Cílem této práce je vytvořit analýzu prací na téma predikce dojezdových časů za posledních deset let. Hlavním cílem je tedy vytvořit rešerši a odpovědět na hlavní výzkumné otázky. V první části práce je snaha seznámit čtenáře s predikcí dojezdových časů a s metodikou této práce. Druhá část práce už analyzuje práce na téma predikce dojezdových časů za posledních deset let. V poslední kapitole je představen závěr a komentář výsledků. Díky práci bylo zjištěno, že počasí je významný faktor jenž ovlivňuje dojezdové časy.
Anotace v angličtině
The aim of this bachelor's thesis is to create an analysis of works on the topic of prediction of travel times for the last ten years. The main goal is to create a search and answer the main research questions. The first part of the work is an attempt to acquaint the reader with the prediction of travel times and the methodology of this work. The second part of the work already analyzes the work on the topic of prediction of travel times for the last ten years. The last chapter presents the conclusion and commentary on the results. According to this paper was found, ithat the weather is a significant factor that affects travel times.
Klíčová slova
predikce dojezdových časů, faktory, městské prostředí, meziměstské prostředí, doprava
Klíčová slova v angličtině
prediction of travel times, factors, urban environment, interurban environment, transport
Rozsah průvodní práce
56 s. (93559 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem této práce je vytvořit analýzu prací na téma predikce dojezdových časů za posledních deset let. Hlavním cílem je tedy vytvořit rešerši a odpovědět na hlavní výzkumné otázky. V první části práce je snaha seznámit čtenáře s predikcí dojezdových časů a s metodikou této práce. Druhá část práce už analyzuje práce na téma predikce dojezdových časů za posledních deset let. V poslední kapitole je představen závěr a komentář výsledků. Díky práci bylo zjištěno, že počasí je významný faktor jenž ovlivňuje dojezdové časy.
Anotace v angličtině
The aim of this bachelor's thesis is to create an analysis of works on the topic of prediction of travel times for the last ten years. The main goal is to create a search and answer the main research questions. The first part of the work is an attempt to acquaint the reader with the prediction of travel times and the methodology of this work. The second part of the work already analyzes the work on the topic of prediction of travel times for the last ten years. The last chapter presents the conclusion and commentary on the results. According to this paper was found, ithat the weather is a significant factor that affects travel times.
Klíčová slova
predikce dojezdových časů, faktory, městské prostředí, meziměstské prostředí, doprava
Klíčová slova v angličtině
prediction of travel times, factors, urban environment, interurban environment, transport
Zásady pro vypracování
Práce se bude zabývat určením hlavních a vedlejších faktorů, které ovlivňují výpočet dojezdových časů v městské a meziměstské dopravě. Výchozí metodikou této práce bude systematická rešerše, jenž dá teoretický základ pro nalezení faktorů z reálných dat. K tomu bude v práci využito zjednodušeného PRISMA schématu, které poslouží k identifikaci výše zmíněných faktorů a četnosti jejich zapojení nebo nezapojení do výše zmíněné problematiky. Rešeršní schéma bude konstruováno s ohledem na identifikaci výzkumných otázek pro navazující badatelskou a experimentální činnost. Práce jako taková, nabízí další možné kroky, a to například ověření správnosti klíčových faktorů s reálnými vzorky dat.
Zásady pro vypracování
Práce se bude zabývat určením hlavních a vedlejších faktorů, které ovlivňují výpočet dojezdových časů v městské a meziměstské dopravě. Výchozí metodikou této práce bude systematická rešerše, jenž dá teoretický základ pro nalezení faktorů z reálných dat. K tomu bude v práci využito zjednodušeného PRISMA schématu, které poslouží k identifikaci výše zmíněných faktorů a četnosti jejich zapojení nebo nezapojení do výše zmíněné problematiky. Rešeršní schéma bude konstruováno s ohledem na identifikaci výzkumných otázek pro navazující badatelskou a experimentální činnost. Práce jako taková, nabízí další možné kroky, a to například ověření správnosti klíčových faktorů s reálnými vzorky dat.
Seznam doporučené literatury
Hudeček, T. (2010). Dostupnost v Česku v období 1991?2001: vztah k dojížďce do zaměstnání a do škol.
Vlahogianni, E. I., Karlaftis, M. G., & Golias, J. C. (2014). Short-term traffic forecasting: Where we are and where we?re going.
Tang, K., Chen, S., & Khattak, A. J. (2018). Personalized travel time estimation for urban road networks: A tensor-based context-aware approach.
(US), N. R. C. (2012). Artificial Intelligence Applications to Critical Transportation Issues, Transportation Research Board. Artificial Intelligence and Advanced Computing Committee.
Dong, C., Shao, C., Richards, S. H., & Han, L. D. (2014). Flow rate and time mean speed predictions for the urban freeway network using state space models.
Seznam doporučené literatury
Hudeček, T. (2010). Dostupnost v Česku v období 1991?2001: vztah k dojížďce do zaměstnání a do škol.
Vlahogianni, E. I., Karlaftis, M. G., & Golias, J. C. (2014). Short-term traffic forecasting: Where we are and where we?re going.
Tang, K., Chen, S., & Khattak, A. J. (2018). Personalized travel time estimation for urban road networks: A tensor-based context-aware approach.
(US), N. R. C. (2012). Artificial Intelligence Applications to Critical Transportation Issues, Transportation Research Board. Artificial Intelligence and Advanced Computing Committee.
Dong, C., Shao, C., Richards, S. H., & Han, L. D. (2014). Flow rate and time mean speed predictions for the urban freeway network using state space models.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1) Představení cílů práce, aktuálnost tématu, metody
2) Výsledky
3) Čtení posudků - vedoucí práce a poté oponent
4) Dotazy oponenta, student se snaží zodpovědět, oponent se doptává, do tohoto vstupuje i Doc. RNDr. Jiří Anděl, CSc. s připomínkami vůči metodice, oponent první otázku uzavírá s tím, že byla zodpovězena. Student zodpovídá druhý dotaz od oponenta, kdy má doc. Anděl opět výhrady. Následují dotazy vedoucího práce, k první otázce má vedoucí doplňující poznámky. Při zodpovídání druhého dotazu má vedoucí práce doplňující otázky.