Obsah bakalářské práce je věnován problematice vzdělávání cizinců ze států patřících do Společenství nezávislých států a Ukrajiny na českých školách, kteří imigrují obvykle za vidinou bezplatné a kvalitní výuky. Pro ně a další přijíždějící cizince existuje řada organizací fungujících jako pomocník při usazování na novém místě, hledání práce či obydlí a poznávání neznámé kultury. Pro cizince mířící na území naší republiky vzniklo na českém trhu mnoho poskytovatelů jazykových kurzů. V práci jsou podrobeny pečlivé analýze dvě nejznámější agentury, k nimž patří Asociace OCA Praga a Gostudy. Obě firmy se zaměřují především na mladé studenty, kteří potřebují získat dostatečnou jazykovou kompetenci v češtině pro studium na českých vysokých školách.
Anotace v angličtině
The content of my bachelor's thesis is focused on the issue of education of foreigners from the Commonwealth of Independent States and Ukraine in Czech schools, who usually immigrate in search of free and quality education. For them and other arriving foreigners, there is a lot of organizations working as a helper with the process of settlement, a job search or searching an accomodation, and learning about unfamiliar culture. Many language course providers have been created on the Czech market for foreigners heading to the territory of our republic. The two best-known agencies, OCA Praga and Gostudy, are carefully analysed in the thesis. Both companies focus mainly on young students who need to acquire sufficient language competence in Czech to study at Czech universities.
Klíčová slova
cizinci, migranti, vysoká škola, jazykové kurzy, vzdělávání
Klíčová slova v angličtině
foreigners, migrants, university, language courses, education
Rozsah průvodní práce
64 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Obsah bakalářské práce je věnován problematice vzdělávání cizinců ze států patřících do Společenství nezávislých států a Ukrajiny na českých školách, kteří imigrují obvykle za vidinou bezplatné a kvalitní výuky. Pro ně a další přijíždějící cizince existuje řada organizací fungujících jako pomocník při usazování na novém místě, hledání práce či obydlí a poznávání neznámé kultury. Pro cizince mířící na území naší republiky vzniklo na českém trhu mnoho poskytovatelů jazykových kurzů. V práci jsou podrobeny pečlivé analýze dvě nejznámější agentury, k nimž patří Asociace OCA Praga a Gostudy. Obě firmy se zaměřují především na mladé studenty, kteří potřebují získat dostatečnou jazykovou kompetenci v češtině pro studium na českých vysokých školách.
Anotace v angličtině
The content of my bachelor's thesis is focused on the issue of education of foreigners from the Commonwealth of Independent States and Ukraine in Czech schools, who usually immigrate in search of free and quality education. For them and other arriving foreigners, there is a lot of organizations working as a helper with the process of settlement, a job search or searching an accomodation, and learning about unfamiliar culture. Many language course providers have been created on the Czech market for foreigners heading to the territory of our republic. The two best-known agencies, OCA Praga and Gostudy, are carefully analysed in the thesis. Both companies focus mainly on young students who need to acquire sufficient language competence in Czech to study at Czech universities.
Klíčová slova
cizinci, migranti, vysoká škola, jazykové kurzy, vzdělávání
Klíčová slova v angličtině
foreigners, migrants, university, language courses, education
Zásady pro vypracování
1) Vzdělávání cizinců v ČR
2) Vymezení právní úpravy pobytu a vzdělávání cizinců na území ČR
3) Komparace zástupců na trhu se vzděláváním cizinců
4) Podnikatelský záměr v oboru vzdělávání - čeština pro cizince
5) Dotazníkové šetření
Zásady pro vypracování
1) Vzdělávání cizinců v ČR
2) Vymezení právní úpravy pobytu a vzdělávání cizinců na území ČR
3) Komparace zástupců na trhu se vzděláváním cizinců
4) Podnikatelský záměr v oboru vzdělávání - čeština pro cizince
5) Dotazníkové šetření
Seznam doporučené literatury
DOLEŽÍ, L. (Ed.) Začínáme učit češtinu děti - cizince, Praha: AUČCJ - Asociace učitelů češtiny jako cizího jazyka, 2014, 86 stran, ISBN 978-80-260-5587-7
DOLEŽÍ, L. (Ed.) Specifické poruchy učení a čeština jako druhý/cizí jazyk, Praha: AUČCJ - Asociace učitelů češtiny jako cizího jazyka, 2017, 68 stran, ISBN 978-80-270- 3186-3
VALENTA, M. a kol. Přístupy ke vzdělávání cizinců v České republice, Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. 2003. ISBN 80-244-0586-5.
TRBOLA, Robert, RÁKOCZYOVÁ, Miroslava (eds.) Institucionální podmínky sociální integrace cizinců v ČR I. 1. vyd. Brno: Barrister & Principal, 2011. 181 s. ISBN 978-80-87474-19-8.
ŠIŠKOVÁ, T. (ed.). Menšiny a migranti v České republice: My a oni v multikulturní společnosti 21. století. 1. vyd. Praha: Portál, 2001. 188 s. ISBN 80-7178-648-9.
ŠINDELÁŘOVÁ, Jaromíra. Čeština jako cizí jazyk v evropském kontextu. 1. vyd. Ústí nad Labem: UJEP, 2008.
ŠINDELÁŘOVÁ, J. Socio-kulturní zázemí žáků a studentů-imigrantů přicházejících ze zemí s odlišnou kulturou. Ústí nad Labem 2005.
Seznam doporučené literatury
DOLEŽÍ, L. (Ed.) Začínáme učit češtinu děti - cizince, Praha: AUČCJ - Asociace učitelů češtiny jako cizího jazyka, 2014, 86 stran, ISBN 978-80-260-5587-7
DOLEŽÍ, L. (Ed.) Specifické poruchy učení a čeština jako druhý/cizí jazyk, Praha: AUČCJ - Asociace učitelů češtiny jako cizího jazyka, 2017, 68 stran, ISBN 978-80-270- 3186-3
VALENTA, M. a kol. Přístupy ke vzdělávání cizinců v České republice, Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. 2003. ISBN 80-244-0586-5.
TRBOLA, Robert, RÁKOCZYOVÁ, Miroslava (eds.) Institucionální podmínky sociální integrace cizinců v ČR I. 1. vyd. Brno: Barrister & Principal, 2011. 181 s. ISBN 978-80-87474-19-8.
ŠIŠKOVÁ, T. (ed.). Menšiny a migranti v České republice: My a oni v multikulturní společnosti 21. století. 1. vyd. Praha: Portál, 2001. 188 s. ISBN 80-7178-648-9.
ŠINDELÁŘOVÁ, Jaromíra. Čeština jako cizí jazyk v evropském kontextu. 1. vyd. Ústí nad Labem: UJEP, 2008.
ŠINDELÁŘOVÁ, J. Socio-kulturní zázemí žáků a studentů-imigrantů přicházejících ze zemí s odlišnou kulturou. Ústí nad Labem 2005.