Bakalářská práce je zaměřena na identifikaci vzdělávacích potřeb pracovníků Centra sociálních služeb Děčín jako podklad pro zlepšení procesu vzdělávání v této organizaci a se zřetelem k požadavkům pracovního místa a cílových skupin. Splnění cíle bakalářské práce bylo zajištěno kvalitativní metodou, prostřednictvím rozhovorů s pracovníky jednotlivých pracovišť. Z mého šetření bylo zjištěno, že sociálním pracovníkům a pracovníkům v sociálních službách současný systém vzdělávání v organizaci vyhovuje. Vzdělávací potřeby sociálních pracovníků bývají výběrem vzdělávacích kurzů uspokojovány na rozdíl od pracovníků v sociálních službách, kterým jsou vzdělávací kurzy přiděleny a nemají možnost volného výběr. Přestože průběh vzdělávání pracovníkům Centra sociálních služeb vyhovuje, zpracovala jsem návrh na zlepšení procesu vzdělávání, kde jsem uvedla oblasti v procesu, na které by bylo vhodné se více zaměřit, aby vzdělávání v organizaci bylo efektivnější. Mezi tyto oblasti patří zjišťování vzdělávacích potřeb, individuální vzdělávací plán, zavedení nových vzdělávacích témat a zlepšení procesu hodnocení vzdělávání.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is focused on the identification of educational needs of the employees of the Center of Social Services Děčín as a basis for improving the educational process in this organization and taking into account the requirements of the fob and target groups. Meeting the goal of the bachelor thesis was ensured by a qualitative method, through interviews with the employees of individual workplaces. From my investigation, it was found that social workers and workers in social services are comfortable with the current system of education in the organization. The educational needs of social workers tend to be met by the choice of training courses. In contrast with workers in social services, who are allocated training courses and do not have free choice. Although the course of training suits the staff of the Center of Social Services, I have developer a proposal to improve the education process, where I have listed areas in the process that would be appropriate to focus more on in order to make the training in the organization more effective. These areas include identifying educational needs, an individual training plan, introducing new learning topics and improving the process of evaluating education.
Klíčová slova
Sociální pracovník, pracovník v sociálních službách, vzdělávání, vzdělávací potřeby, průběh vzdělávání
Klíčová slova v angličtině
Social Worker, Worker in Social Services, Education, Educational Needs, Course od Education
Rozsah průvodní práce
53 s. (82 932 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce je zaměřena na identifikaci vzdělávacích potřeb pracovníků Centra sociálních služeb Děčín jako podklad pro zlepšení procesu vzdělávání v této organizaci a se zřetelem k požadavkům pracovního místa a cílových skupin. Splnění cíle bakalářské práce bylo zajištěno kvalitativní metodou, prostřednictvím rozhovorů s pracovníky jednotlivých pracovišť. Z mého šetření bylo zjištěno, že sociálním pracovníkům a pracovníkům v sociálních službách současný systém vzdělávání v organizaci vyhovuje. Vzdělávací potřeby sociálních pracovníků bývají výběrem vzdělávacích kurzů uspokojovány na rozdíl od pracovníků v sociálních službách, kterým jsou vzdělávací kurzy přiděleny a nemají možnost volného výběr. Přestože průběh vzdělávání pracovníkům Centra sociálních služeb vyhovuje, zpracovala jsem návrh na zlepšení procesu vzdělávání, kde jsem uvedla oblasti v procesu, na které by bylo vhodné se více zaměřit, aby vzdělávání v organizaci bylo efektivnější. Mezi tyto oblasti patří zjišťování vzdělávacích potřeb, individuální vzdělávací plán, zavedení nových vzdělávacích témat a zlepšení procesu hodnocení vzdělávání.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is focused on the identification of educational needs of the employees of the Center of Social Services Děčín as a basis for improving the educational process in this organization and taking into account the requirements of the fob and target groups. Meeting the goal of the bachelor thesis was ensured by a qualitative method, through interviews with the employees of individual workplaces. From my investigation, it was found that social workers and workers in social services are comfortable with the current system of education in the organization. The educational needs of social workers tend to be met by the choice of training courses. In contrast with workers in social services, who are allocated training courses and do not have free choice. Although the course of training suits the staff of the Center of Social Services, I have developer a proposal to improve the education process, where I have listed areas in the process that would be appropriate to focus more on in order to make the training in the organization more effective. These areas include identifying educational needs, an individual training plan, introducing new learning topics and improving the process of evaluating education.
