V této bakalářské práci jsou porovnány výdaje domácností za jednotlivé služby v oblasti cestovního ruchu a popsány faktory, které ovlivňují výběr letní dovolené. Spousta lidí ráda cestuje, ale jaký je hlavní faktor při výběru letní dovolené? Lidé rádi zkoumají tuzemská
i zahraniční místa, ale každý jedinec má jiná kritéria pro výběr. Hlavní determinanty pro výběr letní dovolené dle literatury jsou především finanční prostředky a destinace.
V praktické části je zpracován průzkum, který probíhal prostřednictvím elektronického dotazníkového šetření obyvatel v Ústeckém kraji. Cílem této práce je zjištění a ohodnocení faktorů, které zákazníky ovlivňují, při výběru letní dovolené. V prvním kroku byla sbírána primární data, která se týkají cestovního ruchu a rozpočtu domácností. Poté byly vyhodnoceny dotazníky pomocí popisné statistiky a chí-kvadrát test nezávislosti. Na jejichž základě budu zjišťovat, jaké jsou faktory při výběru letní dovolené obyvatel a jestli cena hraje hlavní roli v rozhodování.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis "Factors influencing the choice of summer holidays of the inhabitants of the Ústí nad Labem region" is a comparison of household expenditures for individual services in the field of tourism and what factors influence the choice of summer holidays. Countless people like to travel, but what is the main choice factor when choosing a summer vacation? People like to research domestic and foreign places, but each individual has different selection criteria. In the practical part, a survey will be prepared, which took place through an electronic questionnaire survey of the population in the Ústí nad Labem region. The aim of this work is to identify and evaluate the factors that affect customers when choosing a summer vacation. As a first step, I will collect primary data on tourism and household budgets. Then I will evaluate the questionnaires using a chi-square test of independence, on the basis of which I will find out what are the factors in choosing summer vacation residents of the Ústí nad Labem region and whether the price plays a major role in decision-making. This bachelor's thesis should help travel agencies in particular, which would find out what factors are most important, so they could improve their range. In particular, it is about whether people would appreciate "dark tourism" - an extended range at travel agencies.
Klíčová slova
cestovní ruch, destinace, turisté, cestovní kancelář, služby
V této bakalářské práci jsou porovnány výdaje domácností za jednotlivé služby v oblasti cestovního ruchu a popsány faktory, které ovlivňují výběr letní dovolené. Spousta lidí ráda cestuje, ale jaký je hlavní faktor při výběru letní dovolené? Lidé rádi zkoumají tuzemská
i zahraniční místa, ale každý jedinec má jiná kritéria pro výběr. Hlavní determinanty pro výběr letní dovolené dle literatury jsou především finanční prostředky a destinace.
V praktické části je zpracován průzkum, který probíhal prostřednictvím elektronického dotazníkového šetření obyvatel v Ústeckém kraji. Cílem této práce je zjištění a ohodnocení faktorů, které zákazníky ovlivňují, při výběru letní dovolené. V prvním kroku byla sbírána primární data, která se týkají cestovního ruchu a rozpočtu domácností. Poté byly vyhodnoceny dotazníky pomocí popisné statistiky a chí-kvadrát test nezávislosti. Na jejichž základě budu zjišťovat, jaké jsou faktory při výběru letní dovolené obyvatel a jestli cena hraje hlavní roli v rozhodování.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis "Factors influencing the choice of summer holidays of the inhabitants of the Ústí nad Labem region" is a comparison of household expenditures for individual services in the field of tourism and what factors influence the choice of summer holidays. Countless people like to travel, but what is the main choice factor when choosing a summer vacation? People like to research domestic and foreign places, but each individual has different selection criteria. In the practical part, a survey will be prepared, which took place through an electronic questionnaire survey of the population in the Ústí nad Labem region. The aim of this work is to identify and evaluate the factors that affect customers when choosing a summer vacation. As a first step, I will collect primary data on tourism and household budgets. Then I will evaluate the questionnaires using a chi-square test of independence, on the basis of which I will find out what are the factors in choosing summer vacation residents of the Ústí nad Labem region and whether the price plays a major role in decision-making. This bachelor's thesis should help travel agencies in particular, which would find out what factors are most important, so they could improve their range. In particular, it is about whether people would appreciate "dark tourism" - an extended range at travel agencies.
