Cílem práce je za pomoci obsahové analýzy dostupných zdrojů vytvořit metodický materiál pro výuku plavání dětí mladšího školního věku. Práce je složena ze dvou částí - teoretické a praktické. Teoretická část se věnuje dětem, plaveckému výcviku a technikám jednotlivých plaveckých způsobů. V praktické části je popsán materiál pro výuku plavání, který byl natočen na soukromém bazénu v obci Švermov na Kladensku.
Pro natočení videí, která tvoří základ práce, byla využita podvodní kamera. K tvorbě metodického materiálu byl využit program, který umožnil podle potřeby na videích pracovat (komentáře, hudba apod.). Na vytvořených webových stránkách je v záložkách možné vybrat kategorie plaveckých způsobů. Každá z těchto hlavních skupin obsahuje ještě podskupiny, kde jsou řešeny jednotlivé problematiky plaveckých způsobů nebo nejčastější chyby a možnosti jejich nápravy. Práce je určena učitelům, začínajícím trenérům plavání, dospělým samoukům, nebo rodičům, kteří se rozhodli své děti učit plavat.
Anotace v angličtině
The aim of the thesis is to create methodological material for teaching swimming to younger school children with the aid of content analysis of the available resources. The thesis is made up of two parts - theoretical and practical. The theoretical part is devoted to children, swim training and the techniques of individual swimming styles. The practical part contains a description of material for swimming lessons which was filmed in a private swimming pool in the municipality of Švermov in the Kladno district.
An underwater camera was used to film the videos which constitute the basis of the thesis. Software was used for creation of the methodological material which allowed for work with the videos according to requirement (addition of commentary or music, etc.). The following categories can be chosen in the tab pages of the website which was created swimming styles. Each of these main groups also includes subgroups in which individual problems of swimming styles are dealt with, or the most common mistakes and options for correcting them. The thesis is intended for teachers, new swimming coaches, self-taught adults or parents who have decided to teach their children to swim.
Klíčová slova
Plavání, mladší školní věk, obsahová analýza, instruktor plavání
Klíčová slova v angličtině
Swimming, younger school children, content analysis, swimming instructor
Rozsah průvodní práce
87 S. (15 991)
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem práce je za pomoci obsahové analýzy dostupných zdrojů vytvořit metodický materiál pro výuku plavání dětí mladšího školního věku. Práce je složena ze dvou částí - teoretické a praktické. Teoretická část se věnuje dětem, plaveckému výcviku a technikám jednotlivých plaveckých způsobů. V praktické části je popsán materiál pro výuku plavání, který byl natočen na soukromém bazénu v obci Švermov na Kladensku.
Pro natočení videí, která tvoří základ práce, byla využita podvodní kamera. K tvorbě metodického materiálu byl využit program, který umožnil podle potřeby na videích pracovat (komentáře, hudba apod.). Na vytvořených webových stránkách je v záložkách možné vybrat kategorie plaveckých způsobů. Každá z těchto hlavních skupin obsahuje ještě podskupiny, kde jsou řešeny jednotlivé problematiky plaveckých způsobů nebo nejčastější chyby a možnosti jejich nápravy. Práce je určena učitelům, začínajícím trenérům plavání, dospělým samoukům, nebo rodičům, kteří se rozhodli své děti učit plavat.
Anotace v angličtině
The aim of the thesis is to create methodological material for teaching swimming to younger school children with the aid of content analysis of the available resources. The thesis is made up of two parts - theoretical and practical. The theoretical part is devoted to children, swim training and the techniques of individual swimming styles. The practical part contains a description of material for swimming lessons which was filmed in a private swimming pool in the municipality of Švermov in the Kladno district.
An underwater camera was used to film the videos which constitute the basis of the thesis. Software was used for creation of the methodological material which allowed for work with the videos according to requirement (addition of commentary or music, etc.). The following categories can be chosen in the tab pages of the website which was created swimming styles. Each of these main groups also includes subgroups in which individual problems of swimming styles are dealt with, or the most common mistakes and options for correcting them. The thesis is intended for teachers, new swimming coaches, self-taught adults or parents who have decided to teach their children to swim.
Klíčová slova
Plavání, mladší školní věk, obsahová analýza, instruktor plavání
Klíčová slova v angličtině
Swimming, younger school children, content analysis, swimming instructor
Zásady pro vypracování
Cílem práce je vytvoření metodického materiálu pro výuku plavání dětí mladšího školního věku, který bude zpracován na základě obsahové analýzy dostupných zdrojů.
Pro přípravu metodického materiálu budou využity podvodní i suchozemské kamery s vysokou vzorkovací frekvencí. Videonahrávky budou natáčeny v bazéně v Kladně a jeho okolí. Natáčení se zúčastní pouze figurantka, jejíž rodiče podepíší informovaný souhlas s natáčením. Natočený materiál bude dále zpracován v příslušném editoru a dále využit. V průběhu tvorby kvalifikační práce budou vytvořeny webové stránky, které mohou být v budoucnu nápomocny začínajícím trenérům, pedagogům nebo i rodičům, kteří se rozhodli své děti učit sami. Budou zde nahrány metodické řady jednotlivých plaveckých způsobů a jejich nejčastější chyby s podrobným návodem pro jejich nápravu.
