Cílem diplomové práce je na základě kvantitativního výzkumného šetření stanovit
úroveň znalostí netradičních her učitelů tělesné výchovy na 2. stupni ZŠ v okrese Příbram. Z množství netradičních her bylo zapotřebí uskutečnit výběr jedenácti vhodných her. Za pomoci dotazníkového šetření provedeného mezi učiteli tělesné výchovy jsme zjišťovali, jak jsou netradiční hry zařazovány v povinné tělesné výchově.
Anotace v angličtině
The aim of this diploma thesis is to determine the level of knowledge of nontraditional games of physical education teachers at the second stage of primary school in the district of Příbram. From the variety of non-traditional games, it was necessary to select eleven suitable games. Using a questionnaire, we find out how non-traditional games are included in compulsory physical education.
Klíčová slova
Netradiční hry, tělesná výchova, základní škola, pedagog
Cílem diplomové práce je na základě kvantitativního výzkumného šetření stanovit
úroveň znalostí netradičních her učitelů tělesné výchovy na 2. stupni ZŠ v okrese Příbram. Z množství netradičních her bylo zapotřebí uskutečnit výběr jedenácti vhodných her. Za pomoci dotazníkového šetření provedeného mezi učiteli tělesné výchovy jsme zjišťovali, jak jsou netradiční hry zařazovány v povinné tělesné výchově.
Anotace v angličtině
The aim of this diploma thesis is to determine the level of knowledge of nontraditional games of physical education teachers at the second stage of primary school in the district of Příbram. From the variety of non-traditional games, it was necessary to select eleven suitable games. Using a questionnaire, we find out how non-traditional games are included in compulsory physical education.
Klíčová slova
Netradiční hry, tělesná výchova, základní škola, pedagog
Z předchozích neformálních rozhovorů s pedagogy učícími Tv jsem zjistila, že NH nemají v povědomí a tím pádem je nezařazují do hodin Tv. Protože mě NH velmi oslovily a jejich využití v hodinách vidím jako velmi přínosné pro děti, rozhodla jsem se tomuto tématu věnovat ve své DP a prokázat na větším výzkumném vzorku, zda pedagogové tyto hry znají a používají. Cílem diplomové práce na základě kvantitativního výzkumného šetření analyzovat úroveň znalostí NH učitelů Tv na 2. stupni ZŠ v okrese Příbram a aplikace NH v hodinách.
Zpracování kvalifikační práce realizovat v souladu s příslušnými směrnicemi UJEP a doporučeními pracoviště. Postupovat v souladu s dodržováním autorského zákona, zásadami na ochranu osobních údajů a dodržování etických norem. Vycházet z odborných zdrojů domácího i zahraničního původu, z odpovídajících ověřených pramenů a podání. Spolupracovat s vedoucím práce podle dohodnutého způsobu a harmonogramu.
Zásady pro vypracování
Z předchozích neformálních rozhovorů s pedagogy učícími Tv jsem zjistila, že NH nemají v povědomí a tím pádem je nezařazují do hodin Tv. Protože mě NH velmi oslovily a jejich využití v hodinách vidím jako velmi přínosné pro děti, rozhodla jsem se tomuto tématu věnovat ve své DP a prokázat na větším výzkumném vzorku, zda pedagogové tyto hry znají a používají. Cílem diplomové práce na základě kvantitativního výzkumného šetření analyzovat úroveň znalostí NH učitelů Tv na 2. stupni ZŠ v okrese Příbram a aplikace NH v hodinách.
Zpracování kvalifikační práce realizovat v souladu s příslušnými směrnicemi UJEP a doporučeními pracoviště. Postupovat v souladu s dodržováním autorského zákona, zásadami na ochranu osobních údajů a dodržování etických norem. Vycházet z odborných zdrojů domácího i zahraničního původu, z odpovídajících ověřených pramenů a podání. Spolupracovat s vedoucím práce podle dohodnutého způsobu a harmonogramu.
Seznam doporučené literatury
Belšan, P. aj. (1980). Tělesná výchova pro 5. až 8. ročník základní školy. Praha: Státní pedagogické nakladatelství.
Hendl, J. (2009). Přehled statistických metod: Analýza a metaanalýza dat. Praha: Portál.
Nykodým, J. (2006). Teorie a didaktika sportovních her. Brno: Masarykova univerzita.
Stibitz, F. (1982). Informace o méně známých sportovních hrách. Praha : FTVS UK.
Táborský, F. (2004). Sportovní hry: Sporty známé i neznámé. Praha: Grada.
Hrabinec, J. a kol. (2017). Tělesná výchova na 2. Stupni základní školy. Praha: Univerzita Karlova.
Skala, J. (2018). Pravidla vybraných netradičních sportovních her. Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická. Technická univerzita v Liberci.
Pokorný, I. (2019). Pohybové hry pro školáky: 129 cvičení pro rozvoj základních pohybových dovedností. Praha: Grada Publishing.
Vičar, M. (2018). Sportovní talent: komplexní přístup. Praha: Grada Publishing.
Seznam doporučené literatury
Belšan, P. aj. (1980). Tělesná výchova pro 5. až 8. ročník základní školy. Praha: Státní pedagogické nakladatelství.
Hendl, J. (2009). Přehled statistických metod: Analýza a metaanalýza dat. Praha: Portál.
Nykodým, J. (2006). Teorie a didaktika sportovních her. Brno: Masarykova univerzita.
Stibitz, F. (1982). Informace o méně známých sportovních hrách. Praha : FTVS UK.
Táborský, F. (2004). Sportovní hry: Sporty známé i neznámé. Praha: Grada.
Hrabinec, J. a kol. (2017). Tělesná výchova na 2. Stupni základní školy. Praha: Univerzita Karlova.
Skala, J. (2018). Pravidla vybraných netradičních sportovních her. Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická. Technická univerzita v Liberci.
Pokorný, I. (2019). Pohybové hry pro školáky: 129 cvičení pro rozvoj základních pohybových dovedností. Praha: Grada Publishing.
Vičar, M. (2018). Sportovní talent: komplexní přístup. Praha: Grada Publishing.