Firma Queri, jenž se zaměřuje na prodej produktů pro psy, ke své propagaci využívá především sociální sítě v podobě Facebooku a Instagramu, které doplňují reklamy na Googlu. V rámci návratnosti investic a konverze v online marketingu firma pociťuje nedostatky. Mnoho studií se shodlo na názoru, že je momentálně nejvhodnější používat nástroje jako je Facebook Ads, Google AdWords a YouTube videa. Cílem bakalářské práce bylo navrhnout vhodné nástroje online marketingu obchodu Queri, které vycházely z konceptu STDC. Tyto návrhy byly vytvořeny za účelem převýšení tržeb z e-shopu nad náklady vloženými do online reklamy, čehož bylo docíleno vhodnými a žádanými nástroji online marketingu. Ty napomohly
i k získání více loajálních zákazníků. Byla vytvořena doporučení, jejichž obsah zahrnoval složení nástrojů a různé možnosti obsahů. Toho bylo dosaženo prostřednictvím tří kroků, přičemž prvním krokem byl rozhovor s vedením firmy k získání informací o rámci dosavadní online marketingové strategie. Ve druhém kroku se pomocí analýzy sekundárních dat z Google Analytics objasnil stav doposud nastavených online marketingových nástrojů prostřednictvím metrik ROAS, ROI, ROMI, PNO, CR a CTR. Ve třetím kroku byl zjišťován pohled zákazníků na dosavadní a nově vytvořené reklamní nástroje pomocí dotazníku. Byly použity statistické metody jako jsou relativní četnosti, Interval spolehlivosti pro střední hodnotu, Chí kvadrát test nezávislosti a Fischerův exaktní test. Z výsledků bylo patrné, který nástroj zajišťuje největší část konverzí a prokliků, a jestli se vyplatí zavést propagační videa na YouTube.
Anotace v angličtině
The Queri, company focused on selling products for dogs, uses for its promotion mainly social media in a form of Facebook and Instagram, which are completed by adverts on Google. The company is aware of the shortage in online marketing in a case of returns of the investments and conversion. In many studies there is the same opinion that it is the most convenient to use tools like Facebook Ads, Google Adwords and YouTube videos nowdays. The aim of the barchelor thesis was to propose suitable online marketing tools for the Queri store, which were based on the STDC concept. Those proposals were made in order to exceed sales from the e-shop above costs invested in online advertisement, which will be achieved by suitable and requested tools of the online marketing. Those could also help to gain more loayal customers. Recommendations about the structure of tools and different options of contents were designed. It was achieved by three steps, whereas the first step was interview with the company's management for obtaining the information about a framework of the current marketing strategy. In the second step secondary data from Google Analytics were used to clarify the situation of the current online marketing tools through ROAS, ROI, ROMI, PNO, CR and CTR metrics. And in the third step the customer's view about the current tools and newly created advertisement tools was ascertained. Statistical methods such as relative frequencies, confidence interval for the mean, Chi-square independence test and Fischer's exact test were used for evaluation. From the results was clear, which tool provides most of the conversions and click-throughs and if it's effective to implement promotion videos on YouTube.