Klíčová slova
Sociální pracovník, pracovník v sociálních službách, vzdělávání, vzdělávací potřeby, průběh vzdělávání
Klíčová slova v angličtině
Social Worker, Worker in Social Services, Education, Educational Needs, Course od Education
Zásady pro vypracování
Cílem bakalářské práce je identifikace vzdělávacích potřeb pracovníků Centra sociálních služeb Děčín jako podklad pro zlepšení procesu vzdělávání v této organizaci a se zřetelem k požadavkům pracovního místa a cílových skupin. Splnění cíle práce bude zajištěno kvalitativní metodou - rozhovory s pracovníky organizace. Rozhovory budou prováděny s pracovníky vybraných konkrétních pracovišť organizace Centrum sociálních služeb v Děčíně.
Struktura (obsah) práce:
Sociální služby a jejich postavení v rámci veřejné správy a samosprávy
Vzdělávání v organizaci jako personální činnost
Specifické aspekty vzdělávání v organizaci v sociální sféře
Vlastní šetření: identifikace individuálních/ skupinových vzdělávacích potřeb pracovníků v uvedené organizaci
Návrh změn v oblasti personálních vzdělávacích plánů na základě získaných dat, návrh inovací a realizovatelných opatření v celkovém systému vzdělávání.
Zásady pro vypracování
Cílem bakalářské práce je identifikace vzdělávacích potřeb pracovníků Centra sociálních služeb Děčín jako podklad pro zlepšení procesu vzdělávání v této organizaci a se zřetelem k požadavkům pracovního místa a cílových skupin. Splnění cíle práce bude zajištěno kvalitativní metodou - rozhovory s pracovníky organizace. Rozhovory budou prováděny s pracovníky vybraných konkrétních pracovišť organizace Centrum sociálních služeb v Děčíně.
Struktura (obsah) práce:
Sociální služby a jejich postavení v rámci veřejné správy a samosprávy
Vzdělávání v organizaci jako personální činnost
Specifické aspekty vzdělávání v organizaci v sociální sféře
Vlastní šetření: identifikace individuálních/ skupinových vzdělávacích potřeb pracovníků v uvedené organizaci
Návrh změn v oblasti personálních vzdělávacích plánů na základě získaných dat, návrh inovací a realizovatelných opatření v celkovém systému vzdělávání.
Seznam doporučené literatury
Bednář, M. (2014). Zavádění standardů kvality sociálních služeb do praxe. Olomouc: Caritas
Kozlová, L. (2005). Sociální služby. Praha: Triton
Matoušek, O. (2007). Sociální služby: Legislativa, ekonomika, plánování, hodnocení. Praha: Portál.
Navrátil, P., Šišláková, M. (2007). Praktické vzdělávání v sociální práci. Brno: Pro centrum praktických studií Fakulty sociálních studií MU.
Průša, L. (2007). Ekonomie sociálních služeb. Praha: ASPI.
Seznam doporučené literatury
Bednář, M. (2014). Zavádění standardů kvality sociálních služeb do praxe. Olomouc: Caritas
Kozlová, L. (2005). Sociální služby. Praha: Triton
Matoušek, O. (2007). Sociální služby: Legislativa, ekonomika, plánování, hodnocení. Praha: Portál.
Navrátil, P., Šišláková, M. (2007). Praktické vzdělávání v sociální práci. Brno: Pro centrum praktických studií Fakulty sociálních studií MU.
Průša, L. (2007). Ekonomie sociálních služeb. Praha: ASPI.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM, přepisy výzkumných rozhovorů v kroužkové vazbě