Povědomí o značce je důležité pro dobrou výkonnost společnosti na trhu a hraje důležitou roli v procesu rozhodování spotřebitele o nákupu. Bylo prokázáno, že až 92 % spotřebitelů upřednostňuje známější značky, ke kterým mají důvěru. Zvýšené povědomí o značce tedy zvyšuje pravděpodobnost, že spotřebitelé budou výrobky kupovat. Cílem mé bakalářské práce bylo navrhnout doporučení pro firmu Centropol Energy a.s., která by vedla ke zvýšení míry povědomí a k získání většího počtu nových zákazníků. K dosažení stanoveného cíle byl zvolen kvantitativní výzkum s využitím primárního sběru dat. Výzkum byl prováděn formou online elektronického dotazování, kdy byl dotazník respondentům rozesílán prostřednictvím sociálních sítí. Pro vyhodnocení dat získaných z dotazníkového šetření bylo využito aritmetického průměru, grafů, intervalu spolehlivosti a chí-kvadrátu testu nezávislosti. Provedeným výzkumem bylo zjištěno, že firma CE nezaujímá postavení mezi prvními značkami, které by se měly vybavit v mysli spotřebitelů. Oproti tomu má výrazně vyšší procento povědomí na základě rozpoznání značky. Přínosem této práce bylo doporučení, které by mohlo přispět ke zvýšení povědomí této firmy.
Anotace v angličtině
Brand awareness is important for a company's good performance in the market and plays an important role in the consumer's purchasing decisions. Up to 92 % of consumers have been shown to favour more well-known brands they have confidence in. Thus, increased brand awareness makes it more likely that consumers will buy products. The aim of my bachelor's thesis was to propose a recommendation for Centropol Energy a.s. that would lead to a higher level of awareness and to gain more new customers. Quantitative research using primary data collection was chosen to achieve the stated goal. The research was carried out in the form of an online electronic poll, where the questionnaire was circulated to respondents via social networks. The arithmetic mean, graphs, confidence interval and chi-square of the independence test were used to evaluate the data obtained from the questionnaire survey. The research found that CE does not rank among the first brands to be fitted in consumers' minds. In contrast, it has a significantly higher percentage of awareness based on brand recognition. The benefit of this
work was a recommendation that could help raise the company's awareness.
Klíčová slova
značka, povědomí, loajalita ke značce, spotřebitel, Centropol Energy a.s.
Klíčová slova v angličtině
brand, brand awareness, brand loyalty, consumer, Centropol Energy a.s.
Rozsah průvodní práce
56 s. (79 484 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Povědomí o značce je důležité pro dobrou výkonnost společnosti na trhu a hraje důležitou roli v procesu rozhodování spotřebitele o nákupu. Bylo prokázáno, že až 92 % spotřebitelů upřednostňuje známější značky, ke kterým mají důvěru. Zvýšené povědomí o značce tedy zvyšuje pravděpodobnost, že spotřebitelé budou výrobky kupovat. Cílem mé bakalářské práce bylo navrhnout doporučení pro firmu Centropol Energy a.s., která by vedla ke zvýšení míry povědomí a k získání většího počtu nových zákazníků. K dosažení stanoveného cíle byl zvolen kvantitativní výzkum s využitím primárního sběru dat. Výzkum byl prováděn formou online elektronického dotazování, kdy byl dotazník respondentům rozesílán prostřednictvím sociálních sítí. Pro vyhodnocení dat získaných z dotazníkového šetření bylo využito aritmetického průměru, grafů, intervalu spolehlivosti a chí-kvadrátu testu nezávislosti. Provedeným výzkumem bylo zjištěno, že firma CE nezaujímá postavení mezi prvními značkami, které by se měly vybavit v mysli spotřebitelů. Oproti tomu má výrazně vyšší procento povědomí na základě rozpoznání značky. Přínosem této práce bylo doporučení, které by mohlo přispět ke zvýšení povědomí této firmy.
Anotace v angličtině
Brand awareness is important for a company's good performance in the market and plays an important role in the consumer's purchasing decisions. Up to 92 % of consumers have been shown to favour more well-known brands they have confidence in. Thus, increased brand awareness makes it more likely that consumers will buy products. The aim of my bachelor's thesis was to propose a recommendation for Centropol Energy a.s. that would lead to a higher level of awareness and to gain more new customers. Quantitative research using primary data collection was chosen to achieve the stated goal. The research was carried out in the form of an online electronic poll, where the questionnaire was circulated to respondents via social networks. The arithmetic mean, graphs, confidence interval and chi-square of the independence test were used to evaluate the data obtained from the questionnaire survey. The research found that CE does not rank among the first brands to be fitted in consumers' minds. In contrast, it has a significantly higher percentage of awareness based on brand recognition. The benefit of this
work was a recommendation that could help raise the company's awareness.
Klíčová slova
značka, povědomí, loajalita ke značce, spotřebitel, Centropol Energy a.s.
