Cílem práce je zjistit, jak pandemická situace ovlivnila realizaci pohybových aktivit v MŠ v Ústeckém kraji. V teoretických východiscích se věnujeme charakteristice předškolního vzdělávání, pohybovým aktivitám v RVP PV, charakteristice sledovaného věkového období, pohybovým aktivitám v MŠ, legislativnímu vymezení předškolního vzdělávání, MŠ během pandemické situace a přehledu předchozích výzkumů na podobné téma. V práci bylo realizováno dotazníkové šetření, kterého se zúčastnilo 43 mateřských škol. Dotazníkové šetření zjišťovalo realizaci pohybových aktivit v rámci běžného provozu před pandemickou situací a běžného provozu během pandemické situace. Z výsledků vyplynulo, že nejvíce postiženou pohybovou aktivitou byla realizace plavání a nejméně se pandemická situace dotkla pobytu venku.
Anotace v angličtině
The aim of the work is to find out how this pandemic situation affected the implementation of physical activities in kindergartens in the Ústí nad Labem region. In the theoretical basis, we focus on the characteristics of preschool education, physical activities in RVP PV, characteristics of the observed age period, physical activities in kindergartens, legislative definition of preschool education, kindergartens during the pandemic situation and an overview of previous research on a similar topic. A questionnaire survey was carried out in the work, which was attended by 43 kindergartens. The questionnaire survey examined the implementation of physical activities within normal operation before the pandemic situation and normal operation during the pandemic situation. The results showed that the most affected physical activity was the implementation of swimming and the pandemic situation affected time spend outside the least.
Klíčová slova
Mateřská škola, pohybové aktivity, pandemická situace, covid, Ústecký kraj
Klíčová slova v angličtině
Kindergarten, physical activities, pandemic situation, covid, Ústí nad Labem region
Rozsah průvodní práce
70 s. (105 356)
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem práce je zjistit, jak pandemická situace ovlivnila realizaci pohybových aktivit v MŠ v Ústeckém kraji. V teoretických východiscích se věnujeme charakteristice předškolního vzdělávání, pohybovým aktivitám v RVP PV, charakteristice sledovaného věkového období, pohybovým aktivitám v MŠ, legislativnímu vymezení předškolního vzdělávání, MŠ během pandemické situace a přehledu předchozích výzkumů na podobné téma. V práci bylo realizováno dotazníkové šetření, kterého se zúčastnilo 43 mateřských škol. Dotazníkové šetření zjišťovalo realizaci pohybových aktivit v rámci běžného provozu před pandemickou situací a běžného provozu během pandemické situace. Z výsledků vyplynulo, že nejvíce postiženou pohybovou aktivitou byla realizace plavání a nejméně se pandemická situace dotkla pobytu venku.
Anotace v angličtině
The aim of the work is to find out how this pandemic situation affected the implementation of physical activities in kindergartens in the Ústí nad Labem region. In the theoretical basis, we focus on the characteristics of preschool education, physical activities in RVP PV, characteristics of the observed age period, physical activities in kindergartens, legislative definition of preschool education, kindergartens during the pandemic situation and an overview of previous research on a similar topic. A questionnaire survey was carried out in the work, which was attended by 43 kindergartens. The questionnaire survey examined the implementation of physical activities within normal operation before the pandemic situation and normal operation during the pandemic situation. The results showed that the most affected physical activity was the implementation of swimming and the pandemic situation affected time spend outside the least.
Klíčová slova
Mateřská škola, pohybové aktivity, pandemická situace, covid, Ústecký kraj
Klíčová slova v angličtině
Kindergarten, physical activities, pandemic situation, covid, Ústí nad Labem region
Zásady pro vypracování
Cílem práce je zjistit, jak se jednotlivá zařízení vyrovnávají s nastavenými opatřeními a především jak v současné době realizují pohybové aktivity. Pomocí dotazníkového šetření budou zmapovány pohybové aktivity, které MŠ realizovaly před epidemiologickou situací a zda a jak je realizují během ní.
Výstupem práce tak bude porovnání realizace pohybových aktivit mimo epidemiologickou situaci a během ní.
Zásady pro vypracování:
1) Prostudovat teoreticko metodologická východiska práce.
2) Stanovit si cíl, úkoly a hypotézy práce.
3) Vytvořit a zadat dotazníkové šetření.
4) Vyhodnotit získaná data a vyslovit se ke stanoveným hypotézám.
