Bakalářská práce se zaměřuje na praktické využívání metody telepractice
v logopedické praxi. V teoretické části bakalářské práce jsou vymezeny pojmy
logopedické intervence - diagnostika, terapie a prevence a teoretické vymezení
metody telepractice. Praktická část je realizována prostřednictvím kvalitativního
výzkumu. Výzkumné šetření je vedeno formou rozhovorů s logopedy. Dané rozhovory
jsou následně vyhodnoceny pomocí otevřeného, axiálního a selektivního kódování.
Cílem práce je zjistit, jakým způsobem je využívána metoda telepractice samotnými
logopedy v praxi.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is focusing on practical application of telepractice method
in the field of speech therapy. The theoretical part of the thesis discusses the
terminology of the therapy speech intervention - diagnosis, therapy and
prevention, and theoretical definition of the telepractice technique. The practical
part of the thesis is realised through the form of qualitative research. The study was
conducted via interviews with speech therapists. These conversations are
subsequently evaluated with open, axillary, and selective coding. The aim of the
thesis is to find out in what ways is the telepractice method used directly by the
speech therapists in practice.
Klíčová slova
logopedická intervence, telemedicína, telepractice, online prostředí, technické
vybavení
Bakalářská práce se zaměřuje na praktické využívání metody telepractice
v logopedické praxi. V teoretické části bakalářské práce jsou vymezeny pojmy
logopedické intervence - diagnostika, terapie a prevence a teoretické vymezení
metody telepractice. Praktická část je realizována prostřednictvím kvalitativního
výzkumu. Výzkumné šetření je vedeno formou rozhovorů s logopedy. Dané rozhovory
jsou následně vyhodnoceny pomocí otevřeného, axiálního a selektivního kódování.
Cílem práce je zjistit, jakým způsobem je využívána metoda telepractice samotnými
logopedy v praxi.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is focusing on practical application of telepractice method
in the field of speech therapy. The theoretical part of the thesis discusses the
terminology of the therapy speech intervention - diagnosis, therapy and
prevention, and theoretical definition of the telepractice technique. The practical
part of the thesis is realised through the form of qualitative research. The study was
conducted via interviews with speech therapists. These conversations are
subsequently evaluated with open, axillary, and selective coding. The aim of the
thesis is to find out in what ways is the telepractice method used directly by the
speech therapists in practice.
Klíčová slova
logopedická intervence, telemedicína, telepractice, online prostředí, technické
vybavení
Bakalářská práce bude zaměřena na praktické využívání metody telepractice v logopedické praxi. V teoretické části bakalářské práce budou vymezeny pojmy logopedické intervence - diagnostika, terapie a prevence a teoretické vymezení metody telepractice. Praktická část bude realizována prostřednictvím kvalitativního výzkumu. Výzkumné šetření bude probíhat formou rozhovorů s logopedy. Dané rozhovory boudou následně vyhodnoceny pomocí otevřeného, axiálního a selektivního kódování. Cílem práce je zjistit, jakým způsobem je využívaná metoda telepractice samotnými logopedy v praxi.
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce bude zaměřena na praktické využívání metody telepractice v logopedické praxi. V teoretické části bakalářské práce budou vymezeny pojmy logopedické intervence - diagnostika, terapie a prevence a teoretické vymezení metody telepractice. Praktická část bude realizována prostřednictvím kvalitativního výzkumu. Výzkumné šetření bude probíhat formou rozhovorů s logopedy. Dané rozhovory boudou následně vyhodnoceny pomocí otevřeného, axiálního a selektivního kódování. Cílem práce je zjistit, jakým způsobem je využívaná metoda telepractice samotnými logopedy v praxi.
Seznam doporučené literatury
KLENKOVÁ, Jiřina. Logopedie: narušení komunikační schopnosti, logopedická prevence, logopedická intervence v ČR, příklady z praxe. Praha: Grada, 2006. Pedagogika. ISBN 80-247-1110-9.
LECHTA, Viktor. Diagnostika narušené komunikační schopnosti. Přeložil Jana KŘÍŽOVÁ. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-801-5.
