Zavedení nového produktu na trh je obecně považováno za velice riskantní, proto mu předchází dlouhé plánování i tvorba marketingové strategie včetně marketingového výzkumu. Důležité je správně nastavit marketingovou komunikaci. Cílem práce je navrhnout plán marketingové komunikace pro zavedení nového produktu na B2B trh. Návrh obsahuje popis cílové skupiny, komunikační cíle, výběr vhodných nástrojů komunikačního mixu a komunikačních kanálů. Využito je kvalitativního šetření, pomocí kterého je zjištěno, jaký je potenciální zákazník a jak vnímá jednotlivé komunikační kanály. Cílovou skupinou šetření jsou firmy, které projevují zájem o koupi produktu. V rámci výzkumu jsou využity kvalitativní rozhovory, které jsou dále využity k tvorbě Empathy maps. Data z rozhovorů jsou roztříděna dle témat a následně zanášena do empatických map. Následně jsou vyhledány pravidelnosti a opakující se témata, či podobnosti jednotlivých map. Vyhodnocené mapy následně spolu s interními daty firmy a daty z rozhovorů slouží k tvorbě person. Získané informace jsou využity jako podklad k vytvoření návrhu marketingové komunikace. Tato práce je přínosná zejména pro konkrétní firmu, která díky výzkumu získá užitečné informace o svých zákaznících. Práce může také posloužit jako inspirace pro využití metody Empathy map jako nástroje pro porozumění potřeb a chování zákazníka.
Anotace v angličtině
The launch of a new product is generally considered to be very risky, and is therefore preceded by a long planning and development of a marketing strategy, including marketing research. It is important to get the marketing communication right. The aim of this thesis is to propose a marketing communication plan for the introduction of a new product in the B2B market. The proposal includes a description of the target group, communication objectives, selection of appropriate communication mix tools and communication channels. A qualitative research is used to find out what the potential customer is like and how they perceive the different communication channels. The target group of the survey is companies that are interested in buying the product. The research uses qualitative interviews which are further used to create empathy maps. Data from the interviews are categorized by themes and then entered into empathy maps. Subsequently, regularities and recurring themes or similarities between the maps are sought. The evaluated maps are then used together with internal company data and interview data to create personas. The information obtained is used as a basis for the creation of a marketing communication proposal. This work is particularly beneficial for a particular company, which gains useful information about its customers through the research. The work can also serve as an inspiration for using the empathy map method as a tool for understanding customer needs and behavior.
Klíčová slova
B2B trh, B2B marketingová komunikace, nový produkt
Klíčová slova v angličtině
B2B market, B2B marketing communication, new product
Rozsah průvodní práce
76 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Zavedení nového produktu na trh je obecně považováno za velice riskantní, proto mu předchází dlouhé plánování i tvorba marketingové strategie včetně marketingového výzkumu. Důležité je správně nastavit marketingovou komunikaci. Cílem práce je navrhnout plán marketingové komunikace pro zavedení nového produktu na B2B trh. Návrh obsahuje popis cílové skupiny, komunikační cíle, výběr vhodných nástrojů komunikačního mixu a komunikačních kanálů. Využito je kvalitativního šetření, pomocí kterého je zjištěno, jaký je potenciální zákazník a jak vnímá jednotlivé komunikační kanály. Cílovou skupinou šetření jsou firmy, které projevují zájem o koupi produktu. V rámci výzkumu jsou využity kvalitativní rozhovory, které jsou dále využity k tvorbě Empathy maps. Data z rozhovorů jsou roztříděna dle témat a následně zanášena do empatických map. Následně jsou vyhledány pravidelnosti a opakující se témata, či podobnosti jednotlivých map. Vyhodnocené mapy následně spolu s interními daty firmy a daty z rozhovorů slouží k tvorbě person. Získané informace jsou využity jako podklad k vytvoření návrhu marketingové komunikace. Tato práce je přínosná zejména pro konkrétní firmu, která díky výzkumu získá užitečné informace o svých zákaznících. Práce může také posloužit jako inspirace pro využití metody Empathy map jako nástroje pro porozumění potřeb a chování zákazníka.
Anotace v angličtině
The launch of a new product is generally considered to be very risky, and is therefore preceded by a long planning and development of a marketing strategy, including marketing research. It is important to get the marketing communication right. The aim of this thesis is to propose a marketing communication plan for the introduction of a new product in the B2B market. The proposal includes a description of the target group, communication objectives, selection of appropriate communication mix tools and communication channels. A qualitative research is used to find out what the potential customer is like and how they perceive the different communication channels. The target group of the survey is companies that are interested in buying the product. The research uses qualitative interviews which are further used to create empathy maps. Data from the interviews are categorized by themes and then entered into empathy maps. Subsequently, regularities and recurring themes or similarities between the maps are sought. The evaluated maps are then used together with internal company data and interview data to create personas. The information obtained is used as a basis for the creation of a marketing communication proposal. This work is particularly beneficial for a particular company, which gains useful information about its customers through the research. The work can also serve as an inspiration for using the empathy map method as a tool for understanding customer needs and behavior.
