Informace o kvalifikační práci Úroveň pohybových schopností u dětí staršího školního věku diagnostikovaných pomocí testové baterie Sazka Olympijského víceboje.
Diplomová práce se zabývá testováním úrovně pohybových schopností u dětí sedmého ročníku na ZŠ Dolní Břežany. Teoretická část popisuje pohybové schopnosti. Dále se zabývá fyziologií zátěže a energetickým krytím. V neposlední řadě informuje o teorii a současných metodách testování motorických schopností. Ve výzkumné části
se zabývá aplikováním testové baterie Odznak všestrannosti na děti ze sedmého ročníku ZŠ Dolní Břežany. Cílem je zjištění aktuálního stavu pohybových schopností a následné porovnání s dětmi sedmých ročníků z celé České republiky, které byly testované stejnou testovou baterií. Testovaných dětí ze sedmého ročníku ZŠ Dolní Břežany bylo 57 a testovaných dětí ze sedmých ročníků z celé České republiky bylo 4 609. Testováním jsem ověřila, že průměrné výsledky dětí ze sedmého ročníku ZŠ Břežany se v některých případech nepatrně liší od průměrných výsledků dětí ze sedmých ročníků z celé České republiky.
Anotace v angličtině
In my diploma thesis I deal with testing the level of motor skills of children attending the seventh grade at the Dolní Břežany elementary school. The theoretical part describes motor skills. It also deals with the physiology of exercise and energy coverage. Last but not least, it informs about the theory and current methods of testing motor skills. The research part deals with the application of the test battery Badge of Versatility to children from the seventh grade of elementary school Dolní Břežany. The aim is to determine the current state of motor skills and subsequent comparison with seventh grade children from all over the Czech Republic, who were tested with the same test battery. There were 57 tested children from the seventh grade of Dolní Břežany Elementary School and 4,609 tested children from all over the Czech Republic. By testing, I verified that the average results of children from the seventh grade of Břežany Elementary School differ in some cases slightly from the average results of children from the seventh grade from all over the Czech Republic.
Klíčová slova
Pohybové schopnosti, starší školní věk, motorické testy, Sazka Olympijský víceboj, Odznak všestrannosti.
Klíčová slova v angličtině
Motor skills, older school age, motor tests, Sazka Olympic track and field events, Versatility badge.
Rozsah průvodní práce
76 s. (93 679 znaků bez mezer)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá testováním úrovně pohybových schopností u dětí sedmého ročníku na ZŠ Dolní Břežany. Teoretická část popisuje pohybové schopnosti. Dále se zabývá fyziologií zátěže a energetickým krytím. V neposlední řadě informuje o teorii a současných metodách testování motorických schopností. Ve výzkumné části
se zabývá aplikováním testové baterie Odznak všestrannosti na děti ze sedmého ročníku ZŠ Dolní Břežany. Cílem je zjištění aktuálního stavu pohybových schopností a následné porovnání s dětmi sedmých ročníků z celé České republiky, které byly testované stejnou testovou baterií. Testovaných dětí ze sedmého ročníku ZŠ Dolní Břežany bylo 57 a testovaných dětí ze sedmých ročníků z celé České republiky bylo 4 609. Testováním jsem ověřila, že průměrné výsledky dětí ze sedmého ročníku ZŠ Břežany se v některých případech nepatrně liší od průměrných výsledků dětí ze sedmých ročníků z celé České republiky.
Anotace v angličtině
In my diploma thesis I deal with testing the level of motor skills of children attending the seventh grade at the Dolní Břežany elementary school. The theoretical part describes motor skills. It also deals with the physiology of exercise and energy coverage. Last but not least, it informs about the theory and current methods of testing motor skills. The research part deals with the application of the test battery Badge of Versatility to children from the seventh grade of elementary school Dolní Břežany. The aim is to determine the current state of motor skills and subsequent comparison with seventh grade children from all over the Czech Republic, who were tested with the same test battery. There were 57 tested children from the seventh grade of Dolní Břežany Elementary School and 4,609 tested children from all over the Czech Republic. By testing, I verified that the average results of children from the seventh grade of Břežany Elementary School differ in some cases slightly from the average results of children from the seventh grade from all over the Czech Republic.
Klíčová slova
Pohybové schopnosti, starší školní věk, motorické testy, Sazka Olympijský víceboj, Odznak všestrannosti.
Klíčová slova v angličtině
Motor skills, older school age, motor tests, Sazka Olympic track and field events, Versatility badge.
Zásady pro vypracování
V dnešní digitální době podléhá velké procento dětí elektronickému tlaku společnosti a věnuje se aktivitám spojeným s mobilními telefony, počítači nebo televizí. Jako jeden z následků tohoto jevu je zvyšující se výskyt civilizačních onemocnění, jakými jsou nadváha a obezita. Jelikož mám zkušenosti z vyučování tělesné výchovy na základní škole, vidím pokles zájmu o pohybovou aktivitu. Ve svých hodinách se častěji setkávám s nárůstem zranění při plnění nějakého banálního pohybového úkolu.