Klíčová slova v angličtině
brand, brand awareness, brand loyalty, consumer, Centropol Energy a.s.
Zásady pro vypracování
Povědomí o značce je důležité pro dobrou výkonnost společnosti na trhu a hraje důležitou roli v procesu rozhodování spotřebitele o nákupu. Bylo prokázáno, že až 92 % spotřebitelů upřednostňuje známější značky, ke kterým mají důvěru. Zvýšené povědomí o značce tedy zvyšuje pravděpodobnost, že spotřebitelé budou výrobky kupovat. Cílem mé bakalářské práce je navrhnout doporučení pro firmu Centropol Energy a.s., která by vedla ke zvýšení míry povědomí a k získání většího počtu nových zákazníků. K dosažení stanoveného cíle bude zvolen kvantitativní výzkum s využitím primárního sběru dat. Výzkum bude prováděn formou online elektronického dotazování, kdy bude dotazník respondentům rozesílán prostřednictvím sociálních sítí. Pro vyhodnocení dat získaných z dotazníkového šetření bude využito aritmetického průměru, grafů a chí-kvadrát testu nezávislosti. Na základě konečných výsledků bude navrženo doporučení, které by mohlo přispět ke zvýšení povědomí této firmy. Výsledky výzkumu budou nadále předány firmě Centropol Energy a.s., která bude moci doporučení použít.
Zásady pro vypracování
Povědomí o značce je důležité pro dobrou výkonnost společnosti na trhu a hraje důležitou roli v procesu rozhodování spotřebitele o nákupu. Bylo prokázáno, že až 92 % spotřebitelů upřednostňuje známější značky, ke kterým mají důvěru. Zvýšené povědomí o značce tedy zvyšuje pravděpodobnost, že spotřebitelé budou výrobky kupovat. Cílem mé bakalářské práce je navrhnout doporučení pro firmu Centropol Energy a.s., která by vedla ke zvýšení míry povědomí a k získání většího počtu nových zákazníků. K dosažení stanoveného cíle bude zvolen kvantitativní výzkum s využitím primárního sběru dat. Výzkum bude prováděn formou online elektronického dotazování, kdy bude dotazník respondentům rozesílán prostřednictvím sociálních sítí. Pro vyhodnocení dat získaných z dotazníkového šetření bude využito aritmetického průměru, grafů a chí-kvadrát testu nezávislosti. Na základě konečných výsledků bude navrženo doporučení, které by mohlo přispět ke zvýšení povědomí této firmy. Výsledky výzkumu budou nadále předány firmě Centropol Energy a.s., která bude moci doporučení použít.
Seznam doporučené literatury
Aaker, D. A. (1991). Managing brand equity: capitalizing on the value of a brand name. New York: Maxwell Macmillan International.
Azzari, V. and Pelissari, A. (2020). Does Brand Awareness Influences Purchase Intention? The Mediation Role of Brand Equity Dimensions: Brazilian Business Review (Portuguese Edition. DOI: http://dx.doi.org/10.15728/bbr.2020.17.6.4
Karlíček, M. (2018). Základy marketingu (2., přepracované a rozšířené vydání). Praha: Grada.
Keller, K. L. (1993). Conceptualizing, Measuring, and Managing Customer-Based Brand Equity. Journal Of Marketing, 57(1). DOI: https://doi.org/10.2307/1252054
Kotler, P. a Armostrong, G. (2004). Marketing. Praha: Grada. ISBN 8024705133.
Ročkuté;, K.; Minelgaité;, I.; Zailskaité;-Jakšté;, L.; Damaševičius, R. (2018). Brand Awareness in the Context of Mistrust: The Case Study of an Employment Agency. DOI: https://doi.org/10.3390/su10030695
Seznam doporučené literatury
Aaker, D. A. (1991). Managing brand equity: capitalizing on the value of a brand name. New York: Maxwell Macmillan International.
Azzari, V. and Pelissari, A. (2020). Does Brand Awareness Influences Purchase Intention? The Mediation Role of Brand Equity Dimensions: Brazilian Business Review (Portuguese Edition. DOI: http://dx.doi.org/10.15728/bbr.2020.17.6.4
Karlíček, M. (2018). Základy marketingu (2., přepracované a rozšířené vydání). Praha: Grada.
Keller, K. L. (1993). Conceptualizing, Measuring, and Managing Customer-Based Brand Equity. Journal Of Marketing, 57(1). DOI: https://doi.org/10.2307/1252054
Kotler, P. a Armostrong, G. (2004). Marketing. Praha: Grada. ISBN 8024705133.
Ročkuté;, K.; Minelgaité;, I.; Zailskaité;-Jakšté;, L.; Damaševičius, R. (2018). Brand Awareness in the Context of Mistrust: The Case Study of an Employment Agency. DOI: https://doi.org/10.3390/su10030695