5) Stanovit případná doporučení pro praxi.
Dále:
Zpracování kvalifikační práce realizovat v souladu s příslušnými směrnicemí UJEP, PF UJEP a doporučeními pracoviště. Práci realizovat v souladu s dodržováním autorského zákona a zásadami na ochranu osobních údajů.
Kvalifikační práci zpracovat v souladu s dodržováním předložených norem, postupů, metod, technik a způsobů diagnostikování.
Při zpracování kvalifikační práce vycházet z odborných zdrojů domácího i zahraničního původu, z odpovídajících ověřených pramenů a podání.
Spolupracovat s vedoucím práce podle dohodnutého způsobu a harmonogramu.
Zásady pro vypracování
Cílem práce je zjistit, jak se jednotlivá zařízení vyrovnávají s nastavenými opatřeními a především jak v současné době realizují pohybové aktivity. Pomocí dotazníkového šetření budou zmapovány pohybové aktivity, které MŠ realizovaly před epidemiologickou situací a zda a jak je realizují během ní.
Výstupem práce tak bude porovnání realizace pohybových aktivit mimo epidemiologickou situaci a během ní.
Zásady pro vypracování:
1) Prostudovat teoreticko metodologická východiska práce.
2) Stanovit si cíl, úkoly a hypotézy práce.
3) Vytvořit a zadat dotazníkové šetření.
4) Vyhodnotit získaná data a vyslovit se ke stanoveným hypotézám.
5) Stanovit případná doporučení pro praxi.
Dále:
Zpracování kvalifikační práce realizovat v souladu s příslušnými směrnicemí UJEP, PF UJEP a doporučeními pracoviště. Práci realizovat v souladu s dodržováním autorského zákona a zásadami na ochranu osobních údajů.
Kvalifikační práci zpracovat v souladu s dodržováním předložených norem, postupů, metod, technik a způsobů diagnostikování.
Při zpracování kvalifikační práce vycházet z odborných zdrojů domácího i zahraničního původu, z odpovídajících ověřených pramenů a podání.
Spolupracovat s vedoucím práce podle dohodnutého způsobu a harmonogramu.
Seznam doporučené literatury
ADMIROVA, J. Hravá a zábavná výchova pohybem.. Praha: ČAPSV, 2003.
BEČVÁŘOVÁ, Z. Současná mateřská škola a její řízení.. Praha: Portál, 2003.
BRUCEOVÁ, T. Předškolní výchova.. Praha: Portál, 1996. ISBN 80-7178-068-5.
DOSTÁL, A., OPRAVILOVÁ, E. Úvod do předškolní pedagogiky.. Praha: SPN, 1985.
JUNGER, J. Telesný a pohybový rozvoj detí predškolského veku.. Prešov: Slovenská vedecká spoločnosť pre telesnú výchovu a šport, 2000. ISBN 80- 8068- 003-5.
MACHOVÁ, J., KUBÁTOVÁ, D. a kol. Výchova ke zdraví pro učitele. Ústí nad Labem: PF UJEP, 2006. ISBN 80-7044-768-0.
ŘÍČAN, P., KREJČÍŘOVÁ, D. a kol. Dětská klinická psychologie. Praha: Grada Publishing, 1997.. ISBN 80-7169-512-2.
Seznam doporučené literatury
ADMIROVA, J. Hravá a zábavná výchova pohybem.. Praha: ČAPSV, 2003.
BEČVÁŘOVÁ, Z. Současná mateřská škola a její řízení.. Praha: Portál, 2003.
BRUCEOVÁ, T. Předškolní výchova.. Praha: Portál, 1996. ISBN 80-7178-068-5.
DOSTÁL, A., OPRAVILOVÁ, E. Úvod do předškolní pedagogiky.. Praha: SPN, 1985.
JUNGER, J. Telesný a pohybový rozvoj detí predškolského veku.. Prešov: Slovenská vedecká spoločnosť pre telesnú výchovu a šport, 2000. ISBN 80- 8068- 003-5.
MACHOVÁ, J., KUBÁTOVÁ, D. a kol. Výchova ke zdraví pro učitele. Ústí nad Labem: PF UJEP, 2006. ISBN 80-7044-768-0.
ŘÍČAN, P., KREJČÍŘOVÁ, D. a kol. Dětská klinická psychologie. Praha: Grada Publishing, 1997.. ISBN 80-7169-512-2.