Informace o kvalifikační práci Porovnání úrovně celkové motoriky a jejich dílčích částí pomocí testovací baterie MABC-2 u dětí předškolního věku v běžné mateřské škole a lesní mateřské škole
- Všechny požadované údaje o této VŠKP jsou vyplněny.
Hlavní téma
Porovnání úrovně celkové motoriky a jejich dílčích částí pomocí testovací baterie MABC-2 u dětí předškolního věku v běžné mateřské škole a lesní mateřské škole
Hlavní téma v angličtině
Comparing the overall level of motor skills and their component parts of pre-school children in regular and forest kindergartens by means of the MABC-2
Název dle studenta
Porovnání úrovně celkové motoriky a jejich dílčích částí pomocí testovací baterie MABC-2 u dětí předškolního věku v běžné mateřské škole a lesní mateřské škole
Název dle studenta v angličtině
Comparing the overall level of motor skills and their component parts of pre-school children in regular and forest kindergartens by means of the MABC-2
V této bakalářské práci jsme se zabývali problematikou a porovnáním úrovně celkové motoriky a jejích dílčích částí pomocí testovací baterie MABC-2 u dětí předškolního věku v běžné mateřské škole a v lesní mateřské škole.
Práce je rozdělena do teoretické a praktické části. Teoretické část je zaměřena na motoriku dítěte v předškolním věku, je v ní uvedeno několik fundamentálních pohybů, o lesních mateřských školách, běžných mateřských školách a možnosti rozvoje motoriky dítěte v mateřských školách. Praktická část zahrnuje zaznamenávání a vyhodnocení výsledků testování motorických dovednosti dle testu MABC-2. Na závěr jsme provedli vyhodnocení hypotéz v závislosti na obdobných studiích.
Anotace v angličtině
In this bachelor thesis we dealt with issues and comparison of the level of complete motor skills and their partial parts using the testing battery MABC-2 with preschool children at common kindergarten and at forest kindergarten.
The work is divided into theoretical and practical part. The theoretical part is focused on motor skills of a child in preschool age, it observes several fundamental movements, about forest kindergartens, common kindergartens and the possibilities of development of child's motor skills in kindergartens. The practical part includes recording and evaluation of the results of motor skills testing according to the MABC-2 test. In conclusion we evaluated the hypothesis according to similiar studies.
V této bakalářské práci jsme se zabývali problematikou a porovnáním úrovně celkové motoriky a jejích dílčích částí pomocí testovací baterie MABC-2 u dětí předškolního věku v běžné mateřské škole a v lesní mateřské škole.
Práce je rozdělena do teoretické a praktické části. Teoretické část je zaměřena na motoriku dítěte v předškolním věku, je v ní uvedeno několik fundamentálních pohybů, o lesních mateřských školách, běžných mateřských školách a možnosti rozvoje motoriky dítěte v mateřských školách. Praktická část zahrnuje zaznamenávání a vyhodnocení výsledků testování motorických dovednosti dle testu MABC-2. Na závěr jsme provedli vyhodnocení hypotéz v závislosti na obdobných studiích.
Anotace v angličtině
In this bachelor thesis we dealt with issues and comparison of the level of complete motor skills and their partial parts using the testing battery MABC-2 with preschool children at common kindergarten and at forest kindergarten.
The work is divided into theoretical and practical part. The theoretical part is focused on motor skills of a child in preschool age, it observes several fundamental movements, about forest kindergartens, common kindergartens and the possibilities of development of child's motor skills in kindergartens. The practical part includes recording and evaluation of the results of motor skills testing according to the MABC-2 test. In conclusion we evaluated the hypothesis according to similiar studies.