Online advertising, social media, online marketing tools, Framework See-Think-Do-Care, metrics of online marketing
Rozsah průvodní práce
82 s. (136 641 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Firma Queri, jenž se zaměřuje na prodej produktů pro psy, ke své propagaci využívá především sociální sítě v podobě Facebooku a Instagramu, které doplňují reklamy na Googlu. V rámci návratnosti investic a konverze v online marketingu firma pociťuje nedostatky. Mnoho studií se shodlo na názoru, že je momentálně nejvhodnější používat nástroje jako je Facebook Ads, Google AdWords a YouTube videa. Cílem bakalářské práce bylo navrhnout vhodné nástroje online marketingu obchodu Queri, které vycházely z konceptu STDC. Tyto návrhy byly vytvořeny za účelem převýšení tržeb z e-shopu nad náklady vloženými do online reklamy, čehož bylo docíleno vhodnými a žádanými nástroji online marketingu. Ty napomohly
i k získání více loajálních zákazníků. Byla vytvořena doporučení, jejichž obsah zahrnoval složení nástrojů a různé možnosti obsahů. Toho bylo dosaženo prostřednictvím tří kroků, přičemž prvním krokem byl rozhovor s vedením firmy k získání informací o rámci dosavadní online marketingové strategie. Ve druhém kroku se pomocí analýzy sekundárních dat z Google Analytics objasnil stav doposud nastavených online marketingových nástrojů prostřednictvím metrik ROAS, ROI, ROMI, PNO, CR a CTR. Ve třetím kroku byl zjišťován pohled zákazníků na dosavadní a nově vytvořené reklamní nástroje pomocí dotazníku. Byly použity statistické metody jako jsou relativní četnosti, Interval spolehlivosti pro střední hodnotu, Chí kvadrát test nezávislosti a Fischerův exaktní test. Z výsledků bylo patrné, který nástroj zajišťuje největší část konverzí a prokliků, a jestli se vyplatí zavést propagační videa na YouTube.
Anotace v angličtině
The Queri, company focused on selling products for dogs, uses for its promotion mainly social media in a form of Facebook and Instagram, which are completed by adverts on Google. The company is aware of the shortage in online marketing in a case of returns of the investments and conversion. In many studies there is the same opinion that it is the most convenient to use tools like Facebook Ads, Google Adwords and YouTube videos nowdays. The aim of the barchelor thesis was to propose suitable online marketing tools for the Queri store, which were based on the STDC concept. Those proposals were made in order to exceed sales from the e-shop above costs invested in online advertisement, which will be achieved by suitable and requested tools of the online marketing. Those could also help to gain more loayal customers. Recommendations about the structure of tools and different options of contents were designed. It was achieved by three steps, whereas the first step was interview with the company's management for obtaining the information about a framework of the current marketing strategy. In the second step secondary data from Google Analytics were used to clarify the situation of the current online marketing tools through ROAS, ROI, ROMI, PNO, CR and CTR metrics. And in the third step the customer's view about the current tools and newly created advertisement tools was ascertained. Statistical methods such as relative frequencies, confidence interval for the mean, Chi-square independence test and Fischer's exact test were used for evaluation. From the results was clear, which tool provides most of the conversions and click-throughs and if it's effective to implement promotion videos on YouTube.
Online advertising, social media, online marketing tools, Framework See-Think-Do-Care, metrics of online marketing
Zásady pro vypracování
Firma Queri, jenž se zaměřuje na prodej produktů pro psy, ke své propagaci využívá hlavně sociální sítě v podobě Facebooku a Instagramu a reklamy na Googlu. V rámci návratnosti a konverze v online marketingu firma pociťuje nedostatky. Mnoho studií se shoduje na názoru, že je momentálně nejvhodnější používat nástroje jako je Facebook Ads, Google AdWords a YouTube videa. Cílem bakalářské práce je navrhnout vhodné nástroje online marketingu obchodu Queri, které budou vycházet z konceptu STDC, za účelem převýšení tržeb z eshopu nad náklady vloženými do online reklamy a k získání více loajálních zákazníků. Budou vytvořena doporučení, jejichž obsah bude zahrnovat nejvhodnější složení nástrojů online reklamy. Dosáhne se toho prostřednictvím tří kroků (metodických přístupů), přičemž prvním krokem bude rozhovor s vedením firmy k získání informací o rámci dosavadní online marketingové strategie. Ve druhém kroku se pomocí analýzy sekundárních dat z Google Analytics objasní stav doposud nastavených online marketingových nástrojů prostřednictvím metrik ROAS, ROI, CR a CTR, tyto metriky zajistí výsledky vztahu mezi tržbami eshopu a náklady na reklamu. Ve třetím kroku bude zjišťován pohled zákazníků na dosavadní a nově vytvořené reklamní nástroje pomocí testového dotazníku. Z výsledků bude patrné, který nástroj zajišťuje největší návratnost, návštěvnost a zda se vyplatí zavést propagační videa na YouTube.
