Tato závěrečná práce ve své teoretické části pojednává o problematice plochých nohou. Hlavní část této závěrečné práce potom popisuje průběh inovativní tréninkové intervence, kterou podstoupilo celkem 11 žen ve věku od 33 do 44 let. Všechny absolvovaly čtyři hodinové terapie, během kterých se postupně naučily 12 cviků sloužících jak k úpravě stavu chodidel, tak i ke zlepšení samotného držení těla. Ty měly za úkol provádět dvakrát denně po dobu 12 týdnů. Vstupní a výstupní zdravotní stav chodidel byl porovnán v rámci kvantitativních i kvalitativních metod hodnocení.
Anotace v angličtině
Theoretical part of the thesis describes flat feet complications. The main body of the thesis describes the process of an applied physical stimulation drill tested on 11 women in age groups ranging from 33 to 44 years old. All participants undertook four hourly therapy sessions during which they gradually learned 12 exercises designed not only to fix the foot posture but also to improve the body posture itself. Participants were told to execute introduced exercises twice a day for 12 weeks. Original feet condition was compared to the condition after the research conclusion using quantitative and qualitative evaluation methods.
physiotherapy, flat foot, training intervention, convex ankle, bunion
Rozsah průvodní práce
92 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato závěrečná práce ve své teoretické části pojednává o problematice plochých nohou. Hlavní část této závěrečné práce potom popisuje průběh inovativní tréninkové intervence, kterou podstoupilo celkem 11 žen ve věku od 33 do 44 let. Všechny absolvovaly čtyři hodinové terapie, během kterých se postupně naučily 12 cviků sloužících jak k úpravě stavu chodidel, tak i ke zlepšení samotného držení těla. Ty měly za úkol provádět dvakrát denně po dobu 12 týdnů. Vstupní a výstupní zdravotní stav chodidel byl porovnán v rámci kvantitativních i kvalitativních metod hodnocení.
Anotace v angličtině
Theoretical part of the thesis describes flat feet complications. The main body of the thesis describes the process of an applied physical stimulation drill tested on 11 women in age groups ranging from 33 to 44 years old. All participants undertook four hourly therapy sessions during which they gradually learned 12 exercises designed not only to fix the foot posture but also to improve the body posture itself. Participants were told to execute introduced exercises twice a day for 12 weeks. Original feet condition was compared to the condition after the research conclusion using quantitative and qualitative evaluation methods.
physiotherapy, flat foot, training intervention, convex ankle, bunion
Zásady pro vypracování
Zpracovat teoretickou analýzu odborné literatury shrnující problematiku plochých nohou.
Zpracovat problematiku nápravy plochonoží.
Popsat navrhovanou inovativní možnost nápravy plochonoží.
Provést standartizované testy plochonoží u experimentální a kontrolní skupiny.
Instruovat experimentální skupinu ohledně tréninkové intervence. Vysvětlit provedení jednotlivých cviků a četnost jejich zařazování.
Po 6-ti týdnech provést kontrolní vyšetření plochonoží v průběhu terapie.
Po 12-ti týdnech tréninkové intervence provést závěrečné testování a zhodnotit výsledky fyzioterapeutického plánu.
Pomocí standartizovaných testů porovnat změny plochonoží u experimentální a kontrolní skupiny.
Vyhodnotit zjištěné změny a určit efektivitu inovatní metody nápravy plochonoží.
Zásady pro vypracování
Zpracovat teoretickou analýzu odborné literatury shrnující problematiku plochých nohou.
Zpracovat problematiku nápravy plochonoží.
Popsat navrhovanou inovativní možnost nápravy plochonoží.
Provést standartizované testy plochonoží u experimentální a kontrolní skupiny.
Instruovat experimentální skupinu ohledně tréninkové intervence. Vysvětlit provedení jednotlivých cviků a četnost jejich zařazování.
Po 6-ti týdnech provést kontrolní vyšetření plochonoží v průběhu terapie.
Po 12-ti týdnech tréninkové intervence provést závěrečné testování a zhodnotit výsledky fyzioterapeutického plánu.
Pomocí standartizovaných testů porovnat změny plochonoží u experimentální a kontrolní skupiny.
Vyhodnotit zjištěné změny a určit efektivitu inovatní metody nápravy plochonoží.
Seznam doporučené literatury
ČIHÁK, Radomír. Anatomie 1. 3., upr. a dopl. vyd. Editor Miloš Grim, Oldřich Fejfar. Praha: Grada, 2011, 534 s. ISBN 978-80-247-3817-8.
DOBEŠ, M., KOLÁŘ, P., DYRHONOVÁ, O., 2009. Hlezno a noha. In Kolář, P. et al. Rehabilitace v klinické praxi. s 510-516. ISBN ISBN 978-80-7262-657-1.
DUNGL, Pavel. Ortopedie. 2., přeprac. a doplň. vyd. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-802- 4743-578.
KLEMENTA, J., 1987. Somatometrie nohy. Praha: SPN. 228 s. ISBN 978-80- 7169-970-5.
VAŘEKA, Ivan a Renata VAŘEKOVÁ. Kineziologie nohy. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2009, 189 s. Monografie (Univerzita Palackého). ISBN 978-802-4424-323.
Seznam doporučené literatury
ČIHÁK, Radomír. Anatomie 1. 3., upr. a dopl. vyd. Editor Miloš Grim, Oldřich Fejfar. Praha: Grada, 2011, 534 s. ISBN 978-80-247-3817-8.
DOBEŠ, M., KOLÁŘ, P., DYRHONOVÁ, O., 2009. Hlezno a noha. In Kolář, P. et al. Rehabilitace v klinické praxi. s 510-516. ISBN ISBN 978-80-7262-657-1.
DUNGL, Pavel. Ortopedie. 2., přeprac. a doplň. vyd. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-802- 4743-578.
KLEMENTA, J., 1987. Somatometrie nohy. Praha: SPN. 228 s. ISBN 978-80- 7169-970-5.
VAŘEKA, Ivan a Renata VAŘEKOVÁ. Kineziologie nohy. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2009, 189 s. Monografie (Univerzita Palackého). ISBN 978-802-4424-323.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student prezentoval bakalářskou práci, jejímž tématem bylo: „Inovativní tréninková intervence pro nápravu plochonoží“. Během prezentace seznámil členy komise pro Státní zkoušky s teoretickými východisky, cílem, úkoly, výsledky práce a vyjádřil se ke splnění cíle a úkolů práce. Vedoucí práce nevznesl žádné dotazy. Student následně zodpověděl jeden dotaz oponenta práce: „Jak probíhal výběr pacientů, na základě jakých kritérií?“. Členové komise nevznesli doplňující dotazy. Návrh klasifikace vedoucího práce byla známka 1 a návrh klasifikace oponenta práce byla známka 4. Členové komise navrhli klasifikovat obhajobu závěrečné práce studenta známkami: 4, 4, 4, 4, 4. Členové komise hlasovali o návrhu klasifikace 4 (5 hlasů pro, 0 hlasů proti). Členové komise klasifikovali obhajobu bakalářské práce studenta známkou: 4 a doporučují práci přepracovat tak, aby svým zaměřením odpovídala studijnímu programu fyzioterapie. Název práce bude nutné rovněž upravit tak, aby odpovídal studijnímu programu fyzioterapie. Komise rovněž doporučuje změnu vedoucího práce.