Zásady pro vypracování práce:
1) Kvalifikační práce bude zpracována v souladu s příslušnými směrnicemi UJEP, PF UJEP a doporučeními příslušného pracoviště.
2) Realizace práce v souladu se zásadami na ochranu osobních údajů a dodržováním autorského zákona.
3) Zpracování kvalifikační práce proběhne v souladu s dodržením předložených norem, metod, technik, postupů a způsobů diagnostikování.
4) Při tvorbě kvalifikační práce vycházet z odborných českých i zahraničních zdrojů a z ověřených pramenů.
5) S vedoucím práce spolupracovat podle dohodnutých způsobů a dodržovat stanovený harmonogram.
Zásady pro vypracování
Cílem práce je vytvoření metodického materiálu pro výuku plavání dětí mladšího školního věku, který bude zpracován na základě obsahové analýzy dostupných zdrojů.
Pro přípravu metodického materiálu budou využity podvodní i suchozemské kamery s vysokou vzorkovací frekvencí. Videonahrávky budou natáčeny v bazéně v Kladně a jeho okolí. Natáčení se zúčastní pouze figurantka, jejíž rodiče podepíší informovaný souhlas s natáčením. Natočený materiál bude dále zpracován v příslušném editoru a dále využit. V průběhu tvorby kvalifikační práce budou vytvořeny webové stránky, které mohou být v budoucnu nápomocny začínajícím trenérům, pedagogům nebo i rodičům, kteří se rozhodli své děti učit sami. Budou zde nahrány metodické řady jednotlivých plaveckých způsobů a jejich nejčastější chyby s podrobným návodem pro jejich nápravu.
Zásady pro vypracování práce:
1) Kvalifikační práce bude zpracována v souladu s příslušnými směrnicemi UJEP, PF UJEP a doporučeními příslušného pracoviště.
2) Realizace práce v souladu se zásadami na ochranu osobních údajů a dodržováním autorského zákona.
3) Zpracování kvalifikační práce proběhne v souladu s dodržením předložených norem, metod, technik, postupů a způsobů diagnostikování.
4) Při tvorbě kvalifikační práce vycházet z odborných českých i zahraničních zdrojů a z ověřených pramenů.
5) S vedoucím práce spolupracovat podle dohodnutých způsobů a dodržovat stanovený harmonogram.
Seznam doporučené literatury
Bank, R. L. (1991). PLAVECKÝ VÝCVIK. Olomouc: rektorát Univerzity Palackého v Olomouci.
Bělková-Preislerová, T. (1998). Plavání: zdokonalovací plavecká výuka. Praha: NS Svoboda.
Hanák, V. (1959). Hry a cviky obratnosti ve vodě: příručka pro učitele a cvičitele plavání. Praha: Sportovní a turistické nakladatelství.
Hoch, M. (1987). Plavání: Teorie a didaktika: učebnice pro posluchače studijního oboru tělesné výchovy a sportu. 2. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství.
Hoch, M. (1991). Učte děti plavat. 2. noveliz. vyd. Praha: Plympia.
Miler, I. Č. (2008). Plavání 2., upr. vyd. Praha: Grada.
Štorkán, R. (1971). Nauč se plavat. Praha: Olympia.
Talka, P. J. (1990). SPORTOVNÍ PŘÍPRAVA VII. - PLAVÁNÍ. Plavecký výcvik žáků ZŠ. Olomouc: rektorát Univerzity Palackého v Olomouci.
Seznam doporučené literatury
Bank, R. L. (1991). PLAVECKÝ VÝCVIK. Olomouc: rektorát Univerzity Palackého v Olomouci.
Bělková-Preislerová, T. (1998). Plavání: zdokonalovací plavecká výuka. Praha: NS Svoboda.
Hanák, V. (1959). Hry a cviky obratnosti ve vodě: příručka pro učitele a cvičitele plavání. Praha: Sportovní a turistické nakladatelství.
Hoch, M. (1987). Plavání: Teorie a didaktika: učebnice pro posluchače studijního oboru tělesné výchovy a sportu. 2. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství.
Hoch, M. (1991). Učte děti plavat. 2. noveliz. vyd. Praha: Plympia.
Miler, I. Č. (2008). Plavání 2., upr. vyd. Praha: Grada.
Štorkán, R. (1971). Nauč se plavat. Praha: Olympia.
Talka, P. J. (1990). SPORTOVNÍ PŘÍPRAVA VII. - PLAVÁNÍ. Plavecký výcvik žáků ZŠ. Olomouc: rektorát Univerzity Palackého v Olomouci.