1. Seznámení se odbornou literaturou, která se zabývá vývojovým specifikem dětí předškolního věku, motorikou a jejím testováním, pro teoretická východiska práce
2. Seznámení s metodologickými východisky práce
3. Příprava výzkumného řešení, tvorba hypotéz, opatření vhodných pomůcek pro testování, domluva termínů a získání souhlasu s testováním ze strany zákonných zástupců
4. Realizace výzkumného řešení, měření a následné zaznamenávání výsledků
5. Analýza výsledků, porovnání mezi skupinami a ověření hypotéz a porovnání s obdobnými studiemi na dané téma
6. Zpracování kvalifikační práce realizovat v souladu s příslušnými směrnicemi UJEP a doporučeními pracoviště.
7. Postupovat v souladu s dodržováním autorského zákona, zásadami na ochranu osobních údajů a dodržování etických norem.
8. Vycházet z odborných zdrojů domácího i zahraničního původu, z odpovídajících ověřených pramenů a podání.
9. Spolupracovat s vedoucím práce podle dohodnutého způsobu a harmonogramu.
Cíle:
Cílem práce je zjistit a porovnat úroveň dovedností hrubé motoriky, jemné motoriky a rovnováhy mezi předškolními dětmi v běžné MŠ a lesní MŠ pomocí testu MABC-2.
Zásady pro vypracování
1. Seznámení se odbornou literaturou, která se zabývá vývojovým specifikem dětí předškolního věku, motorikou a jejím testováním, pro teoretická východiska práce
2. Seznámení s metodologickými východisky práce
3. Příprava výzkumného řešení, tvorba hypotéz, opatření vhodných pomůcek pro testování, domluva termínů a získání souhlasu s testováním ze strany zákonných zástupců
4. Realizace výzkumného řešení, měření a následné zaznamenávání výsledků
5. Analýza výsledků, porovnání mezi skupinami a ověření hypotéz a porovnání s obdobnými studiemi na dané téma
6. Zpracování kvalifikační práce realizovat v souladu s příslušnými směrnicemi UJEP a doporučeními pracoviště.
7. Postupovat v souladu s dodržováním autorského zákona, zásadami na ochranu osobních údajů a dodržování etických norem.
8. Vycházet z odborných zdrojů domácího i zahraničního původu, z odpovídajících ověřených pramenů a podání.
9. Spolupracovat s vedoucím práce podle dohodnutého způsobu a harmonogramu.
Cíle:
Cílem práce je zjistit a porovnat úroveň dovedností hrubé motoriky, jemné motoriky a rovnováhy mezi předškolními dětmi v běžné MŠ a lesní MŠ pomocí testu MABC-2.
Seznam doporučené literatury
VOŠAHLÍKOVÁ, T. Ekoškolky a lesní mateřské školy: praktický manuál pro aktivní rodiče, pedagogy a zřizovatele mateřských škol. Praha: Ministerstvo životního prostředí, 2010. ISBN 978-80-7212-537-1.
OPRAVILOVÁ, E. (2016). Předškolní pedagogika. Praha: Grada.
PSOTTA, R. (2014). MABC-2 test motoriky pro děti. Příručka. 1. české vydání. Praha: Hogrefe Test centrum.
KAPUCIÁNOVÁ, M. (2010). Lesní a venkovní pedagogika. Praha: Univerzita Karlova \textendash Pedagogická fakulta. ISBN 978-80-7290-451-8.
VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie I. Dětství a dospívání. 1. vyd. Praha: Karolinum, 2005. ISBN 80-246-0956-8.
PRŮCHA, J. Alternativní školy a inovace ve vzdělávání. Praha : Portál, 2001. ISBN 80\textendash7178 584-9.
Seznam doporučené literatury
VOŠAHLÍKOVÁ, T. Ekoškolky a lesní mateřské školy: praktický manuál pro aktivní rodiče, pedagogy a zřizovatele mateřských škol. Praha: Ministerstvo životního prostředí, 2010. ISBN 978-80-7212-537-1.
OPRAVILOVÁ, E. (2016). Předškolní pedagogika. Praha: Grada.
PSOTTA, R. (2014). MABC-2 test motoriky pro děti. Příručka. 1. české vydání. Praha: Hogrefe Test centrum.
KAPUCIÁNOVÁ, M. (2010). Lesní a venkovní pedagogika. Praha: Univerzita Karlova \textendash Pedagogická fakulta. ISBN 978-80-7290-451-8.
VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie I. Dětství a dospívání. 1. vyd. Praha: Karolinum, 2005. ISBN 80-246-0956-8.
PRŮCHA, J. Alternativní školy a inovace ve vzdělávání. Praha : Portál, 2001. ISBN 80\textendash7178 584-9.