Autorka se bude v bakalářské práci zabývat problematikou disciplinace dětí v pobytových odděleních středisek výchovné péče. V úvodní části této práce budou zpracovány teoretické výstupy vztahující se k tématu, bude se jednat především o problematiku osobnosti dítěte, výchovy, rizikového a problémového projevu dítěte, socializační odchylky, pedagogického hodnocení, sebehodnocení, disciplíny, kázně, zpětné vazby a preventivních školských zařízení typu SVP. Praktickou část budou tvořit výsledky empirického šetření, jehož cílem bude získat zjištění zoblasti aplikace funkčních a nefunkčních disciplinačních mechanismů a jejich prožívaného dopadu na osobnost z pohledu dětí. Pro sběr dat autorka využije dotazníkové šetření vlastní konstrukce. Součástí bakalářské práce budou konkrétní závěry a doporučení pro praxi. Dosažené výsledky a stanovená doporučení budou využitelná vpraxi pedagogů působících ve školských zařízeních náhradní výchovné péče a v preventivních institucích typu SVP.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis focuses on the issue of discipline of children in residential units of youth detention center the introducotry part elaborates theoretical outcomes related to the topic. Main attantion is paid to child's personality, education, risk and problem expressions, socialization deviation, pedagogical evaluation, self-assessment, discipline, feedback and detention preventive school facilities. The practical part presents the results of an empirical incestigation aimed at obtaining findings from the application of functional and non-functional disciplinary mechanisms and their experienced impact on personality from the perspective of children. Data was collected using a self-constructesd guestionnaire. The results than yield specific conclusions and recommendations for practice that could be applied by educators workinf in foster care and detention institutions.
Klíčová slova
disciplinace, kázeň, socializace, poruchy chování, preventivně výchovná péče
Klíčová slova v angličtině
authority, discipline, socialization, behavioral disorders, centers for treatment of disruptive behavior problems
Rozsah průvodní práce
78
Jazyk
CZ
Anotace
Autorka se bude v bakalářské práci zabývat problematikou disciplinace dětí v pobytových odděleních středisek výchovné péče. V úvodní části této práce budou zpracovány teoretické výstupy vztahující se k tématu, bude se jednat především o problematiku osobnosti dítěte, výchovy, rizikového a problémového projevu dítěte, socializační odchylky, pedagogického hodnocení, sebehodnocení, disciplíny, kázně, zpětné vazby a preventivních školských zařízení typu SVP. Praktickou část budou tvořit výsledky empirického šetření, jehož cílem bude získat zjištění zoblasti aplikace funkčních a nefunkčních disciplinačních mechanismů a jejich prožívaného dopadu na osobnost z pohledu dětí. Pro sběr dat autorka využije dotazníkové šetření vlastní konstrukce. Součástí bakalářské práce budou konkrétní závěry a doporučení pro praxi. Dosažené výsledky a stanovená doporučení budou využitelná vpraxi pedagogů působících ve školských zařízeních náhradní výchovné péče a v preventivních institucích typu SVP.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis focuses on the issue of discipline of children in residential units of youth detention center the introducotry part elaborates theoretical outcomes related to the topic. Main attantion is paid to child's personality, education, risk and problem expressions, socialization deviation, pedagogical evaluation, self-assessment, discipline, feedback and detention preventive school facilities. The practical part presents the results of an empirical incestigation aimed at obtaining findings from the application of functional and non-functional disciplinary mechanisms and their experienced impact on personality from the perspective of children. Data was collected using a self-constructesd guestionnaire. The results than yield specific conclusions and recommendations for practice that could be applied by educators workinf in foster care and detention institutions.
