Bakalářská práce se zabývá sociálním fungováním dítěte v komunitní škole. Cílem práce je poukázat na možnosti, jak může komunitní škola ovlivnit sociální fungování dítěte. Pro výzkum jsem použila kvalitativní přístup, a to případovou studii. V závěru je na základě zjištěných dat navrženo doporučení i pro běžné základní školy, jakým způsobem by se daly příklady dobré praxe komunitní školy, související s naplňováním potřeb dítěte a jeho sociální fungování, využít i v běžných základních školách.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the social functioning of a child in a community school. The aim of the thesis is to highlight the ways in which the community school can influence the social functioning of the child. I have used a qualitative approach for the research, namely a case study. In the conclusion, based on the findings, recommendations are proposed for mainstream primary schools as well, on how examples of good community school practice, related to meeting the child's needs and social functioning, could be used in mainstream primary schools.
Klíčová slova
Sociální fungování, komunitní škola, komunitní vzdělávání
Klíčová slova v angličtině
Social functioning, community school, community education
Rozsah průvodní práce
42 s.(69 032 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá sociálním fungováním dítěte v komunitní škole. Cílem práce je poukázat na možnosti, jak může komunitní škola ovlivnit sociální fungování dítěte. Pro výzkum jsem použila kvalitativní přístup, a to případovou studii. V závěru je na základě zjištěných dat navrženo doporučení i pro běžné základní školy, jakým způsobem by se daly příklady dobré praxe komunitní školy, související s naplňováním potřeb dítěte a jeho sociální fungování, využít i v běžných základních školách.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the social functioning of a child in a community school. The aim of the thesis is to highlight the ways in which the community school can influence the social functioning of the child. I have used a qualitative approach for the research, namely a case study. In the conclusion, based on the findings, recommendations are proposed for mainstream primary schools as well, on how examples of good community school practice, related to meeting the child's needs and social functioning, could be used in mainstream primary schools.
Klíčová slova
Sociální fungování, komunitní škola, komunitní vzdělávání
Klíčová slova v angličtině
Social functioning, community school, community education
Zásady pro vypracování
Cílem mé bakalářské práce je pomocí případové studie zjistit, jak může komunitní škola ovlivnit sociální fungování dítěte . Na základě zjištěných dat bude vytvořeno doporučení i pro běžné základní školy, jakým způsobem by se daly příklady dobré praxe komunitní školy, související s naplňováním potřeb dítěte a jeho sociálním fungováním, využít i v běžných základních školách.
Struktura práce:
Komunitní škola – legislativa, principy fungování komunitní školy,
Sociální fungování - teorie sociálního fungování, sociální prostředí, potřeby dítěte a jeho rodiny, potřeby dítěte v oblasti vzdělávání, wellbeing dítěte
Možnosti komunitní školy při podpoře sociálního fungování dítěte
Příklady dobré praxe komunitní školy při naplňování potřeb dítěte a jeho sociálním fungováním.
Zásady pro vypracování
Cílem mé bakalářské práce je pomocí případové studie zjistit, jak může komunitní škola ovlivnit sociální fungování dítěte . Na základě zjištěných dat bude vytvořeno doporučení i pro běžné základní školy, jakým způsobem by se daly příklady dobré praxe komunitní školy, související s naplňováním potřeb dítěte a jeho sociálním fungováním, využít i v běžných základních školách.
Struktura práce:
Komunitní škola – legislativa, principy fungování komunitní školy,
Sociální fungování - teorie sociálního fungování, sociální prostředí, potřeby dítěte a jeho rodiny, potřeby dítěte v oblasti vzdělávání, wellbeing dítěte
Možnosti komunitní školy při podpoře sociálního fungování dítěte
Příklady dobré praxe komunitní školy při naplňování potřeb dítěte a jeho sociálním fungováním.
Seznam doporučené literatury
Bartlett, H.M. (1970). The common base of social work practice. New York: Natioal Association of Social Workers.
Hendl, J. (2005). Kvalitativní výzkum: Základní metody a aplikace. Praha: Portál.
Jílek, D. (2013). Cesty ke škole respektující a naplňující práva dítěte. Boskovice: Česko-britská o.p.s.
Průcha, J. (2004). Alternativní školy a inovace ve vzdělávání. Praha: Portál.
Výrost, J., & Slaměník, I. (2008). Sociální psychologie. Praha: Grada.
Seznam doporučené literatury
Bartlett, H.M. (1970). The common base of social work practice. New York: Natioal Association of Social Workers.
Hendl, J. (2005). Kvalitativní výzkum: Základní metody a aplikace. Praha: Portál.
Jílek, D. (2013). Cesty ke škole respektující a naplňující práva dítěte. Boskovice: Česko-britská o.p.s.
Průcha, J. (2004). Alternativní školy a inovace ve vzdělávání. Praha: Portál.
Výrost, J., & Slaměník, I. (2008). Sociální psychologie. Praha: Grada.