Bakalářská práce pod názvem Vzdělávání proces v organizaci se zaměřuje na další
vzdělávání sociálních pracovníků a pracovníků v sociálních službách, kteří pracují v zařízení specializovaném na osoby s Alzheimerovou chorobou. Cílem bakalářské práce bylo identifikovat subjektivní vzdělávací potřeby sociálních pracovníků a pracovníků v sociálních službách vzhledem k požadavkům cílové skupiny a požadavkům pracovního místa jako podkladu pro zlepšení systému vzdělávání a následné efektivity práce v rámci organizace Domov důchodců Roudnice nad Labem. Současně budou vymezena pozitiva a negativa aplikovaného systému vzdělávání pracovníků v organizaci na základě zpětné vazby účastníků
šetření a pozice vedení organizace. Cíl práce byl splněn za pomoci kvantitativní metody, dotazníku. Za pomoci výzkumného šetření bylo zjištěno, že by pracovníci uvítali další vzdělávání zaměřené konkrétně na Validaci, Bazální stimulaci a Arteterapii. Pracovníci by také chtěli mít sepsaný individuální vzdělávací plán se svým vedoucím pro to, aby mohli dále rozvíjet své subjektivní vzdělávací potřeby. V návrzích a změnách jako podkladu pro stavení individuálních vzdělávacích potřeb doporučuji doplnit IP s pracovníky, kteří ho ještě nemají
sepsaný se svým vedoucím. Dále doporučuji vyhledat kurzy s obsahem zaměřeným na
Arteterapii, Bazální stimulaci a Validaci. Doporučuji vyhledávat také kurzy s praktickým obsahem, který je pro pracovníky PPOP vhodnější pro naplnění jejich subjektivních vzdělávacích potřeb.
Anotace v angličtině
Bachelor's work under the title The Process of Educating Employees within an
organization is focuses on the further education of social workers and workers in social services who work in facilitity specialised in people with Alzheimer's disease. The aim of this thesis was to identify the subjective eduactional needs of social workers and workers in social services with regard to the requirements of the target group and job requirements as a basis for improving the system of education and subsequent effectiveness of work within the special regime home in Roudnice nad Labem. At the same time, the positives and negatives of the applied system of education of employees in the organization will be defined based on the feedback of the survey participants and the position of the organization's management. The aim of the work was met with the help of a quantitative method a questionnaire. With the help of a research survey, it was found that staff would welcome futher education focused specifically on Validation, Basal Stimaltion and Art therapy. Workers would also like to have a written individual learning plan with their leaders in order to further develop their subjektive eduactional needs. In the proposals and amendments as a basis for building individual eduacional needs, I recommend adding IP to those who do not yet have a written record with their leaders. Next, I recommend looking for courses of content featuring Art therapy, Basal Stimulation and Validation. I recommend also seeking courses with a practical content that is more appropriate for PPOPs to meet their subjective educational needs.
Klíčová slova
sociální služba, další vzdělávání, kurzy, sociální pracovník, pracovník v sociálních službách, Alzheimerova choroba
Klíčová slova v angličtině
social services, other training courses, social workers, workers in social services, Alzheimer's disease
Rozsah průvodní práce
52 s. (79 435 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce pod názvem Vzdělávání proces v organizaci se zaměřuje na další
vzdělávání sociálních pracovníků a pracovníků v sociálních službách, kteří pracují v zařízení specializovaném na osoby s Alzheimerovou chorobou. Cílem bakalářské práce bylo identifikovat subjektivní vzdělávací potřeby sociálních pracovníků a pracovníků v sociálních službách vzhledem k požadavkům cílové skupiny a požadavkům pracovního místa jako podkladu pro zlepšení systému vzdělávání a následné efektivity práce v rámci organizace Domov důchodců Roudnice nad Labem. Současně budou vymezena pozitiva a negativa aplikovaného systému vzdělávání pracovníků v organizaci na základě zpětné vazby účastníků
šetření a pozice vedení organizace. Cíl práce byl splněn za pomoci kvantitativní metody, dotazníku. Za pomoci výzkumného šetření bylo zjištěno, že by pracovníci uvítali další vzdělávání zaměřené konkrétně na Validaci, Bazální stimulaci a Arteterapii. Pracovníci by také chtěli mít sepsaný individuální vzdělávací plán se svým vedoucím pro to, aby mohli dále rozvíjet své subjektivní vzdělávací potřeby. V návrzích a změnách jako podkladu pro stavení individuálních vzdělávacích potřeb doporučuji doplnit IP s pracovníky, kteří ho ještě nemají
sepsaný se svým vedoucím. Dále doporučuji vyhledat kurzy s obsahem zaměřeným na
Arteterapii, Bazální stimulaci a Validaci. Doporučuji vyhledávat také kurzy s praktickým obsahem, který je pro pracovníky PPOP vhodnější pro naplnění jejich subjektivních vzdělávacích potřeb.
