Bakalářská práce se zabývá tématem výchovného poradenství z pohledu žáků 8.
a 9. tříd vybraných základních škol v Novém Boru. Cílem práce je zjistit, jaká je zkušenost žáků s procesem poskytování pomoci výchovných poradců a zmapovat, zda je na škole výchovné poradenství poskytováno v souladu se stanovenými principy škol. Teoretická část se zaměřuje na definici výchovného poradenství, dalších školních poradenských pracovišť, a vymezuje činnost výchovného poradce. Praktická část analyzuje sebehodnocení výchovných poradců pomocí polostrukturovaného rozhovoru s otevřeným kódováním. Následně jsou provedeny polostrukturované rozhovory s žáky, kteří výchovného poradce navštěvují.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis deals with the topic of educational counselling from the perspective of pupils of the 8th and 9th grades of selected primary schools in Nový Bor. The aim of the work is to establish the experience of pupils in the process of providing assistance to educational counsellors and to map whether educational counselling is provided at the school in accordance with established school principles. The theoretical part focuses on the definition of educational counselling, other school counseling centers, and defines the activities of the educational counselor. The practical part analyzes self-assessment of educational counselors using semi-structured open-coding chat. Semi-structured interviews are then carried out with pupils who attend the educational counsellor.
Klíčová slova
výchovné poradenství, poradenství, výchovný poradce, školní poradenské pracoviště, školní poradenství
Klíčová slova v angličtině
educational counselling, counselling, educational counselor, school counselling place, school counselling
Rozsah průvodní práce
60s. (67 196 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá tématem výchovného poradenství z pohledu žáků 8.
a 9. tříd vybraných základních škol v Novém Boru. Cílem práce je zjistit, jaká je zkušenost žáků s procesem poskytování pomoci výchovných poradců a zmapovat, zda je na škole výchovné poradenství poskytováno v souladu se stanovenými principy škol. Teoretická část se zaměřuje na definici výchovného poradenství, dalších školních poradenských pracovišť, a vymezuje činnost výchovného poradce. Praktická část analyzuje sebehodnocení výchovných poradců pomocí polostrukturovaného rozhovoru s otevřeným kódováním. Následně jsou provedeny polostrukturované rozhovory s žáky, kteří výchovného poradce navštěvují.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis deals with the topic of educational counselling from the perspective of pupils of the 8th and 9th grades of selected primary schools in Nový Bor. The aim of the work is to establish the experience of pupils in the process of providing assistance to educational counsellors and to map whether educational counselling is provided at the school in accordance with established school principles. The theoretical part focuses on the definition of educational counselling, other school counseling centers, and defines the activities of the educational counselor. The practical part analyzes self-assessment of educational counselors using semi-structured open-coding chat. Semi-structured interviews are then carried out with pupils who attend the educational counsellor.
Klíčová slova
výchovné poradenství, poradenství, výchovný poradce, školní poradenské pracoviště, školní poradenství
Klíčová slova v angličtině
educational counselling, counselling, educational counselor, school counselling place, school counselling
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce se zabývá tématem výchovného poradenství z pohledu žáků 8. a 9. tříd vybraných základních škol v Novém Boru.Cílem práce je zjistit, jaká je zkušenost žáků s procesem poskytování pomoci výchovných poradců a zmapovat, zda je na škole výchovné poradenství poskytováno v souladu se stanovenými principy škol. Teoretická část se bude zaměřovat na definici výchovného poradenství, dalších školních poradenských pracovišť, a bude vymezovat činnost výchovného poradce. Praktická část bude analyzovat sebehodnocení výchovných poradců pomocí polostrukturovaného rozhovoru s otevřeným kódováním. Následně budou provedeny polostrukturované rozhovory s žáky, kteří výchovného poradce navštěvují.
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce se zabývá tématem výchovného poradenství z pohledu žáků 8. a 9. tříd vybraných základních škol v Novém Boru.Cílem práce je zjistit, jaká je zkušenost žáků s procesem poskytování pomoci výchovných poradců a zmapovat, zda je na škole výchovné poradenství poskytováno v souladu se stanovenými principy škol. Teoretická část se bude zaměřovat na definici výchovného poradenství, dalších školních poradenských pracovišť, a bude vymezovat činnost výchovného poradce. Praktická část bude analyzovat sebehodnocení výchovných poradců pomocí polostrukturovaného rozhovoru s otevřeným kódováním. Následně budou provedeny polostrukturované rozhovory s žáky, kteří výchovného poradce navštěvují.
Seznam doporučené literatury
KNOTOVÁ, Dana. Školní poradenství. Praha: Grada, 2014. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-4502-2.
KYRIACOU, Chris. Řešení výchovných problémů ve škole. Praha: Portál, 2005. Pedagogická praxe (Portál). ISBN 80-7178-945-3.
MERTIN, Václav a Lenka KREJČOVÁ. Výchovné poradenství. 3., aktualizované vydání. Praha: Wolters Kluwer, 2020. ISBN 978-80-7598-174-5.
OPEKAROVÁ, Olga. Kapitoly z výchovného poradenství: školní poradenské služby. Vyd. 2., upr. a dopl. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského, 2010. ISBN 978-80-86723-96-9.
VÁGNEROVÁ, Marie. Školní poradenská psychologie pro pedagogy. Praha: Karolinum, 2005. ISBN 80-246-1074-4.
VENDEL, Štefan. Kariérní poradenství. Praha: Grada, 2008. Psyché (Grada). ISBN 978-80-247-1731-9.
KNOTOVÁ, Dana. Školní poradenství. Praha: Grada, 2014. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-4502-2.
KYRIACOU, Chris. Řešení výchovných problémů ve škole. Praha: Portál, 2005. Pedagogická praxe (Portál). ISBN 80-7178-945-3.
MERTIN, Václav a Lenka KREJČOVÁ. Výchovné poradenství. 3., aktualizované vydání. Praha: Wolters Kluwer, 2020. ISBN 978-80-7598-174-5.
OPEKAROVÁ, Olga. Kapitoly z výchovného poradenství: školní poradenské služby. Vyd. 2., upr. a dopl. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského, 2010. ISBN 978-80-86723-96-9.
VÁGNEROVÁ, Marie. Školní poradenská psychologie pro pedagogy. Praha: Karolinum, 2005. ISBN 80-246-1074-4.
VENDEL, Štefan. Kariérní poradenství. Praha: Grada, 2008. Psyché (Grada). ISBN 978-80-247-1731-9.