Existence neziskových organizací závisí na finančních příspěvcích. Informovanost veřejnosti a získávání nových dárců je tedy jednou z nezbytných činností. Zpracované studie na toto téma poukazují na důležitost marketingové komunikace, získávání informací o současných a potencionálních dárcích, a použití marketingových nástrojů na šíření povědomí o neziskové organizaci. Cílem bakalářské práce je zjistit co nejvíce konkretizujících informací o pravidelných dárcích neziskové organizace Amnesty International v České republice, za účelem vytvoření person a návrhu cílené marketingové komunikace pro oslovení potencionálních dárců. Průzkum je prováděn dotazníkovým šetřením prostřednictvím internetového odkazu, který je rozesílán pravidelným informačním e-mailem dárcům Amnesty International. Výběrový soubor zahrnuje 596 respondentů z celé České republiky. Na základě získaných dat jsou vytvořeny persony potencionálních dárců, k nímž je stanoven vhodný marketingový mix. Výsledky této práce je plánováno využít prostřednictvím Amnesty International pro efektivnější oslovení veřejnosti, získání většího počtu dárců, zachování a posílení loajality těch stávajících.
Anotace v angličtině
The existence of non-profit organizations depends on financial donations. Public awareness and the acquisition of new donors is therefore one of the necessary activities. Studies on this topic highlight the importance of marketing communication, obtaining information about current and potential donors, and the use of marketing tools to spread awareness about non-profit organizations. The aim of the bachelor´s thesis is to find out as much specific information as possible about regular donors of the non-profit organization Amnesty International in the Czech Republic, for the purpose of creating a marketing person and designing targeted marketing communication to reach potential donors. The survey is conducted by a questionnaire survey via an internet link, which is sent out to Amnesty International´s regular information e-mails. The sample involves 596 respondents from the whole of the Czech Republic. Based on the obtained data, persons of potential donors are created, for which a suitable marketing mix is determined. The results of this work are planned to be used through by Amnesty International to address the public more effectively, gain more donors, sustaine and reinforce the loyalty of the existing ones.
Klíčová slova
nezisková organizace, dárce, příspěvek, marketingový mix, Amnesty International, lidská práva
Klíčová slova v angličtině
non-profit organization, donor, donation, marketing mix, Amnesty International, human rights
Rozsah průvodní práce
54 s. (65 513 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Existence neziskových organizací závisí na finančních příspěvcích. Informovanost veřejnosti a získávání nových dárců je tedy jednou z nezbytných činností. Zpracované studie na toto téma poukazují na důležitost marketingové komunikace, získávání informací o současných a potencionálních dárcích, a použití marketingových nástrojů na šíření povědomí o neziskové organizaci. Cílem bakalářské práce je zjistit co nejvíce konkretizujících informací o pravidelných dárcích neziskové organizace Amnesty International v České republice, za účelem vytvoření person a návrhu cílené marketingové komunikace pro oslovení potencionálních dárců. Průzkum je prováděn dotazníkovým šetřením prostřednictvím internetového odkazu, který je rozesílán pravidelným informačním e-mailem dárcům Amnesty International. Výběrový soubor zahrnuje 596 respondentů z celé České republiky. Na základě získaných dat jsou vytvořeny persony potencionálních dárců, k nímž je stanoven vhodný marketingový mix. Výsledky této práce je plánováno využít prostřednictvím Amnesty International pro efektivnější oslovení veřejnosti, získání většího počtu dárců, zachování a posílení loajality těch stávajících.
Anotace v angličtině
The existence of non-profit organizations depends on financial donations. Public awareness and the acquisition of new donors is therefore one of the necessary activities. Studies on this topic highlight the importance of marketing communication, obtaining information about current and potential donors, and the use of marketing tools to spread awareness about non-profit organizations. The aim of the bachelor´s thesis is to find out as much specific information as possible about regular donors of the non-profit organization Amnesty International in the Czech Republic, for the purpose of creating a marketing person and designing targeted marketing communication to reach potential donors. The survey is conducted by a questionnaire survey via an internet link, which is sent out to Amnesty International´s regular information e-mails. The sample involves 596 respondents from the whole of the Czech Republic. Based on the obtained data, persons of potential donors are created, for which a suitable marketing mix is determined. The results of this work are planned to be used through by Amnesty International to address the public more effectively, gain more donors, sustaine and reinforce the loyalty of the existing ones.
