Práce pojednává o agresivitě dětí v mateřské škole. Agresivita je intenzivnějším problémem, který je společensky nepřijatelný. Teoretická část se věnuje vývoji dítěte v předškolním věku, vymezení základních pojmů a v neposlední řadě prevenci a nápravě agrese a agresivního chování. V praktické části se práce věnuje dotazníkovému šetření, které mapuje problematiku agrese v mateřských školách v okrese Liberec.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the topic of aggressiveness in children in kindergarten. Aggressiveness is an intensive issue which is socially unacceptable. The theoretical part pays attention to the development of a child in preschool years, the definition of fundamental concepts and last but not least prevention and correction of aggression and aggressive behavior. The practical part of the thesis is dedicated to a survey about aggression issues in kindergarten children in the Liberec region.
Aggression, aggressiveness, preschool years, kindergarten, family, educator
Rozsah průvodní práce
64s. (99 260 znaků s mezerami)
Jazyk
CZ
Anotace
Práce pojednává o agresivitě dětí v mateřské škole. Agresivita je intenzivnějším problémem, který je společensky nepřijatelný. Teoretická část se věnuje vývoji dítěte v předškolním věku, vymezení základních pojmů a v neposlední řadě prevenci a nápravě agrese a agresivního chování. V praktické části se práce věnuje dotazníkovému šetření, které mapuje problematiku agrese v mateřských školách v okrese Liberec.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the topic of aggressiveness in children in kindergarten. Aggressiveness is an intensive issue which is socially unacceptable. The theoretical part pays attention to the development of a child in preschool years, the definition of fundamental concepts and last but not least prevention and correction of aggression and aggressive behavior. The practical part of the thesis is dedicated to a survey about aggression issues in kindergarten children in the Liberec region.
Aggression, aggressiveness, preschool years, kindergarten, family, educator
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce se bude zabývat projevy agrese dětí v mateřských školách, prevencí metodami práce s agresivními jedinci. Teoretická část bude se bude zabývat faktory ovlivňujícími agresivní chování a agresivní projevy. Dále se bude věnovat vývoji dítěte v předškolním období. Poslední část se bude zabývat prevencí a metodami nápravy agresivního chování. Empirická část bakalářské práce bude mít charakter kvantitativního výzkumu, kde budou využity dotazníky vlastní konstrukce a respondenty budou učitelé vybraných mateřských škol z okresu Liberec. Cílem dotazníkového šetření bude zjistit četnost výskytu agresivních dětí v mateřských školách v okrese Liberec. Na základě výzkumu budou formulovány závěry a doporučení, která budou využitelná v praxi.
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce se bude zabývat projevy agrese dětí v mateřských školách, prevencí metodami práce s agresivními jedinci. Teoretická část bude se bude zabývat faktory ovlivňujícími agresivní chování a agresivní projevy. Dále se bude věnovat vývoji dítěte v předškolním období. Poslední část se bude zabývat prevencí a metodami nápravy agresivního chování. Empirická část bakalářské práce bude mít charakter kvantitativního výzkumu, kde budou využity dotazníky vlastní konstrukce a respondenty budou učitelé vybraných mateřských škol z okresu Liberec. Cílem dotazníkového šetření bude zjistit četnost výskytu agresivních dětí v mateřských školách v okrese Liberec. Na základě výzkumu budou formulovány závěry a doporučení, která budou využitelná v praxi.
Seznam doporučené literatury
SVOBODA, Jan. Agrese a agresivita v předškolním a mladším školním věku. Praha: Portál, 2014, 164 s. ISBN 978-80-262-0603-3.
ČERMÁK, Ivo. Dětská agrese. Brno: CERM, 1998, 22 s. Společenské vědy. ISBN 80-7204-098-7.
HERGENHAN, Anton. Agresivní dítě?: systemické řešení problémového chování. Přeložil Michaela ŠKULTÉTY. Praha: Portál, 2017, 119 s. ISBN 978-80-262-1279-9.
PUDNEY, Warwick a Éliane WHITEHOUSE. Soptíci: jak pomoct dětem se zvládáním zlosti. Praha: Triton, 2014, 266 s. ISBN 978-80-7387-709-5.
ANTIER, Edwige. Agresivita dětí. Praha: Portál, 2004, 101 s. Rádci pro rodiče a vychovatele. ISBN 80-7178-808-2.
Seznam doporučené literatury
SVOBODA, Jan. Agrese a agresivita v předškolním a mladším školním věku. Praha: Portál, 2014, 164 s. ISBN 978-80-262-0603-3.
ČERMÁK, Ivo. Dětská agrese. Brno: CERM, 1998, 22 s. Společenské vědy. ISBN 80-7204-098-7.
HERGENHAN, Anton. Agresivní dítě?: systemické řešení problémového chování. Přeložil Michaela ŠKULTÉTY. Praha: Portál, 2017, 119 s. ISBN 978-80-262-1279-9.
PUDNEY, Warwick a Éliane WHITEHOUSE. Soptíci: jak pomoct dětem se zvládáním zlosti. Praha: Triton, 2014, 266 s. ISBN 978-80-7387-709-5.
ANTIER, Edwige. Agresivita dětí. Praha: Portál, 2004, 101 s. Rádci pro rodiče a vychovatele. ISBN 80-7178-808-2.