Tématem bakalářské páce je analýza možností dalšího vzdělávání pedagogů
německého jazyka na gymnáziích v Ústeckém kraji. Cílem je zmapování nabídky
organizací zabývajících se dalším vzděláváním učitelů v České republice a
poukázání na možnosti vzdělávacích forem pomocí dotazníkového šetření. Úkolem
tohoto dotazování je také zjistit, jaké jsou podmínky a motivace pedagogů se na
tomto procesu podílet. V návaznosti na toto šetření budou všechna data analyzována
a bude stanoven závěr.
Anotace v angličtině
The topic of the bachelor thesis is the analysis of the possibilities of further
education of German language teachers at grammar schools in the Ústí nad Labem
region. The aim is to map the offer of organizations dealing with in-service teacher
education in the Czech Republic and to point out the possibilities of educational
forms by means of a questionnaire survey. The task of this survey is also to find out
what are the conditions and motivation of teachers to participate in this process.
Following this survey, all data will be analyzed and a conclusion reached.
Klíčová slova
Další vzdělávání pedagogů, definice, instituce dalšího vzdělávání, gymnázia
Ústeckého kraje, výzkumné metody, vzdělávací systém, německý jazyk, motivace,
školský zákon.
Klíčová slova v angličtině
Further education of teachers, definition, institute of further education, grammar
school of Ústí nad Labem region, research methods, educational system, German
language, motivation, school law
Rozsah průvodní práce
60.s, 5 s.
Jazyk
NE
Anotace
Tématem bakalářské páce je analýza možností dalšího vzdělávání pedagogů
německého jazyka na gymnáziích v Ústeckém kraji. Cílem je zmapování nabídky
organizací zabývajících se dalším vzděláváním učitelů v České republice a
poukázání na možnosti vzdělávacích forem pomocí dotazníkového šetření. Úkolem
tohoto dotazování je také zjistit, jaké jsou podmínky a motivace pedagogů se na
tomto procesu podílet. V návaznosti na toto šetření budou všechna data analyzována
a bude stanoven závěr.
Anotace v angličtině
The topic of the bachelor thesis is the analysis of the possibilities of further
education of German language teachers at grammar schools in the Ústí nad Labem
region. The aim is to map the offer of organizations dealing with in-service teacher
education in the Czech Republic and to point out the possibilities of educational
forms by means of a questionnaire survey. The task of this survey is also to find out
what are the conditions and motivation of teachers to participate in this process.
Following this survey, all data will be analyzed and a conclusion reached.
Klíčová slova
Další vzdělávání pedagogů, definice, instituce dalšího vzdělávání, gymnázia
Ústeckého kraje, výzkumné metody, vzdělávací systém, německý jazyk, motivace,
školský zákon.
Klíčová slova v angličtině
Further education of teachers, definition, institute of further education, grammar
school of Ústí nad Labem region, research methods, educational system, German
language, motivation, school law
Zásady pro vypracování
Cílem této práce je zjistit, jaké jsou možnosti dalšího vzdělávání učitelů němčiny jako cizího jazyka se zaměřením na gymnázia v Ústeckém kraji.
1. Rešerše a studium odborné literatury
2. Popis teoretických východisek práce (tj. vymezení základních pojmů dalšího vzdělávání, zmapování nabídky a organizace dalšího vzdělávání učitelů v ČR, jeho druhy, formy a témata)
3. Vymezení oblasti výzkumu, stanovení výzkumných otázek a vytvoření výzkumného nástroje (dotazník)
4. Sběr dat a jejich vyhodnocení
5. Práce bude vypracována v německém jazyce
Zásady pro vypracování
Cílem této práce je zjistit, jaké jsou možnosti dalšího vzdělávání učitelů němčiny jako cizího jazyka se zaměřením na gymnázia v Ústeckém kraji.
1. Rešerše a studium odborné literatury
2. Popis teoretických východisek práce (tj. vymezení základních pojmů dalšího vzdělávání, zmapování nabídky a organizace dalšího vzdělávání učitelů v ČR, jeho druhy, formy a témata)
3. Vymezení oblasti výzkumu, stanovení výzkumných otázek a vytvoření výzkumného nástroje (dotazník)
4. Sběr dat a jejich vyhodnocení
5. Práce bude vypracována v německém jazyce
Seznam doporučené literatury
Bausch, K.-R., Krumm, H.-J., Burwitz-Melzer, E., Mehlhorn, G., & Riemer, C. (Hg.) (2016). Handbuch Fremdsprachenunterricht. Tübingen: UTB
Beran, J., Mareš, J., & Ježek, S. (2007). Rezervované postoje učitelů k dalšímu vzdělávání jako jeden z rizikových faktorů kurikulární reformy. Orbis scholae, 1(1), 111-130.
