Informace o kvalifikační práci Distanční výuka anglického jazyka na Střední průmyslové škole stavební a Střední odborné škole stavební a technické v Ústí nad Labem
- Všechny požadované údaje o této VŠKP jsou vyplněny.
Hlavní téma
Zapojení žáků do distanční výuky na střední škole STSUL
Hlavní téma v angličtině
Participation of Students in Distance Learning at STSUL Highschool
Název dle studenta
Distanční výuka anglického jazyka na Střední průmyslové škole stavební a Střední odborné škole stavební a technické v Ústí nad Labem
Název dle studenta v angličtině
English distance education at the Secondary Industrial School of Construction and Secondary Professional School of Construction and Engineering in Ústí nad Labem
Cílem práce je zhodnotit průběh distanční výuky v Technickém středisku STSUL (Střední průmyslové škole stavební a Střední odborné škole stavební a technické v Ústí nad Labem) v době epidemie COVID-19 v letech 2020 a 2021 a odpovědět tak na otázku, zda má škola předpoklady proto, aby výuka anglického jazyka probíhala distanční formou i nadále.
Průzkum formou dotazníků zjišťuje objektivní situaci a subjektivní postoje vyučujících a studentů k této formě výuky. Na základě získaných dat se pokouší zjistit a popsat, jaký je vliv těchto metod na práci studentů a jejich celkové zapojení do výuky.
Posledním bodem bude návrh na možnou eliminaci příčin nedostatečného zapojení studentů do distanční výuky a zabránění tak opakování chyb v budoucnu.
Anotace v angličtině
The aim of the work is to evaluate the progress of distance learning at Technical centre of STSUL at the time of the COVID-19 epidemic in 2020 and 2021, and to answer the question whether the school is qualified to continue teaching the English language in a distant form.
The survey, in the form of questionnaires, identifies the objective situation and subjective attitudes of teachers and students towards this form of teaching. Based on the data collected, it attempts to identify and describe the impact of these methods on the work of students and their overall involvement in teaching.
The final point will be a proposal to potentially eliminate the causes of students' lack of participation in distance learning and thus avoid repetition of mistakes in the future.
Klíčová slova
Epidemie Covid-19, střední škola, anglický jazyk, distanční výuka
Klíčová slova v angličtině
Covid-19 outbreak, high school, English language, distance learning
Rozsah průvodní práce
55
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem práce je zhodnotit průběh distanční výuky v Technickém středisku STSUL (Střední průmyslové škole stavební a Střední odborné škole stavební a technické v Ústí nad Labem) v době epidemie COVID-19 v letech 2020 a 2021 a odpovědět tak na otázku, zda má škola předpoklady proto, aby výuka anglického jazyka probíhala distanční formou i nadále.
Průzkum formou dotazníků zjišťuje objektivní situaci a subjektivní postoje vyučujících a studentů k této formě výuky. Na základě získaných dat se pokouší zjistit a popsat, jaký je vliv těchto metod na práci studentů a jejich celkové zapojení do výuky.
Posledním bodem bude návrh na možnou eliminaci příčin nedostatečného zapojení studentů do distanční výuky a zabránění tak opakování chyb v budoucnu.
Anotace v angličtině
The aim of the work is to evaluate the progress of distance learning at Technical centre of STSUL at the time of the COVID-19 epidemic in 2020 and 2021, and to answer the question whether the school is qualified to continue teaching the English language in a distant form.
The survey, in the form of questionnaires, identifies the objective situation and subjective attitudes of teachers and students towards this form of teaching. Based on the data collected, it attempts to identify and describe the impact of these methods on the work of students and their overall involvement in teaching.
The final point will be a proposal to potentially eliminate the causes of students' lack of participation in distance learning and thus avoid repetition of mistakes in the future.
Klíčová slova
Epidemie Covid-19, střední škola, anglický jazyk, distanční výuka
Klíčová slova v angličtině
Covid-19 outbreak, high school, English language, distance learning
Zásady pro vypracování
Cílem práce je zmapování použitých metod výuky v první a druhé vlně distanční výuky na střední škole STSUL v Ústí nad Labem v době covidové epidemie r. 2020. Průzkum formou dotazníků zjišťuje objektivní situaci a subjektvní postoje vyučujících. Na základě získaných dat se pokouší odhalit, také zjišťuje, jaký je vliv těchto metod na práci studentů a jejich celkové zapojení do výuky. Těžištěm práce bude snaha identifikovat příčiny nedostatečné komunikace s učitelem či dokonce neúčasti na výuce a návrh na možnou eliminaci těchto příčin.
