Informace o kvalifikační práci Analýza současných sociálně andragogických nástrojů v oblasti sociální pedagogiky při prevenci a řešení tíživých životních situací dospělých
Bakalářská práce se věnuje problematice tíživých životních situací u dospělých jedinců v dnešní společnosti. Vlastním záměrem zvoleného tématu je tedy nejen charakteristika těchto situací, ale i hledání jejich řešení a preventivních opatření, jež mohou dospělému jedinci v tíživé situaci pomoci. V teoretické části budou vymezeny pojmy vztahující se k tíživým životním situacím, jejich specifické znaky, formy, dále pojmy sociální andragogika a prevence. Tato část se také bude zabývat prevencí a různými možnostmi řešení tíživých situací z hlediska sociální andragogiky, jakož i možným využitím sociálně andragogických nástrojů při jejich prevenci. Praktickou část budou tvořit výsledky dotazníku, jehož cílem bude zjistit, jaká je informovanost veřejnosti o využitelnosti služeb a jejich dostupnost. Součástí práce budou konkrétní závěry, doporučení pro praxi, která budou využitelná v praxi sociální pedagogiky a dalších disciplínách tzv. pomáhajících profesí.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis deals with the issue of difficult life situations in adults in today's society. The very intention of the chosen topic is not only the characteristics of these situations, but also the search for their solutions and preventive measures that can help an adult in a difficult situation. This part will also deal with prevention and various options for dealing with difficult situations in terms of social andragogy, as well as the possible use of social andragogy tools in their prevention. The practical part will consist of the results of a questionnaire, the aim of which will be to find out what the public is aware of the usability of services and their availability. The work will include specific conclusions, recommendations for practice, which will be usable in the practice of social pedagogy and other disciplines of the so-called helping professions.
Klíčová slova
Sociální andragogika, tíživé životní situace, nezaměstnanost, prevence, krize, krizová intervence
Klíčová slova v angličtině
Social andragogy, difficult life situations, unemployment, prevention, crisis, crisis intervention
Rozsah průvodní práce
54 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se věnuje problematice tíživých životních situací u dospělých jedinců v dnešní společnosti. Vlastním záměrem zvoleného tématu je tedy nejen charakteristika těchto situací, ale i hledání jejich řešení a preventivních opatření, jež mohou dospělému jedinci v tíživé situaci pomoci. V teoretické části budou vymezeny pojmy vztahující se k tíživým životním situacím, jejich specifické znaky, formy, dále pojmy sociální andragogika a prevence. Tato část se také bude zabývat prevencí a různými možnostmi řešení tíživých situací z hlediska sociální andragogiky, jakož i možným využitím sociálně andragogických nástrojů při jejich prevenci. Praktickou část budou tvořit výsledky dotazníku, jehož cílem bude zjistit, jaká je informovanost veřejnosti o využitelnosti služeb a jejich dostupnost. Součástí práce budou konkrétní závěry, doporučení pro praxi, která budou využitelná v praxi sociální pedagogiky a dalších disciplínách tzv. pomáhajících profesí.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis deals with the issue of difficult life situations in adults in today's society. The very intention of the chosen topic is not only the characteristics of these situations, but also the search for their solutions and preventive measures that can help an adult in a difficult situation. This part will also deal with prevention and various options for dealing with difficult situations in terms of social andragogy, as well as the possible use of social andragogy tools in their prevention. The practical part will consist of the results of a questionnaire, the aim of which will be to find out what the public is aware of the usability of services and their availability. The work will include specific conclusions, recommendations for practice, which will be usable in the practice of social pedagogy and other disciplines of the so-called helping professions.
Klíčová slova
Sociální andragogika, tíživé životní situace, nezaměstnanost, prevence, krize, krizová intervence
Klíčová slova v angličtině
Social andragogy, difficult life situations, unemployment, prevention, crisis, crisis intervention
Zásady pro vypracování
Autorka se bude ve své bakalářské práci zabývat problematikou tíživých životních situací dospělých v dnešní společnosti. V teoretické části budou vymezeny pojmy vztahující se k tíživým životním situacím, jejich specifické znaky, formy, dále pojmy sociální andragogika a prevence. Tato část se také bude zabývat možnostmi řešení sociální andragogiky a prevencí těchto situací dostupnými v České republice. Praktickou část budou tvořit výsledky dotazníku, jehož cílem bude zjistit jaká je informovanost veřejnosti, využitelnost služeb a jejich dostupnost. Součástí práce budou konkrétní závěry, doporučení pro praxi, která budou využitelná v praxi sociální pedagogiky a dalších disciplín tzv. pomáhajících profesí.
Zásady pro vypracování
Autorka se bude ve své bakalářské práci zabývat problematikou tíživých životních situací dospělých v dnešní společnosti. V teoretické části budou vymezeny pojmy vztahující se k tíživým životním situacím, jejich specifické znaky, formy, dále pojmy sociální andragogika a prevence. Tato část se také bude zabývat možnostmi řešení sociální andragogiky a prevencí těchto situací dostupnými v České republice. Praktickou část budou tvořit výsledky dotazníku, jehož cílem bude zjistit jaká je informovanost veřejnosti, využitelnost služeb a jejich dostupnost. Součástí práce budou konkrétní závěry, doporučení pro praxi, která budou využitelná v praxi sociální pedagogiky a dalších disciplín tzv. pomáhajících profesí.
Seznam doporučené literatury
BERTL, I. Kapitoly o vzdělávání dospělých. Ústí n. L.: Univerzita J. E. Purkyně, 2014, 155 s. ISBN 978-80-7414-723 BERTL, I. Jak vzdělávat dospělé ? 2. doplněné a rozšířené vydání. Ústí n. L.: Univerzita J. E. Purkyně, 2019, 102 s. ISBN 978-80-7561-187-1 PRŮCHA, J.; VETEŠKA, J. Andragogický slovník. Praha: Grada, 2012, 294 s. ISBN 978-80-247-3960-1 ŠKODA, K. Kapitoly z dějin andragogiky. Praha: Vydavatelství Karolinum, 1996, 150 s. ISBN 80-7184-326-1 VETEŠKA, J. Přehled andragogiky. Praha: Portál, 2016, 320 s. ISBN 978-80-262-1026-9 VETEŠKA, J. a kol. Teorie a praxe kompetenčního přístupu ve vzdělávání. Praha: Educa service, 2011, 228 s. ISBN 978-80-87306-09-3
Seznam doporučené literatury
BERTL, I. Kapitoly o vzdělávání dospělých. Ústí n. L.: Univerzita J. E. Purkyně, 2014, 155 s. ISBN 978-80-7414-723 BERTL, I. Jak vzdělávat dospělé ? 2. doplněné a rozšířené vydání. Ústí n. L.: Univerzita J. E. Purkyně, 2019, 102 s. ISBN 978-80-7561-187-1 PRŮCHA, J.; VETEŠKA, J. Andragogický slovník. Praha: Grada, 2012, 294 s. ISBN 978-80-247-3960-1 ŠKODA, K. Kapitoly z dějin andragogiky. Praha: Vydavatelství Karolinum, 1996, 150 s. ISBN 80-7184-326-1 VETEŠKA, J. Přehled andragogiky. Praha: Portál, 2016, 320 s. ISBN 978-80-262-1026-9 VETEŠKA, J. a kol. Teorie a praxe kompetenčního přístupu ve vzdělávání. Praha: Educa service, 2011, 228 s. ISBN 978-80-87306-09-3