Zásady pro vypracování
Firma Queri, jenž se zaměřuje na prodej produktů pro psy, ke své propagaci využívá hlavně sociální sítě v podobě Facebooku a Instagramu a reklamy na Googlu. V rámci návratnosti a konverze v online marketingu firma pociťuje nedostatky. Mnoho studií se shoduje na názoru, že je momentálně nejvhodnější používat nástroje jako je Facebook Ads, Google AdWords a YouTube videa. Cílem bakalářské práce je navrhnout vhodné nástroje online marketingu obchodu Queri, které budou vycházet z konceptu STDC, za účelem převýšení tržeb z eshopu nad náklady vloženými do online reklamy a k získání více loajálních zákazníků. Budou vytvořena doporučení, jejichž obsah bude zahrnovat nejvhodnější složení nástrojů online reklamy. Dosáhne se toho prostřednictvím tří kroků (metodických přístupů), přičemž prvním krokem bude rozhovor s vedením firmy k získání informací o rámci dosavadní online marketingové strategie. Ve druhém kroku se pomocí analýzy sekundárních dat z Google Analytics objasní stav doposud nastavených online marketingových nástrojů prostřednictvím metrik ROAS, ROI, CR a CTR, tyto metriky zajistí výsledky vztahu mezi tržbami eshopu a náklady na reklamu. Ve třetím kroku bude zjišťován pohled zákazníků na dosavadní a nově vytvořené reklamní nástroje pomocí testového dotazníku. Z výsledků bude patrné, který nástroj zajišťuje největší návratnost, návštěvnost a zda se vyplatí zavést propagační videa na YouTube.
Seznam doporučené literatury
Balça, J., & Casais, B. (2020). Return on Investment of Display Advertising: Google Ads vs. Facebook Ads. Handbook of Research on New Media Applications in Public Relations and Advertising, 1-13. doi: 10.4018 / 978-1-7998-3201-0.ch001.
Firat, D. (2019). YouTube advertising value and its effects on purchase intention. Journal of Global Business Insights, 4(2), 141-155. doi: 10.5038/2640-6489.4.2.1097.
Kaushik, A. (2015). See, Think, Do, Care Winning Combo: Content +Marketing +Measurement!. Dostupné z: https://www.kaushik.net/avinash/see-think-do-care-win-content-marketing-measurement/
Paşcu, P. (2014). Internet Advertising. Google AdWords versus Facebook Ads. Journal of Applied Computer Science & Mathematics, 8(17), 34-36.
Szymanski, G., & Lininski, P. (2018). Model of the effectiveness of Google Adwords advertising activities. International Scientific and Technical Conference on Computer Sciences and Information Technologies (CSIT), 13, 98-101. doi: 10.1109/STC-CSIT.2018.8526633.
Seznam doporučené literatury
Balça, J., & Casais, B. (2020). Return on Investment of Display Advertising: Google Ads vs. Facebook Ads. Handbook of Research on New Media Applications in Public Relations and Advertising, 1-13. doi: 10.4018 / 978-1-7998-3201-0.ch001.
Firat, D. (2019). YouTube advertising value and its effects on purchase intention. Journal of Global Business Insights, 4(2), 141-155. doi: 10.5038/2640-6489.4.2.1097.
Kaushik, A. (2015). See, Think, Do, Care Winning Combo: Content +Marketing +Measurement!. Dostupné z: https://www.kaushik.net/avinash/see-think-do-care-win-content-marketing-measurement/
Paşcu, P. (2014). Internet Advertising. Google AdWords versus Facebook Ads. Journal of Applied Computer Science & Mathematics, 8(17), 34-36.
Szymanski, G., & Lininski, P. (2018). Model of the effectiveness of Google Adwords advertising activities. International Scientific and Technical Conference on Computer Sciences and Information Technologies (CSIT), 13, 98-101. doi: 10.1109/STC-CSIT.2018.8526633.