Tato bakalářská práce je napsána za účelem zkoumání a srovnání moderních ruských a českých reklamních textů. Úkolem práce je rozebrat známé ruské a české slogany v kontextu použítých jazykových prostředků a gramatických vlastností. Předmětem výzkumu jsou slogany velkých inzerentů prezentované ve videích a tištěných publikacích. Teoretické zkoumání bylo provedeno metodou studia vybrané literatury. Praktické zkoumání bylo provedeno metodou průzkumu respondentů žijících na území výše uvedených států. Praktická hodnota práce spočívá v názorné ukázce rozdílů ve vnímání reklamních textů lidí, kteří jsou v odlišném kulturním prostředí a mají odlišnou mentalitu.
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis is written with the aim of studying and comparing modern Russian and Czech advertising texts. The objectives of the work include analyzing well-known Russian and Czech slogans in the context of the language tools used and grammatical features. The subject of the study is the slogans of major advertisers presented in videos and printed publications. The theoretical study was carried out by studying the selected literature. Applied research - by the method of interviewing respondents living in the territory of the above-mentioned states. The practical value of the work consists in a visual demonstration of the differences in the perception of advertising texts of people who are in different cultural environments and have different mentalities.
Klíčová slova
Slogan, globální marketing, analýza sloganů, reklamní texty, reklama v Rusku, reklama v České republice, jazykové prostředky
Klíčová slova v angličtině
Slogan, global marketing, slogan analysis, advertising texts, advertising in Russia, advertising in the Czech Republic, language resources
Rozsah průvodní práce
49
Jazyk
RU
Anotace
Tato bakalářská práce je napsána za účelem zkoumání a srovnání moderních ruských a českých reklamních textů. Úkolem práce je rozebrat známé ruské a české slogany v kontextu použítých jazykových prostředků a gramatických vlastností. Předmětem výzkumu jsou slogany velkých inzerentů prezentované ve videích a tištěných publikacích. Teoretické zkoumání bylo provedeno metodou studia vybrané literatury. Praktické zkoumání bylo provedeno metodou průzkumu respondentů žijících na území výše uvedených států. Praktická hodnota práce spočívá v názorné ukázce rozdílů ve vnímání reklamních textů lidí, kteří jsou v odlišném kulturním prostředí a mají odlišnou mentalitu.
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis is written with the aim of studying and comparing modern Russian and Czech advertising texts. The objectives of the work include analyzing well-known Russian and Czech slogans in the context of the language tools used and grammatical features. The subject of the study is the slogans of major advertisers presented in videos and printed publications. The theoretical study was carried out by studying the selected literature. Applied research - by the method of interviewing respondents living in the territory of the above-mentioned states. The practical value of the work consists in a visual demonstration of the differences in the perception of advertising texts of people who are in different cultural environments and have different mentalities.
Klíčová slova
Slogan, globální marketing, analýza sloganů, reklamní texty, reklama v Rusku, reklama v České republice, jazykové prostředky
Klíčová slova v angličtině
Slogan, global marketing, slogan analysis, advertising texts, advertising in Russia, advertising in the Czech Republic, language resources
Zásady pro vypracování
Moderní definice termínu "reklama". Funkce a cíle reklamních textů.
Pojetí sloganu jako hlavního "motoru" reklamy.
Analýza sloganů v současné ruské a české reklamě.
Výsledky dotazování ruských a českých respondentů na téma "Co dělá reklamu působivou?"
Srovnání ruských a českých sloganů z hlediska gramatických parametrů textů a reflektování specifik ruské a české mentality.
Zásady pro vypracování
Moderní definice termínu "reklama". Funkce a cíle reklamních textů.
Pojetí sloganu jako hlavního "motoru" reklamy.
Analýza sloganů v současné ruské a české reklamě.
Výsledky dotazování ruských a českých respondentů na téma "Co dělá reklamu působivou?"
Srovnání ruských a českých sloganů z hlediska gramatických parametrů textů a reflektování specifik ruské a české mentality.
Seznam doporučené literatury
HORŇÁKOVÁ, M. Copywriting: podrobný průvodce tvorbou textů, které prodávají. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2011. 252 s. ISBN 978-80-251-3269-2.
IVANOV, A. Reklama. Igra na emocijah. Moskva: Alpina Publisher, 2017. 256 s. ISBN 978-5-9614-6140-4.
KRUPKA, J. Česká reklama: od pana Vajíčka po falešné soby. Brno: BizBooks, 2012. 264 s. ISBN 978-80-265-0046-9.
LINDSTORM M. Buyology. Uvlekatelnoje puteshestvije v mozg sovremennogo potrebitelia. Moskva: Alpina Business Books, 2012. 208 s. ISBN 978-5-91657-401-2.
SUGARMAN, J. Iskusstvo sozdanija reklamnyh poslanij. Moskva: Eksmo, 2010. 400 s. ISBN 978-5-699-36984-3.
Seznam doporučené literatury
HORŇÁKOVÁ, M. Copywriting: podrobný průvodce tvorbou textů, které prodávají. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2011. 252 s. ISBN 978-80-251-3269-2.
IVANOV, A. Reklama. Igra na emocijah. Moskva: Alpina Publisher, 2017. 256 s. ISBN 978-5-9614-6140-4.
KRUPKA, J. Česká reklama: od pana Vajíčka po falešné soby. Brno: BizBooks, 2012. 264 s. ISBN 978-80-265-0046-9.
LINDSTORM M. Buyology. Uvlekatelnoje puteshestvije v mozg sovremennogo potrebitelia. Moskva: Alpina Business Books, 2012. 208 s. ISBN 978-5-91657-401-2.
SUGARMAN, J. Iskusstvo sozdanija reklamnyh poslanij. Moskva: Eksmo, 2010. 400 s. ISBN 978-5-699-36984-3.