Cílem diplomové práce je zjistit úroveň pohybových schopností u dětí staršího školního věku vybrané třídy na ZŠ Dolní Břežany za pomoci testové baterie ze Sazky olympijského víceboje. Výsledky výběrového souboru se budou srovnávat s výsledky všech dětí stejného ročníku zapojených do olympijského víceboje z ČR.
Úkolem práce je prostudování literatury, výběr měřené skupiny, dále provést testování pohybových schopností pomocí testové baterie, zpracování a následné statistické a grafické vyhodnocení naměřených dat, potvrzení nebo zamítnutí hypotéz a vyvození závěrů.
Zpracování kvalifikační práce realizovat v souladu s příslušnými směrnicemi UJEP a doporučeními pracoviště. Postupovat v souladu s dodržováním autorského zákona, zásadami na ochranu osobních údajů a dodržování etických norem. Vycházet z odborných zdrojů domácího i zahraničního původu, z odpovídajících ověřených pramenů a podání. Spolupracovat s vedoucím práce podle dohodnutého způsobu a harmonogramu.
Zásady pro vypracování
V dnešní digitální době podléhá velké procento dětí elektronickému tlaku společnosti a věnuje se aktivitám spojeným s mobilními telefony, počítači nebo televizí. Jako jeden z následků tohoto jevu je zvyšující se výskyt civilizačních onemocnění, jakými jsou nadváha a obezita. Jelikož mám zkušenosti z vyučování tělesné výchovy na základní škole, vidím pokles zájmu o pohybovou aktivitu. Ve svých hodinách se častěji setkávám s nárůstem zranění při plnění nějakého banálního pohybového úkolu.
Cílem diplomové práce je zjistit úroveň pohybových schopností u dětí staršího školního věku vybrané třídy na ZŠ Dolní Břežany za pomoci testové baterie ze Sazky olympijského víceboje. Výsledky výběrového souboru se budou srovnávat s výsledky všech dětí stejného ročníku zapojených do olympijského víceboje z ČR.
Úkolem práce je prostudování literatury, výběr měřené skupiny, dále provést testování pohybových schopností pomocí testové baterie, zpracování a následné statistické a grafické vyhodnocení naměřených dat, potvrzení nebo zamítnutí hypotéz a vyvození závěrů.
Zpracování kvalifikační práce realizovat v souladu s příslušnými směrnicemi UJEP a doporučeními pracoviště. Postupovat v souladu s dodržováním autorského zákona, zásadami na ochranu osobních údajů a dodržování etických norem. Vycházet z odborných zdrojů domácího i zahraničního původu, z odpovídajících ověřených pramenů a podání. Spolupracovat s vedoucím práce podle dohodnutého způsobu a harmonogramu.
Seznam doporučené literatury
Měkota, K. & Blahuš, P. (1983). Motorické testy v tělesné výchově. Praha:Státní pedagogické nakladatelství.
Hendl, J. (2006). Přehled statistických metod zpracování dat: analýza a metaanalýza dat. Praha: Portál.
Jarkovská, H. (2009). Posilování kondiční kruhový trénink. Praha: Grada Publishing a.s.
Andrášová, H. (2006). a kol. Slovní hodnocení na 2. stupni ZŠ. 1. vyd. Praha: Raabe
Gavora, P. (2000). Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido
Neuman., J. (2003). Cvičení a testy obratnosti, vytrvalosti a síly. Praha: Portál.
Dovalil, J., & kol. (2012). Výkon a trénink ve sportu. Praha Velké Přílepy: Olympia.
Rychecký, A., & Fialová, L. (1998). Didaktika školní tělesné výchovy. Praha: Karolinum.
Seznam doporučené literatury
Měkota, K. & Blahuš, P. (1983). Motorické testy v tělesné výchově. Praha:Státní pedagogické nakladatelství.
Hendl, J. (2006). Přehled statistických metod zpracování dat: analýza a metaanalýza dat. Praha: Portál.
Jarkovská, H. (2009). Posilování kondiční kruhový trénink. Praha: Grada Publishing a.s.
Andrášová, H. (2006). a kol. Slovní hodnocení na 2. stupni ZŠ. 1. vyd. Praha: Raabe
Gavora, P. (2000). Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido
Neuman., J. (2003). Cvičení a testy obratnosti, vytrvalosti a síly. Praha: Portál.
Dovalil, J., & kol. (2012). Výkon a trénink ve sportu. Praha Velké Přílepy: Olympia.
Rychecký, A., & Fialová, L. (1998). Didaktika školní tělesné výchovy. Praha: Karolinum.