor thesis that compares different approaches of artists and their intentions in the theme of portraying children. In the contextual part I mention for example Josef Bolf, Jakub Janovský, Lubomír Typlt, Marek Meduna.
Studium odborné literatury k tématu, vypracování teoretické části, konzultace s odborníky, vytvoření koncepce, průběžné konzultace a realizace praktické části, výtvarně pedagogický přesah, fotodokumentace, závěr, shrnutí, reflexe bakalářské práce, obrazová příloha, zdroje, tisk textu a jeho odevzdání a prezentace praktické části na výstavě bakalářských a diplomových prací.
Zásady pro vypracování
Studium odborné literatury k tématu, vypracování teoretické části, konzultace s odborníky, vytvoření koncepce, průběžné konzultace a realizace praktické části, výtvarně pedagogický přesah, fotodokumentace, závěr, shrnutí, reflexe bakalářské práce, obrazová příloha, zdroje, tisk textu a jeho odevzdání a prezentace praktické části na výstavě bakalářských a diplomových prací.
Seznam doporučené literatury
GABLIK, S. Selhala moderna?. Olomouc: Votobia, 1995. ISBN 80-85885-20-4
HORÁČEK, R., Umění bez revolucí?. 2019. ISBN: 978-80-7485-191-9
KULKA, T. Umění a kýč. Praha, 2000. ISBN: 80-7215-128-2 TŘEŠTÍK, M. Umění vnímat umění. Praha: Gasset, 2011. ISBN 978-80-87079-15-7.
LINDAUROVÁ L. a kol. Mezera - Mladé umění v Česku (1990- 2014). Společnost Jindřicha Chalupeckého, 2014. ISBN: 978-80-905317-3-4
MORGANOVÁ, P. Začátek století. Západočeská galerie v Plzni, 2012. ISBN: 978-80-7467-003-9
Seznam doporučené literatury
GABLIK, S. Selhala moderna?. Olomouc: Votobia, 1995. ISBN 80-85885-20-4
HORÁČEK, R., Umění bez revolucí?. 2019. ISBN: 978-80-7485-191-9
KULKA, T. Umění a kýč. Praha, 2000. ISBN: 80-7215-128-2 TŘEŠTÍK, M. Umění vnímat umění. Praha: Gasset, 2011. ISBN 978-80-87079-15-7.
LINDAUROVÁ L. a kol. Mezera - Mladé umění v Česku (1990- 2014). Společnost Jindřicha Chalupeckého, 2014. ISBN: 978-80-905317-3-4
MORGANOVÁ, P. Začátek století. Západočeská galerie v Plzni, 2012. ISBN: 978-80-7467-003-9