Klíčová slova
cestovní ruch, destinace, turisté, cestovní kancelář, služby
Bakalářská práce "Faktory ovlivňující výběr letní dovolené obyvatel Ústeckého kraje" je porovnání výdajů domácností za jednotlivé služby v oblasti cestovního ruchu a jaké faktory ovlivňují výběr letní dovolené. Nespočet lidí rádo cestuje, ale co je hlavní výběr faktoru při výběru letní dovolené? Jeden z hlavních faktorů je, že lidé rádi zkoumají tuzemská i zahraniční místa, ale každý jedinec má jiná kritéria pro výběr. Spousta lidí by ocenilo, kdyby mohli vycestovat s cestovní kanceláří a měli výběr zažít dobrodružství, které je zajímá. V praktické části bude zpracován průzkum, který probíhal prostřednictvím elektronického dotazníkového šetření obyvatel v Ústeckém kraji. Cílem této práce je zjištění a ohodnocení faktorů, které zákazníky ovlivňují při výběru letní dovolené. V prvním kroku budu sbírat primární data týkající se cestovního ruchu a rozpočtu domácností. Poté vyhodnotím dotazníky pomocí chí-kvadrát test nezávislosti, na základě, kterých budu zjišťovat, jaké jsou faktory při výběru letní dovolené obyvatel Ústeckého kraje a jestli cena hraje hlavní roli v rozhodování. Tato bakalářská práce by měla pomoci zejména cestovním kancelářím, které by zjistili, jaké faktory jsou nejdůležitější, tudíž by mohli svůj sortiment vylepšit a přesně by věděli, na co zákazníky nalákat.
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce "Faktory ovlivňující výběr letní dovolené obyvatel Ústeckého kraje" je porovnání výdajů domácností za jednotlivé služby v oblasti cestovního ruchu a jaké faktory ovlivňují výběr letní dovolené. Nespočet lidí rádo cestuje, ale co je hlavní výběr faktoru při výběru letní dovolené? Jeden z hlavních faktorů je, že lidé rádi zkoumají tuzemská i zahraniční místa, ale každý jedinec má jiná kritéria pro výběr. Spousta lidí by ocenilo, kdyby mohli vycestovat s cestovní kanceláří a měli výběr zažít dobrodružství, které je zajímá. V praktické části bude zpracován průzkum, který probíhal prostřednictvím elektronického dotazníkového šetření obyvatel v Ústeckém kraji. Cílem této práce je zjištění a ohodnocení faktorů, které zákazníky ovlivňují při výběru letní dovolené. V prvním kroku budu sbírat primární data týkající se cestovního ruchu a rozpočtu domácností. Poté vyhodnotím dotazníky pomocí chí-kvadrát test nezávislosti, na základě, kterých budu zjišťovat, jaké jsou faktory při výběru letní dovolené obyvatel Ústeckého kraje a jestli cena hraje hlavní roli v rozhodování. Tato bakalářská práce by měla pomoci zejména cestovním kancelářím, které by zjistili, jaké faktory jsou nejdůležitější, tudíž by mohli svůj sortiment vylepšit a přesně by věděli, na co zákazníky nalákat.
Seznam doporučené literatury
Barros, C. P., a Machado, L. P. (2010). The length of stay in tourism. Annals of Tourism Research, 37(3), 692-706.
Bispo-Santos, F., a kol. (2008). Columbia revisited: Paleomagnetic results from the 1790 Ma colider volcanics (SW Amazonian Craton, Brazil). Precambrian Research, 164(1-2), 40-49.
Camilleri, M. A. (2018). The tourism industry: An overview. Travel marketing, tourism economics and the airline product, 3-27.
Decrop, A., Snelders, D. (2004). Planning the summer vacation: An adaptable process. Annals of Tourism Research, 31(4), 1008-1030.
Hays, S., Page, S. J., Buhalis, D. (2013). Social media as a destination marketing tool: its use by national tourism organisations. Current issues in Tourism, 16(3), 211-239.
Jacobsen, J. K. S., & Munar, A. M. (2012). Tourist information search and destination choice in a digital age. Tourism management perspectives, 1, 39-47.