Klíčová slova
B2B trh, B2B marketingová komunikace, nový produkt
Klíčová slova v angličtině
B2B market, B2B marketing communication, new product
Zásady pro vypracování
Zavedení nového produktu na trh je obecně považováno za velice riskantní, proto mu předchází dlouhé plánování i tvorba marketingové strategie včetně marketingového výzkumu. Důležité je správně nastavit marketingovou komunikaci. Cílem práce je navrhnout plán marketingové komunikace pro zavedení nového produktu na B2B trh. Návrh bude obsahovat popis cílové skupiny, komunikační cíle, výběr vhodných nástrojů komunikačního mixu a komunikačních kanálů. Využito bude kvalitativního šetření, pomocí kterého bude zjištěno, jaký je potenciální zákazník a jak vnímá jednotlivé komunikační kanály. Cílovou skupinou šetření budou firmy, které projevily zájem o koupi produktu. V rámci výzkumu budou využity kvalitativní rozhovory, které budou využity k tvorbě empathy maps. Data z rozhovorů budou roztříděna dle témat a následně zanášena do empatických map. Následně budou vyhledány pravidelnosti a opakující se témata, či podobnosti jednotlivých map. Vyhodnocené mapy následně spolu s interními daty firmy a daty z rozhovorů poslouží k tvorbě person. Získané informace budou sloužit jako podklad k vytvoření návrhu marketingové komunikace. Tato práce bude přínosná zejména pro konkrétní firmu, která díky výzkumu získá užitečné informace o svých zákaznících. Práce může také posloužit jako inspirace pro využití metody empathy map jako nástroje pro porozumění potřeb a chování zákazníka.
Zásady pro vypracování
Zavedení nového produktu na trh je obecně považováno za velice riskantní, proto mu předchází dlouhé plánování i tvorba marketingové strategie včetně marketingového výzkumu. Důležité je správně nastavit marketingovou komunikaci. Cílem práce je navrhnout plán marketingové komunikace pro zavedení nového produktu na B2B trh. Návrh bude obsahovat popis cílové skupiny, komunikační cíle, výběr vhodných nástrojů komunikačního mixu a komunikačních kanálů. Využito bude kvalitativního šetření, pomocí kterého bude zjištěno, jaký je potenciální zákazník a jak vnímá jednotlivé komunikační kanály. Cílovou skupinou šetření budou firmy, které projevily zájem o koupi produktu. V rámci výzkumu budou využity kvalitativní rozhovory, které budou využity k tvorbě empathy maps. Data z rozhovorů budou roztříděna dle témat a následně zanášena do empatických map. Následně budou vyhledány pravidelnosti a opakující se témata, či podobnosti jednotlivých map. Vyhodnocené mapy následně spolu s interními daty firmy a daty z rozhovorů poslouží k tvorbě person. Získané informace budou sloužit jako podklad k vytvoření návrhu marketingové komunikace. Tato práce bude přínosná zejména pro konkrétní firmu, která díky výzkumu získá užitečné informace o svých zákaznících. Práce může také posloužit jako inspirace pro využití metody empathy map jako nástroje pro porozumění potřeb a chování zákazníka.
Seznam doporučené literatury
Baum, D., Spann, M., Füller, J., & Thürridl, C. (2019). The impact of social media campaigns on the success of new product introductions. Journal of Retailing and Consumer Services, 50, 289-297.
Di Benedetto, C. A. (1999). Identifying the key success factors in new product launch. Journal of Product Innovation Management: An International Publication of The Product Development & Management Association, 16(6), 530-544.
Ferreira, B., Silva, W., Oliveira, E., & Conte, T. (2015, July). Designing Personas with Empathy Map. In SEKE (Vol. 152).
Gruner, R. L., & Power, D. (2018). To integrate or not to integrate? Understanding B2B social media communications. Online Information Review.
Järvinen, J., Tollinen, A., Karjaluoto, H., & Jayawardhena, C. (2012). Digital and social media marketing usage in B2B industrial section. Marketing Management Journal, 22(2).
Michaelidou, N., Siamagka, N. T., & Christodoulides, G. (2011). Usage, barriers and measurement of social media marketing: An exploratory investigation of small and medium B2B brands. Industrial marketing management, 40(7), 1153-1159.
Rautela, S. (2021). Social Media for New Product Launch: A Study of Social Media Platforms Across the RACE Planning Framework. International Journal of Interactive Mobile Technologies, 15(5).
Zhang, C. B., & Li, Y. N. (2019). How social media usage influences B2B customer loyalty: roles of trust and purchase risk. Journal of Business & Industrial Marketing.
Seznam doporučené literatury
Baum, D., Spann, M., Füller, J., & Thürridl, C. (2019). The impact of social media campaigns on the success of new product introductions. Journal of Retailing and Consumer Services, 50, 289-297.
Di Benedetto, C. A. (1999). Identifying the key success factors in new product launch. Journal of Product Innovation Management: An International Publication of The Product Development & Management Association, 16(6), 530-544.
Ferreira, B., Silva, W., Oliveira, E., & Conte, T. (2015, July). Designing Personas with Empathy Map. In SEKE (Vol. 152).
Gruner, R. L., & Power, D. (2018). To integrate or not to integrate? Understanding B2B social media communications. Online Information Review.
Järvinen, J., Tollinen, A., Karjaluoto, H., & Jayawardhena, C. (2012). Digital and social media marketing usage in B2B industrial section. Marketing Management Journal, 22(2).
Michaelidou, N., Siamagka, N. T., & Christodoulides, G. (2011). Usage, barriers and measurement of social media marketing: An exploratory investigation of small and medium B2B brands. Industrial marketing management, 40(7), 1153-1159.
Rautela, S. (2021). Social Media for New Product Launch: A Study of Social Media Platforms Across the RACE Planning Framework. International Journal of Interactive Mobile Technologies, 15(5).
Zhang, C. B., & Li, Y. N. (2019). How social media usage influences B2B customer loyalty: roles of trust and purchase risk. Journal of Business & Industrial Marketing.