ŠKODOVÁ, Eva a Ivan JEDLIČKA. Klinická logopedie. 2., aktualiz. vyd. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-340-6.
HOUSTON, K. Todd a Robin L. ALVARES. Telepractice in speech-language pathology. San Diego, California: Plural Publishing, 2014. ISBN 978-1-59756-605-6.
GARCIA, Cristina. Online Manual for the Telepractice Paraprofessional [online].The University of North Carolina at Greensboro, 2013. Dostupné z: https://hhs.uncg.edu/csd/wp-content/uploads/sites/1009/2020/06/OnlineTelepractice-Manual-for-Paraprofessionals.pdf
DURDILOVÁ, Lucie. Telepractice terapie a její využití v logopedické praxi. Speciální pedagogika: časopis pro teorii a praxi speciální pedagogiky. 2014, 24(2), 125-132, ISSN 1211-2720.
HILL, Annie J. a Hugh M. BRESLIN. Refining an Asynchronous Telerehabilitation Platform for Speech-Language Pathology: Engaging End-Users in the Process. Frontiers in Human Neuroscience [online]. 2016, 10, 1-21. ISSN 16625161. Dostupné z: doi:10.3389/fnhum.2016.00640
EDWARDS, Marge, Arlene STREDLER-BROWN a K. Todd HOUSTON. Expanding Use of Telepractice in Speech-Language Pathology and Audiology. Volta Review [online]. 2012, 112(3), 227-242. ISSN 00428639. Dostupné z: http://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&db=eric&an=EJ996524&scope=site
MICHAEL P. TOWEY. Speech Telepractice: Installing a Speech Therapy Upgrade for the 21st Century. International Journal of Telerehabilitation [online]. 2012, 4(2). ISSN 19452020. Dostupné z: doi:10.5195/ijt.2012.6112
Seznam doporučené literatury
KLENKOVÁ, Jiřina. Logopedie: narušení komunikační schopnosti, logopedická prevence, logopedická intervence v ČR, příklady z praxe. Praha: Grada, 2006. Pedagogika. ISBN 80-247-1110-9.
LECHTA, Viktor. Diagnostika narušené komunikační schopnosti. Přeložil Jana KŘÍŽOVÁ. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-801-5.
ŠKODOVÁ, Eva a Ivan JEDLIČKA. Klinická logopedie. 2., aktualiz. vyd. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-340-6.
HOUSTON, K. Todd a Robin L. ALVARES. Telepractice in speech-language pathology. San Diego, California: Plural Publishing, 2014. ISBN 978-1-59756-605-6.
GARCIA, Cristina. Online Manual for the Telepractice Paraprofessional [online].The University of North Carolina at Greensboro, 2013. Dostupné z: https://hhs.uncg.edu/csd/wp-content/uploads/sites/1009/2020/06/OnlineTelepractice-Manual-for-Paraprofessionals.pdf
DURDILOVÁ, Lucie. Telepractice terapie a její využití v logopedické praxi. Speciální pedagogika: časopis pro teorii a praxi speciální pedagogiky. 2014, 24(2), 125-132, ISSN 1211-2720.
HILL, Annie J. a Hugh M. BRESLIN. Refining an Asynchronous Telerehabilitation Platform for Speech-Language Pathology: Engaging End-Users in the Process. Frontiers in Human Neuroscience [online]. 2016, 10, 1-21. ISSN 16625161. Dostupné z: doi:10.3389/fnhum.2016.00640
EDWARDS, Marge, Arlene STREDLER-BROWN a K. Todd HOUSTON. Expanding Use of Telepractice in Speech-Language Pathology and Audiology. Volta Review [online]. 2012, 112(3), 227-242. ISSN 00428639. Dostupné z: http://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&db=eric&an=EJ996524&scope=site
MICHAEL P. TOWEY. Speech Telepractice: Installing a Speech Therapy Upgrade for the 21st Century. International Journal of Telerehabilitation [online]. 2012, 4(2). ISSN 19452020. Dostupné z: doi:10.5195/ijt.2012.6112