Jakubíková, D. (2012). Marketing v cestovním ruchu. Grada Publishing as.
Kaniovski, S., Peneder, M., a Smeral, E. (2008). Determinants of firm survival in the Austrian accommodation sector. Tourism Economics, 14(3), 527-543.
Kozak, M., a Rimmington, M. (1999). Measuring tourist destination competitiveness: conceptual considerations and empirical findings. International Journal of Hospitality Management, 18(3), 273-283.
Moutinho, L. (1987). Consumer behaviour in tourism. European journal of marketing.
Palatková, M. (2011). Marketingový management destinací. Grada Publishing as.
Pesonen, J., a Pasanen, K. (2017). A closer look at tourist information search behaviour when travelling abroad: What is the role of online marketing in choice of destination. In Information and Communication Technologies in Tourism 2017 (pp. 431-443). Springer, Cham.
Porter, M. F. (1980). An algorithm for suffix stripping. Program.
Sharpley, A. N., a kol. (1994). Managing agricultural phosphorus for protection of surface waters: Issues and options. Journal of environmental quality, 23(3), 437-451.
Tham, A., Croy, G., a Mair, J. (2013). Social media in destination choice: Distinctive electronic word-of-mouth dimensions. Journal of Travel & Tourism Marketing, 30(1-2), 144-155.
Van Raaij, W. F., a Francken, D. A. (1984). Vacation decisions, activities, and satisfactions. Annals of Tourism Research, 11(1), 101-112.
Woodside, A. G., a Lysonski, S. (1989). A general model of traveler destination choice. Journal of travel Research, 27(4), 8-14.
Seznam doporučené literatury
Barros, C. P., a Machado, L. P. (2010). The length of stay in tourism. Annals of Tourism Research, 37(3), 692-706.
Bispo-Santos, F., a kol. (2008). Columbia revisited: Paleomagnetic results from the 1790 Ma colider volcanics (SW Amazonian Craton, Brazil). Precambrian Research, 164(1-2), 40-49.
Camilleri, M. A. (2018). The tourism industry: An overview. Travel marketing, tourism economics and the airline product, 3-27.
Decrop, A., Snelders, D. (2004). Planning the summer vacation: An adaptable process. Annals of Tourism Research, 31(4), 1008-1030.
Hays, S., Page, S. J., Buhalis, D. (2013). Social media as a destination marketing tool: its use by national tourism organisations. Current issues in Tourism, 16(3), 211-239.
Jacobsen, J. K. S., & Munar, A. M. (2012). Tourist information search and destination choice in a digital age. Tourism management perspectives, 1, 39-47.
Jakubíková, D. (2012). Marketing v cestovním ruchu. Grada Publishing as.
Kaniovski, S., Peneder, M., a Smeral, E. (2008). Determinants of firm survival in the Austrian accommodation sector. Tourism Economics, 14(3), 527-543.
Kozak, M., a Rimmington, M. (1999). Measuring tourist destination competitiveness: conceptual considerations and empirical findings. International Journal of Hospitality Management, 18(3), 273-283.
Moutinho, L. (1987). Consumer behaviour in tourism. European journal of marketing.
Palatková, M. (2011). Marketingový management destinací. Grada Publishing as.
Pesonen, J., a Pasanen, K. (2017). A closer look at tourist information search behaviour when travelling abroad: What is the role of online marketing in choice of destination. In Information and Communication Technologies in Tourism 2017 (pp. 431-443). Springer, Cham.
Porter, M. F. (1980). An algorithm for suffix stripping. Program.
Sharpley, A. N., a kol. (1994). Managing agricultural phosphorus for protection of surface waters: Issues and options. Journal of environmental quality, 23(3), 437-451.
Tham, A., Croy, G., a Mair, J. (2013). Social media in destination choice: Distinctive electronic word-of-mouth dimensions. Journal of Travel & Tourism Marketing, 30(1-2), 144-155.
Van Raaij, W. F., a Francken, D. A. (1984). Vacation decisions, activities, and satisfactions. Annals of Tourism Research, 11(1), 101-112.
Woodside, A. G., a Lysonski, S. (1989). A general model of traveler destination choice. Journal of travel Research, 27(4), 8-14.