Klíčová slova
nezisková organizace, dárce, příspěvek, marketingový mix, Amnesty International, lidská práva
Klíčová slova v angličtině
non-profit organization, donor, donation, marketing mix, Amnesty International, human rights
Zásady pro vypracování
Existence neziskových organizací závisí na finančních příspěvcích. Jelikož si chce Amnesty International udržet svou nezávislost a neovlivnitelnost, naprostá většina jejích příjmů pochází od individuálních dárců. Informovanost veřejnosti a získávání nových dárců je tedy jednou z nezbytných činností. Zpracované studie na toto téma poukazují na důležitost marketingové komunikace, získávání informací o současných a potencionálních dárcích, a použití marketingových nástrojů na šíření povědomí o neziskové organizaci. Cílem bakalářské práce je zjistit co nejvíce konkretizujících informací o pravidelných dárcích neziskové organizace Amnesty International v České republice, za účelem vytvoření person a návrhu cílené marketingové komunikace pro oslovení potencionálních dárců. Průzkum bude prováděn kvantitativním šetřením prostřednictvím internetového odkazu na dotazník, který bude rozesílán pravidelným informačním e-mailem dárcům Amnesty International. Zvolený výběrový soubor je minimálně 500 dotazovaných z celé ČR. Na základě získaných primárních a sekundárních dat, budou vytvořeny persony potencionálních dárců, k nímž bude stanoven vhodný marketingový mix. Výsledky této práce budou využity Amnesty International pro účinnější oslovení veřejnosti, získání většího počtu dárců a zachování loajality těch stávajících.
Zásady pro vypracování
Existence neziskových organizací závisí na finančních příspěvcích. Jelikož si chce Amnesty International udržet svou nezávislost a neovlivnitelnost, naprostá většina jejích příjmů pochází od individuálních dárců. Informovanost veřejnosti a získávání nových dárců je tedy jednou z nezbytných činností. Zpracované studie na toto téma poukazují na důležitost marketingové komunikace, získávání informací o současných a potencionálních dárcích, a použití marketingových nástrojů na šíření povědomí o neziskové organizaci. Cílem bakalářské práce je zjistit co nejvíce konkretizujících informací o pravidelných dárcích neziskové organizace Amnesty International v České republice, za účelem vytvoření person a návrhu cílené marketingové komunikace pro oslovení potencionálních dárců. Průzkum bude prováděn kvantitativním šetřením prostřednictvím internetového odkazu na dotazník, který bude rozesílán pravidelným informačním e-mailem dárcům Amnesty International. Zvolený výběrový soubor je minimálně 500 dotazovaných z celé ČR. Na základě získaných primárních a sekundárních dat, budou vytvořeny persony potencionálních dárců, k nímž bude stanoven vhodný marketingový mix. Výsledky této práce budou využity Amnesty International pro účinnější oslovení veřejnosti, získání většího počtu dárců a zachování loajality těch stávajících.
Seznam doporučené literatury
Amnesty International (2018). Výzkum veřejného mínění o AI 2018 [PowerPoint]. Praha: Amnesty International.
Finchum, A. (2017). Marketing Missions \textendash A Case Study for the Social Marketing mix. Global Journal of Business Pedagogy, 1(1), 11-18. ISSN: 25740385.
Juvarle, A. I., Sasu, K. a Spặtaru, G. C. (2016). Religious Marketing. SEA: Practical Application of Science, 4(11), 335-340. ISSN: 2360-2554.
Lee, N. R. a Kotler, P. (2011). Social marketing \textendash influencing behaviours for good. Forth edition. Los Angeles: Sage Publications. ISBN: 978-1-4129-8149-1.
Rosnerova, Z. a Hraskova, D. (2021). The Application and Importance of Marketing and its Tools in the Conditions of Non-profit Organizations on a Global Scale. SHS Web of Conferences, 92, 1-9. ISSN: 2261-2424. DOI: 10.1051/shsconf/20219202055.
Stoycheva, B. (2015). Administration of Non-profit Marketing in the Third Sector. Annals of "Eftimie Murgu" University Resita, Fascicle II. Economic studies, 181-189. ISSN: 2344-6498.
Seznam doporučené literatury
Amnesty International (2018). Výzkum veřejného mínění o AI 2018 [PowerPoint]. Praha: Amnesty International.
Finchum, A. (2017). Marketing Missions \textendash A Case Study for the Social Marketing mix. Global Journal of Business Pedagogy, 1(1), 11-18. ISSN: 25740385.
Juvarle, A. I., Sasu, K. a Spặtaru, G. C. (2016). Religious Marketing. SEA: Practical Application of Science, 4(11), 335-340. ISSN: 2360-2554.
Lee, N. R. a Kotler, P. (2011). Social marketing \textendash influencing behaviours for good. Forth edition. Los Angeles: Sage Publications. ISBN: 978-1-4129-8149-1.
Rosnerova, Z. a Hraskova, D. (2021). The Application and Importance of Marketing and its Tools in the Conditions of Non-profit Organizations on a Global Scale. SHS Web of Conferences, 92, 1-9. ISSN: 2261-2424. DOI: 10.1051/shsconf/20219202055.
Stoycheva, B. (2015). Administration of Non-profit Marketing in the Third Sector. Annals of "Eftimie Murgu" University Resita, Fascicle II. Economic studies, 181-189. ISSN: 2344-6498.