Výstupem této diplomové práce s názvem Využití instrumentálních činností v hodinách hudební výchovy na 1. stupni ZŠ (pro 3. až 5. ročník) jsou pracovní listy do hodin hudební výchovy. Teoretická část je zaměřena na rozbor rámcového vzdělávací programu, hudební rozvoj dítěte, instrumentální složku v hudební výchově, rozbor hudebních nástrojů ve výuce, a to především rozdělení Orffového instrumentáře, dále popisem vlivu instrumentální hry na psychiku dítěte, a také výhody a význam pracovních listů.
V praktické části je 16 pracovních listů rozdělených dle hudebních nástrojů na Orffovy nástroje, ukulele, flétnu a boomwhackers pro třetí až pátý ročník. Každý pracovní list má i svou metodiku. Dále také obsahuje písně s upraveným doprovodem ke každému nástroji.
Anotace v angličtině
The outcome of this thesis entitled "Use of instrumental activities in lessons of music education in primary schools (3. to 5. grade)" are worksheets for music lessons. The theoretic part of the thesis focuses on analysis of Framework Education Programme, music development of a child, instrumental factor of music education, analysis of use of musical instruments in lessons with focus on Orff's instruments, describing the effects of playing musical instruments on child's psyche,and the advantages and significance of worksheets.
Practical part of the thesis consists of 16 worksheets sorted by type of musical instrument to Orff's instruments, ukulele, flute, and boomwhackers for third to fifth grade. Each worksheet has its own methodics. They also include songs adjusted for the given instruments.
Klíčová slova
Rámcový vzdělávací program, instrumentální složka, hudební výchova, hudební nástroje, vliv instrumentální hry na psychiku dítěte, pracovní listy
Klíčová slova v angličtině
Framework Education Programme, instrumental factor, music education, music instruments, effect of playing musical instruments on child's psyche, worksheets
Rozsah průvodní práce
110 s. (120 124 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Výstupem této diplomové práce s názvem Využití instrumentálních činností v hodinách hudební výchovy na 1. stupni ZŠ (pro 3. až 5. ročník) jsou pracovní listy do hodin hudební výchovy. Teoretická část je zaměřena na rozbor rámcového vzdělávací programu, hudební rozvoj dítěte, instrumentální složku v hudební výchově, rozbor hudebních nástrojů ve výuce, a to především rozdělení Orffového instrumentáře, dále popisem vlivu instrumentální hry na psychiku dítěte, a také výhody a význam pracovních listů.
V praktické části je 16 pracovních listů rozdělených dle hudebních nástrojů na Orffovy nástroje, ukulele, flétnu a boomwhackers pro třetí až pátý ročník. Každý pracovní list má i svou metodiku. Dále také obsahuje písně s upraveným doprovodem ke každému nástroji.
Anotace v angličtině
The outcome of this thesis entitled "Use of instrumental activities in lessons of music education in primary schools (3. to 5. grade)" are worksheets for music lessons. The theoretic part of the thesis focuses on analysis of Framework Education Programme, music development of a child, instrumental factor of music education, analysis of use of musical instruments in lessons with focus on Orff's instruments, describing the effects of playing musical instruments on child's psyche,and the advantages and significance of worksheets.
Practical part of the thesis consists of 16 worksheets sorted by type of musical instrument to Orff's instruments, ukulele, flute, and boomwhackers for third to fifth grade. Each worksheet has its own methodics. They also include songs adjusted for the given instruments.
Klíčová slova
Rámcový vzdělávací program, instrumentální složka, hudební výchova, hudební nástroje, vliv instrumentální hry na psychiku dítěte, pracovní listy
Klíčová slova v angličtině
Framework Education Programme, instrumental factor, music education, music instruments, effect of playing musical instruments on child's psyche, worksheets
Zásady pro vypracování
1. Student se podrobně seznámí se směrnicí děkana č.5B/2019 a bude dbát na její dodržování. 2. Průběžně bude vše konzultovat s vedoucím práce. 3. Stanoví cíl práce. 4. Prostuduje odbornou literaturu, včetně článků v časopisech a jiné zdroje a na jejich podkladě vypracuje teoretickou část se zaměřením na využití instrumentálních činností v hodinách hudební výchovy na 1. stupni ZŠ (pro 3. až 5. ročník). 5. Na základě teoretických poznatků vypracuje pracovní listy společně s metodickými pokyny pro pedagogy. 6. V závěru zhodnotí efektivitu aplikovaných metod ve výuce. 7. Odevzdá diplomovou práci.
Zásady pro vypracování
1. Student se podrobně seznámí se směrnicí děkana č.5B/2019 a bude dbát na její dodržování. 2. Průběžně bude vše konzultovat s vedoucím práce. 3. Stanoví cíl práce. 4. Prostuduje odbornou literaturu, včetně článků v časopisech a jiné zdroje a na jejich podkladě vypracuje teoretickou část se zaměřením na využití instrumentálních činností v hodinách hudební výchovy na 1. stupni ZŠ (pro 3. až 5. ročník). 5. Na základě teoretických poznatků vypracuje pracovní listy společně s metodickými pokyny pro pedagogy. 6. V závěru zhodnotí efektivitu aplikovaných metod ve výuce. 7. Odevzdá diplomovou práci.
Seznam doporučené literatury
SYNEK, Jaromír. Didaktika hudební výchovy I. Olomouc: Univerzita Palackého, 2004. ISBN 80-244-0972-0. DANIEL, Ladislav. Metodika hudební výchovy: know how učitele hudební výchovy. 2.vyd. Ostrava: Montanex, 1992. ISBN 80-85300-98-2. ŠIMANOVSKÝ, Zdeněk. Lidové písničky a hry s nimi. Praha: Portál, 1999. Nápady - hry - tvořivost. ISBN 80-7178-323-4. ŠIMANOVSKÝ, Zdeněk a Alena TICHÁ. Hrajeme si s písničkou: zpěvník s návody na hry pro děti. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-262-0097-0.
Seznam doporučené literatury
SYNEK, Jaromír. Didaktika hudební výchovy I. Olomouc: Univerzita Palackého, 2004. ISBN 80-244-0972-0. DANIEL, Ladislav. Metodika hudební výchovy: know how učitele hudební výchovy. 2.vyd. Ostrava: Montanex, 1992. ISBN 80-85300-98-2. ŠIMANOVSKÝ, Zdeněk. Lidové písničky a hry s nimi. Praha: Portál, 1999. Nápady - hry - tvořivost. ISBN 80-7178-323-4. ŠIMANOVSKÝ, Zdeněk a Alena TICHÁ. Hrajeme si s písničkou: zpěvník s návody na hry pro děti. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-262-0097-0.