Anotace v angličtině
Bachelor's work under the title The Process of Educating Employees within an
organization is focuses on the further education of social workers and workers in social services who work in facilitity specialised in people with Alzheimer's disease. The aim of this thesis was to identify the subjective eduactional needs of social workers and workers in social services with regard to the requirements of the target group and job requirements as a basis for improving the system of education and subsequent effectiveness of work within the special regime home in Roudnice nad Labem. At the same time, the positives and negatives of the applied system of education of employees in the organization will be defined based on the feedback of the survey participants and the position of the organization's management. The aim of the work was met with the help of a quantitative method a questionnaire. With the help of a research survey, it was found that staff would welcome futher education focused specifically on Validation, Basal Stimaltion and Art therapy. Workers would also like to have a written individual learning plan with their leaders in order to further develop their subjektive eduactional needs. In the proposals and amendments as a basis for building individual eduacional needs, I recommend adding IP to those who do not yet have a written record with their leaders. Next, I recommend looking for courses of content featuring Art therapy, Basal Stimulation and Validation. I recommend also seeking courses with a practical content that is more appropriate for PPOPs to meet their subjective educational needs.
Klíčová slova
sociální služba, další vzdělávání, kurzy, sociální pracovník, pracovník v sociálních službách, Alzheimerova choroba
Klíčová slova v angličtině
social services, other training courses, social workers, workers in social services, Alzheimer's disease
Zásady pro vypracování
Cílem práce je identifikovat subjektivní vzdělávací potřeby sociálních pracovníků a pracovníků v sociálních službách vzhledem k požadavkům cílové skupiny a požadavkům pracovního místa jako podkladu pro zlepšení systému vzdělávání a následné efektivity práce v rámci organizace Domov důchodců Roudnice nad Labem. Současně budou vymezena pozitiva a negativa aplikovaného systému vzdělávání pracovníků v organizaci na základě zpětné vazby účastníků šetření a pozice vedení organizace. Cíl práce bude splněn využitím techniky dotazníkového šetření a v případě potřeby doplnit informace bude využita technika rozhovoru, tudíž se jedná o kombinaci kvantitativního a kvalitativního výzkumu a získaná data budou využita jako podklad pro stanovení individuálních /skupinových vzdělávacích potřeb a změny/inovace v rámci vzdělávacího systému v organizaci v sociální sféře.
Struktura (obsah) práce:
Vzdělávání v organizacích v sociální sféře (vymezení, faktory, mantinely, aplikace)
Specifické aspekty práce sociálního pracovníka s klienty s Alzheimerovou chorobou
Trendy a směry ve vzdělávání pracovníků v malých organizacích v rámci personálního rozvoje pracovníků a požadavkům pracovního místa
Vlastní šetření \textendash identifikace vzdělávacích potřeb pracovníků organizace na základě dotazníkového šetření v případě potřeby využití rozhovoru, pro doplnění informací, vymezení kritických a pozitivních momentů vzdělávacího procesu jako celku
Návrh změn a inovací jako podkladu pro stanovení individuálních /skupinových vzdělávacích potřeb a změny/inovace v rámci vzdělávacího systému v organizaci v sociální sféře.
Zásady pro vypracování
Cílem práce je identifikovat subjektivní vzdělávací potřeby sociálních pracovníků a pracovníků v sociálních službách vzhledem k požadavkům cílové skupiny a požadavkům pracovního místa jako podkladu pro zlepšení systému vzdělávání a následné efektivity práce v rámci organizace Domov důchodců Roudnice nad Labem. Současně budou vymezena pozitiva a negativa aplikovaného systému vzdělávání pracovníků v organizaci na základě zpětné vazby účastníků šetření a pozice vedení organizace. Cíl práce bude splněn využitím techniky dotazníkového šetření a v případě potřeby doplnit informace bude využita technika rozhovoru, tudíž se jedná o kombinaci kvantitativního a kvalitativního výzkumu a získaná data budou využita jako podklad pro stanovení individuálních /skupinových vzdělávacích potřeb a změny/inovace v rámci vzdělávacího systému v organizaci v sociální sféře.
Struktura (obsah) práce:
Vzdělávání v organizacích v sociální sféře (vymezení, faktory, mantinely, aplikace)
Specifické aspekty práce sociálního pracovníka s klienty s Alzheimerovou chorobou
Trendy a směry ve vzdělávání pracovníků v malých organizacích v rámci personálního rozvoje pracovníků a požadavkům pracovního místa
Vlastní šetření \textendash identifikace vzdělávacích potřeb pracovníků organizace na základě dotazníkového šetření v případě potřeby využití rozhovoru, pro doplnění informací, vymezení kritických a pozitivních momentů vzdělávacího procesu jako celku
Návrh změn a inovací jako podkladu pro stanovení individuálních /skupinových vzdělávacích potřeb a změny/inovace v rámci vzdělávacího systému v organizaci v sociální sféře.
Další vzdělávání sociálních pracovníků a pracovníků v sociálních službách, (2011). [online]. Rada pro rozvoj sociální práce. [cit. 2019-02-04]. Dostupné z: www.rarosp.cz/dalsivzdelavani.html
Matoušek, O., Kodymová, P., & Koláčková, J. (Eds.). (2005). Sociální práce v praxi: specifika různých cílových skupin a práce s nimi. Portál.
Další vzdělávání sociálních pracovníků a pracovníků v sociálních službách, (2011). [online]. Rada pro rozvoj sociální práce. [cit. 2019-02-04]. Dostupné z: www.rarosp.cz/dalsivzdelavani.html
Matoušek, O., Kodymová, P., & Koláčková, J. (Eds.). (2005). Sociální práce v praxi: specifika různých cílových skupin a práce s nimi. Portál.