Klíčová slova
disciplinace, kázeň, socializace, poruchy chování, preventivně výchovná péče
Klíčová slova v angličtině
authority, discipline, socialization, behavioral disorders, centers for treatment of disruptive behavior problems
Zásady pro vypracování
Autorka se bude v bakalářské práci zabývat problematikou disciplinace dětí v pobytových odděleních středisek výchovné péče. V úvodní části této práce budou zpracovány teoretické výstupy vztahující se k tématu, bude se jednat především o problematiku osobnosti dítěte, výchovy, rizikového a problémového projevu dítěte, socializační odchylky, pedagogického hodnocení, sebehodnocení, disciplíny, kázně, zpětné vazby a preventivních školských zařízení typu SVP. Praktickou část budou tvořit výsledky empirického šetření, jehož cílem bude získat zjištění z oblasti aplikace funkčních a nefunkčních disciplinačních mechanismů a jejich prožívaného dopadu na osobnost z pohledu dětí. Pro sběr dat autorka využije dotazníkové šetření vlastní konstrukce. Součástí bakalářské práce budou konkrétní závěry a doporučení pro praxi. Dosažené výsledky a stanovená doporučení budou využitelná v praxi pedagogů působících ve školských zařízeních náhradní výchovné péče a v preventivních institucích typu SVP.
Zásady pro vypracování
Autorka se bude v bakalářské práci zabývat problematikou disciplinace dětí v pobytových odděleních středisek výchovné péče. V úvodní části této práce budou zpracovány teoretické výstupy vztahující se k tématu, bude se jednat především o problematiku osobnosti dítěte, výchovy, rizikového a problémového projevu dítěte, socializační odchylky, pedagogického hodnocení, sebehodnocení, disciplíny, kázně, zpětné vazby a preventivních školských zařízení typu SVP. Praktickou část budou tvořit výsledky empirického šetření, jehož cílem bude získat zjištění z oblasti aplikace funkčních a nefunkčních disciplinačních mechanismů a jejich prožívaného dopadu na osobnost z pohledu dětí. Pro sběr dat autorka využije dotazníkové šetření vlastní konstrukce. Součástí bakalářské práce budou konkrétní závěry a doporučení pro praxi. Dosažené výsledky a stanovená doporučení budou využitelná v praxi pedagogů působících ve školských zařízeních náhradní výchovné péče a v preventivních institucích typu SVP.
Seznam doporučené literatury
PELIKÁN, J. Výchova jako teoretický problém. 1. vyd. Ostrava: Amosium servis, 1995, ISBN 80-85498-27-8
KOLEKTIV AUTORŮ. Vybrané kapitoly ze sociální pedagogiky. 1. vyd. Ústí nad Labem: Univerzita J. E. Purkyně v Ústí nad Labem, 2003, ISBN 80-8044-458-4
SMOLÍK, A. & SVOBODA, Z. a kol. Etopedické propylaje I. Ústí nad Labem: Univerzita J. E. Purkyně v Ústí nad Labem, 2012. ISBN 978-80-7414-529-2
VALIŠOVÁ, A. Autorita jako pedagogický problém. Praha: Karolinum, 1998. ISBN 80-7184-624-4
MÜHLPACHR, P. Sociální patologie. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2002. ISBN 80-210-2511-5
FISCHER, S. & ŠKODA, J. Sociální patologie. Praha: Grada Publishing, 2014. ISBN 978-80-247-5046-0
Seznam doporučené literatury
PELIKÁN, J. Výchova jako teoretický problém. 1. vyd. Ostrava: Amosium servis, 1995, ISBN 80-85498-27-8
KOLEKTIV AUTORŮ. Vybrané kapitoly ze sociální pedagogiky. 1. vyd. Ústí nad Labem: Univerzita J. E. Purkyně v Ústí nad Labem, 2003, ISBN 80-8044-458-4
SMOLÍK, A. & SVOBODA, Z. a kol. Etopedické propylaje I. Ústí nad Labem: Univerzita J. E. Purkyně v Ústí nad Labem, 2012. ISBN 978-80-7414-529-2
VALIŠOVÁ, A. Autorita jako pedagogický problém. Praha: Karolinum, 1998. ISBN 80-7184-624-4
MÜHLPACHR, P. Sociální patologie. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2002. ISBN 80-210-2511-5
FISCHER, S. & ŠKODA, J. Sociální patologie. Praha: Grada Publishing, 2014. ISBN 978-80-247-5046-0