Bakalářská práce s názvem Substantia nigra - v roli inspiračního zdroje videoartu si klade za cíl vytvořit umělecký artefakt, který obsahem i formou reflektuje Parkinsonovu chorobu.
Teoretická část je zaměřena především na Parkinsonovu chorobu a na kontexty umění. V praktické části je rozebráno výsledné video, jeho vznik a průběh jeho vytváření.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis Substantia Nigra - in a Role of an Inspirational Source of Video Art is aimed at creating an artefact as a work of art that reflects Parkinson´s disease both in its content and form.
The theoretical part is focused mainly on Parkinson´s disease and contexts of art.
The practical part analyses a resulting video, its beginning and progress of creation.
Bakalářská práce s názvem Substantia nigra - v roli inspiračního zdroje videoartu si klade za cíl vytvořit umělecký artefakt, který obsahem i formou reflektuje Parkinsonovu chorobu.
Teoretická část je zaměřena především na Parkinsonovu chorobu a na kontexty umění. V praktické části je rozebráno výsledné video, jeho vznik a průběh jeho vytváření.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis Substantia Nigra - in a Role of an Inspirational Source of Video Art is aimed at creating an artefact as a work of art that reflects Parkinson´s disease both in its content and form.
The theoretical part is focused mainly on Parkinson´s disease and contexts of art.
The practical part analyses a resulting video, its beginning and progress of creation.
BOURRIAUD, Nicolas. Postprodukce: kultura jako scénář: jak umění nově programuje současný svět. Přeložil Petr TUREK. Praha: Tranzit, 2004. Navigace (Tranzit), sv. 001. ISBN 80-903452-0-4.
FOSTER, Hal, Rosalind E. KRAUSS, Yve-Alain BOIS, B. H. D. BUCHLOH a David JOSELIT. Umění po roce 1900: modernismus, antimodernismus, postmodernismus. Druhé, rozšířené vydání. Přeložil Josef HRDLIČKA, přeložil Irena ELLIS, přeložil Jitka SEDLÁČKOVÁ, přeložil Jana HLÁVKOVÁ. Praha: Slovart, 2015. ISBN 978-80-7391-975-7.
ZUSKA, Vlastimil. Estetika: úvod do současnosti tradiční disciplíny . V Praze: Triton, 2001. ISBN 80-7254-194-3.
DYTRTOVÁ, Kateřina. Metafora a médium. V Ústí nad Labem: Fakulta umění a designu Univerzity Jana Evangelisty Purkyně, 2019. ISBN 978-807561-176-5.
FIŠER, Zbyněk, Vladimír HAVLÍK a Radek HORÁČEK. Slovem, akcí, obrazem: příspěvek k interdisciplinaritě tvůrčího procesu. Brno: Masarykova univerzita, 2010. Spisy Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity, sv. č. 146. ISBN 978-80-210-5389-2.
BOURRIAUD, Nicolas. Postprodukce: kultura jako scénář: jak umění nově programuje současný svět. Přeložil Petr TUREK. Praha: Tranzit, 2004. Navigace (Tranzit), sv. 001. ISBN 80-903452-0-4.
FOSTER, Hal, Rosalind E. KRAUSS, Yve-Alain BOIS, B. H. D. BUCHLOH a David JOSELIT. Umění po roce 1900: modernismus, antimodernismus, postmodernismus. Druhé, rozšířené vydání. Přeložil Josef HRDLIČKA, přeložil Irena ELLIS, přeložil Jitka SEDLÁČKOVÁ, přeložil Jana HLÁVKOVÁ. Praha: Slovart, 2015. ISBN 978-80-7391-975-7.
ZUSKA, Vlastimil. Estetika: úvod do současnosti tradiční disciplíny . V Praze: Triton, 2001. ISBN 80-7254-194-3.
DYTRTOVÁ, Kateřina. Metafora a médium. V Ústí nad Labem: Fakulta umění a designu Univerzity Jana Evangelisty Purkyně, 2019. ISBN 978-807561-176-5.
FIŠER, Zbyněk, Vladimír HAVLÍK a Radek HORÁČEK. Slovem, akcí, obrazem: příspěvek k interdisciplinaritě tvůrčího procesu. Brno: Masarykova univerzita, 2010. Spisy Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity, sv. č. 146. ISBN 978-80-210-5389-2.