Zásady pro vypracování
Cílem práce je zmapování použitých metod výuky v první a druhé vlně distanční výuky na střední škole STSUL v Ústí nad Labem v době covidové epidemie r. 2020. Průzkum formou dotazníků zjišťuje objektivní situaci a subjektvní postoje vyučujících. Na základě získaných dat se pokouší odhalit, také zjišťuje, jaký je vliv těchto metod na práci studentů a jejich celkové zapojení do výuky. Těžištěm práce bude snaha identifikovat příčiny nedostatečné komunikace s učitelem či dokonce neúčasti na výuce a návrh na možnou eliminaci těchto příčin.
Seznam doporučené literatury
ČÁP, Jan. Psychologie pro učitele. Praha: Portál, 2001. ISBN 807178463x
KOUKOLÍK, František. Lidský mozek: funkční systémy : norma a poruchy. 2. aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-632-2
MAREŠ, Jiří. Pedagogická psychologie. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0174-8.
PEJSAR, Zdeněk. Elektronické vzdělávání. V Ústí nad Labem : Univerzita J.E. Purkyně, 2007. ISBN 978-80-7044-968-4
ZLÁMALOVÁ, Helena.Distanční vzdělávání a eLearning. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského Praha, 2008. ISBN 978-80-86723-56-3
DUSHKEVYCH, Mariana, BARABASHCHUK, Hanna & HUTSULIAK, Natalia . Peculiarities of Student Distance Learning in Emergency Situation Condition. Romanian Journal for Multidimensional Education / Revista Romaneasca pentru Educatie Multidimensionala [online]. 2020, 12, 71-77 [cit. 2020-07-09]. DOI: 10.18662/rrem/12.1sup2/248. ISSN 20667329.
GALUSHA Jill M. Barriers to Learning in Distance Education. University of Southern Mississippi. 1998
HIPLE, David & FLEMING, Stephen. 2002. NEW TECHNOLOGIES AND LANGUAGE LEARNING: Cases in the less commonly taught languages. [editor] Anne Carol Spreen. MÅnoa : University of Hawaii, 2002. 978-0824826345.
JERSEN, Jens. 2008. Interactive Television - A Brief Media History. 5066. 1-10. 10.1007/978-3-540-69478-6_1.
Seznam doporučené literatury
ČÁP, Jan. Psychologie pro učitele. Praha: Portál, 2001. ISBN 807178463x
KOUKOLÍK, František. Lidský mozek: funkční systémy : norma a poruchy. 2. aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-632-2
MAREŠ, Jiří. Pedagogická psychologie. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0174-8.
PEJSAR, Zdeněk. Elektronické vzdělávání. V Ústí nad Labem : Univerzita J.E. Purkyně, 2007. ISBN 978-80-7044-968-4
ZLÁMALOVÁ, Helena.Distanční vzdělávání a eLearning. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského Praha, 2008. ISBN 978-80-86723-56-3
DUSHKEVYCH, Mariana, BARABASHCHUK, Hanna & HUTSULIAK, Natalia . Peculiarities of Student Distance Learning in Emergency Situation Condition. Romanian Journal for Multidimensional Education / Revista Romaneasca pentru Educatie Multidimensionala [online]. 2020, 12, 71-77 [cit. 2020-07-09]. DOI: 10.18662/rrem/12.1sup2/248. ISSN 20667329.
GALUSHA Jill M. Barriers to Learning in Distance Education. University of Southern Mississippi. 1998
HIPLE, David & FLEMING, Stephen. 2002. NEW TECHNOLOGIES AND LANGUAGE LEARNING: Cases in the less commonly taught languages. [editor] Anne Carol Spreen. MÅnoa : University of Hawaii, 2002. 978-0824826345.
JERSEN, Jens. 2008. Interactive Television - A Brief Media History. 5066. 1-10. 10.1007/978-3-540-69478-6_1.