Bakalářská práce se zaměřuje na postoje intaktních žáků k žákům se speciálními vzdělávacími potřebami. V teoretické části se bakalářská práce zabývá popisem klíčových pojmů, jako je historický vývoj péče o osoby se speciálními vzdělávacími potřebami, žáci se speciálními vzdělávacími potřebami, integrací a inkluzí, postoji a výzkumy v oblasti postojů intaktních jedinců k osobám se speciálními vzdělávacími potřebami. Bakalářská práce si klade za cíl na deskriptivní bázi identifikovat a analyzovat postoje intaktních žáků k žákům se speciálními vzdělávacími potřebami. Jako výzkumný nástroj jsme zvolili metodu postojového dotazníkového šetření. Námi vybraný výzkumný vzorek jsou žáci 2. stupně základních škol z okresu Ústí nad Labem a Děčín.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis focuses on the attitudes of intact pupils to pupils with special educational needs. In the theoretical part, the bachelor thesis deals with the description of key concepts, such as the historical development of care for people with special educational needs, pupils with special educational needs, integration and inclusion, the stances and research on the attitudes of intact individuals towards people with special educational needs. The bachelor thesis aims to identify and analyse the attitudes of intact pupils to pupils with special educational needs on a descriptive basis. As a research tool, we selected the method of attitude questionnaire survey. The research sample selected by us are pupils of the 2nd stage of primary schools from the districts of Ústí nad Labem and Děčín.
Klíčová slova
Žáci se speciálními vzdělávacími potřebami, integrace, inkluze, postoje, historický vývoj péče o osoby se speciálními vzdělávacími potřebami, 2. stupeň, základní škola
Klíčová slova v angličtině
Pupils with special educational needs, integration, inclusion, attitudes, historical development of care for people with special educational needs, 2nd stage, primary school
Rozsah průvodní práce
76 s. (123 486 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zaměřuje na postoje intaktních žáků k žákům se speciálními vzdělávacími potřebami. V teoretické části se bakalářská práce zabývá popisem klíčových pojmů, jako je historický vývoj péče o osoby se speciálními vzdělávacími potřebami, žáci se speciálními vzdělávacími potřebami, integrací a inkluzí, postoji a výzkumy v oblasti postojů intaktních jedinců k osobám se speciálními vzdělávacími potřebami. Bakalářská práce si klade za cíl na deskriptivní bázi identifikovat a analyzovat postoje intaktních žáků k žákům se speciálními vzdělávacími potřebami. Jako výzkumný nástroj jsme zvolili metodu postojového dotazníkového šetření. Námi vybraný výzkumný vzorek jsou žáci 2. stupně základních škol z okresu Ústí nad Labem a Děčín.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis focuses on the attitudes of intact pupils to pupils with special educational needs. In the theoretical part, the bachelor thesis deals with the description of key concepts, such as the historical development of care for people with special educational needs, pupils with special educational needs, integration and inclusion, the stances and research on the attitudes of intact individuals towards people with special educational needs. The bachelor thesis aims to identify and analyse the attitudes of intact pupils to pupils with special educational needs on a descriptive basis. As a research tool, we selected the method of attitude questionnaire survey. The research sample selected by us are pupils of the 2nd stage of primary schools from the districts of Ústí nad Labem and Děčín.
Klíčová slova
Žáci se speciálními vzdělávacími potřebami, integrace, inkluze, postoje, historický vývoj péče o osoby se speciálními vzdělávacími potřebami, 2. stupeň, základní škola
Klíčová slova v angličtině
Pupils with special educational needs, integration, inclusion, attitudes, historical development of care for people with special educational needs, 2nd stage, primary school
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce se zaměřuje na postoje intaktních žáků k žákům se speciálními vzdělávacími potřebami. V teoretické části se bakalářská práce zabývá popisem klíčových pojmů jako je historický vývoj péče o osoby se speciálními vzdělávacími potřebami, žáci se speciálními vzdělávacími potřebami, integrací a inkluzí, postoji a výzkumy v oblasti postojů intaktních jedinců k osobám se speciálními vzdělávacími potřebami. Bakalářská práce si klade za cíl na deskriptivní bázi identifikovat a analyzovat postoje intaktních žáků k žákům se speciálními vzdělávacími potřebami. Jako výzkumný nástroj jsme zvolili metodu postojového dotazníkového šetření. Námi vybraný výzkumný vzorek jsou žáci 2. stupně základních škol z okresu Ústí nad Labem a Děčín.
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce se zaměřuje na postoje intaktních žáků k žákům se speciálními vzdělávacími potřebami. V teoretické části se bakalářská práce zabývá popisem klíčových pojmů jako je historický vývoj péče o osoby se speciálními vzdělávacími potřebami, žáci se speciálními vzdělávacími potřebami, integrací a inkluzí, postoji a výzkumy v oblasti postojů intaktních jedinců k osobám se speciálními vzdělávacími potřebami. Bakalářská práce si klade za cíl na deskriptivní bázi identifikovat a analyzovat postoje intaktních žáků k žákům se speciálními vzdělávacími potřebami. Jako výzkumný nástroj jsme zvolili metodu postojového dotazníkového šetření. Námi vybraný výzkumný vzorek jsou žáci 2. stupně základních škol z okresu Ústí nad Labem a Děčín.
Seznam doporučené literatury
ANDERLIKOVÁ, Lore. Cesta k inkluzi: úvahy z praxe a pro praxi. Praha: Triton, 2014. ISBN 978-80-7387-765-1.
FISCHER, Slavomil. Speciální pedagogika: edukace a rozvoj osob se specifickými potřebami v oblasti somatické, psychické a sociální: učebnice pro studenty učitelství. Praha: Triton, 2014. ISBN 978-80-7387-792-7.
GAVORA, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2000. Edice pedagogické literatury. ISBN 80-85931-79-6.
LECHTA, Viktor. Základy inkluzivní pedagogiky: dítě s postižením, narušením a ohrožením ve škole. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-679-7.
ZILCHER, Ladislav a Zdeněk SVOBODA. Inkluzivní vzdělávání: efektivní vzdělávání všech žáků. Praha: Grada, 2019. ISBN 978-80-271-0789-6.
Seznam doporučené literatury
ANDERLIKOVÁ, Lore. Cesta k inkluzi: úvahy z praxe a pro praxi. Praha: Triton, 2014. ISBN 978-80-7387-765-1.
FISCHER, Slavomil. Speciální pedagogika: edukace a rozvoj osob se specifickými potřebami v oblasti somatické, psychické a sociální: učebnice pro studenty učitelství. Praha: Triton, 2014. ISBN 978-80-7387-792-7.
GAVORA, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2000. Edice pedagogické literatury. ISBN 80-85931-79-6.
LECHTA, Viktor. Základy inkluzivní pedagogiky: dítě s postižením, narušením a ohrožením ve škole. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-679-7.
ZILCHER, Ladislav a Zdeněk SVOBODA. Inkluzivní vzdělávání: efektivní vzdělávání všech žáků. Praha: Grada, 2019. ISBN 978-80-271-0789-6.