Fandrych, Ch., Hufeisen, B., Krumm, H.-J., & Riemer , C. (Hrsg.) (2010). Deutsch als Fremd- und Zweitsprache. Berlin, New York: De Gruyter.
Gavora, P. (2010). Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido.
Hallet, W., & Königs, F. G. (Hg.) (2010). Handbuch Fremdsprachendidaktik. Seelze-Velber: Friedrich Verlag GmbH.
Choděra, R. (2013). Didaktika cizích jazyků. Praha: Academia.
Chráska, M. (2007). Metody pedagogického výzkumu. Praha: Grada Publishing as.
Chvál, M., Dvořák, D., Starý, K., & Marková, K. (2008). Design-based research při hledání cest dalšího vzdělávání učitelů. Orbis scholae, 2(3), 107-130.
Průcha, J. (ed) (2009). Pedagogická encyklopedie. Praha: Portál.
Průcha, J., Walterová, E., & Mareš, J. (2003). Pedagogický slovník. Praha: Portál.
Spilková, V. (2008). Kvalita učitele a profesní standard. In Spilková, V., Vašutová, J. & kol., Učitelská profese v měnících se požadavcích na vzdělávání (Výzkumný záměr. Úvodní teoreticko-metodologické studie). Praha: PedF UK.
Tomková, A., Spilková, V., Píšová, M., Mazáčová, N., Krčmářová, T., KOSKOVÁ, K., & Kargerová, J. (2012). Rámec profesních kvalit učitele. Hodnoticí a sebehodnoticí arch. Praha: Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků.
Vašutová, J. (2006). Kvalifikace učitele pro permanentní změnu. In Maňák ,J., & Janík, T. (Ed.).
Problémy kurikula základní školy (s. 79-90). Brno: MU PF.
Seznam doporučené literatury
Bausch, K.-R., Krumm, H.-J., Burwitz-Melzer, E., Mehlhorn, G., & Riemer, C. (Hg.) (2016). Handbuch Fremdsprachenunterricht. Tübingen: UTB
Beran, J., Mareš, J., & Ježek, S. (2007). Rezervované postoje učitelů k dalšímu vzdělávání jako jeden z rizikových faktorů kurikulární reformy. Orbis scholae, 1(1), 111-130.
Fandrych, Ch., Hufeisen, B., Krumm, H.-J., & Riemer , C. (Hrsg.) (2010). Deutsch als Fremd- und Zweitsprache. Berlin, New York: De Gruyter.
Gavora, P. (2010). Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido.
Hallet, W., & Königs, F. G. (Hg.) (2010). Handbuch Fremdsprachendidaktik. Seelze-Velber: Friedrich Verlag GmbH.
Choděra, R. (2013). Didaktika cizích jazyků. Praha: Academia.
Chráska, M. (2007). Metody pedagogického výzkumu. Praha: Grada Publishing as.
Chvál, M., Dvořák, D., Starý, K., & Marková, K. (2008). Design-based research při hledání cest dalšího vzdělávání učitelů. Orbis scholae, 2(3), 107-130.
Průcha, J. (ed) (2009). Pedagogická encyklopedie. Praha: Portál.
Průcha, J., Walterová, E., & Mareš, J. (2003). Pedagogický slovník. Praha: Portál.
Spilková, V. (2008). Kvalita učitele a profesní standard. In Spilková, V., Vašutová, J. & kol., Učitelská profese v měnících se požadavcích na vzdělávání (Výzkumný záměr. Úvodní teoreticko-metodologické studie). Praha: PedF UK.
Tomková, A., Spilková, V., Píšová, M., Mazáčová, N., Krčmářová, T., KOSKOVÁ, K., & Kargerová, J. (2012). Rámec profesních kvalit učitele. Hodnoticí a sebehodnoticí arch. Praha: Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků.
Vašutová, J. (2006). Kvalifikace učitele pro permanentní změnu. In Maňák ,J., & Janík, T. (Ed.).
Problémy kurikula základní školy (s. 79-90). Brno: MU PF.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Studentka představila komisi svou práci.
2. Komise se seznámila s oběma posudky.
3. Studentka uspokojivě reagovala na výtky i otázky uvedené v posudcích. Výkon studentky při obhajobě potvrdil hodnocení z obou posudků. Komise se tedy shodla na hodnocení prediikátem ''dobře".