Tato práce zjišťuje povědomí veřejnosti v Ústeckém kraji o neziskové organizaci Regionální dobrovolnické centrum pro Ústecký kraj. Jejím cílem je zjistit povědomí o dobrovolnickém centru a navrhnout využití komunikačních nástrojů, které mohou povědomí zvýšit. Postup v práci se řídí dle aktuálních odborných studií. Sekundární data byla čerpána z interních zdrojů organizace a z Českého statistického úřadu. Primární data byla získána pomocí dotazníkového šetření. Dotazníkové šetření se šířilo na Facebookových stránkách z Ústeckého kraje. Odpovědi se analyzují pomocí Chí kvadrát testu nezávislosti, Mann-Whittney testu a Kruskal-Wallis testu. Výsledky práce využije dobrovolnické centrum v praxi a navržené aktivity realizuje pro efektivnější oslovení dobrovolníků.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis gathers awareness in Ústí region about nonprofit organization Regional volunteer center of the Ústí region. The aim of this work is to find out the public awareness about the volunteer center and to suggest the use of the communications tools that will help to increase the public awareness. Methods of the thesis are following current studies. Secondary data were extracted from the internal sources of the organization and from the Czech Statistical Office. Primary data were collected by survey. The survey was shared on Facebook groups from Ústí Region. The answers are analyzed by Chi Square independence test, Mann-Whitney test and Kruskal-Wallis test. Findings of this thesis will be used by the volunteer center in practice and suggested activities will be implemented for more effective approach of volunteers.
Klíčová slova
nezisková organizace, dobrovolníci, marketing, komunikační nástroje
Klíčová slova v angličtině
nonprofit organization, volunteers, marketing, communication tools
Rozsah průvodní práce
52 s. (65 015znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato práce zjišťuje povědomí veřejnosti v Ústeckém kraji o neziskové organizaci Regionální dobrovolnické centrum pro Ústecký kraj. Jejím cílem je zjistit povědomí o dobrovolnickém centru a navrhnout využití komunikačních nástrojů, které mohou povědomí zvýšit. Postup v práci se řídí dle aktuálních odborných studií. Sekundární data byla čerpána z interních zdrojů organizace a z Českého statistického úřadu. Primární data byla získána pomocí dotazníkového šetření. Dotazníkové šetření se šířilo na Facebookových stránkách z Ústeckého kraje. Odpovědi se analyzují pomocí Chí kvadrát testu nezávislosti, Mann-Whittney testu a Kruskal-Wallis testu. Výsledky práce využije dobrovolnické centrum v praxi a navržené aktivity realizuje pro efektivnější oslovení dobrovolníků.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis gathers awareness in Ústí region about nonprofit organization Regional volunteer center of the Ústí region. The aim of this work is to find out the public awareness about the volunteer center and to suggest the use of the communications tools that will help to increase the public awareness. Methods of the thesis are following current studies. Secondary data were extracted from the internal sources of the organization and from the Czech Statistical Office. Primary data were collected by survey. The survey was shared on Facebook groups from Ústí Region. The answers are analyzed by Chi Square independence test, Mann-Whitney test and Kruskal-Wallis test. Findings of this thesis will be used by the volunteer center in practice and suggested activities will be implemented for more effective approach of volunteers.
Klíčová slova
nezisková organizace, dobrovolníci, marketing, komunikační nástroje
Klíčová slova v angličtině
nonprofit organization, volunteers, marketing, communication tools
Zásady pro vypracování
Tato práce zjišťuje povědomí veřejnosti v Ústeckém kraji o neziskové organizaci Regionální dobrovolnické centrum pro Ústecký kraj. Jejím cílem je zjistit povědomí o dobrovolnickém centru a navrhnout využití komunikačních nástrojů, které mohou povědomí zvýšit. Postup v práci se řídí dle aktuálních odborných studií. Sekundární data budou čerpána z interních zdrojů organizace a z Českého statistického úřadu. Primární data se nasbírají pomocí dotazníkového šetření. Dotazníkové šetření se bude šířit tištěnou formou na místech, kde se dobrovolníci setkávají a elektronickou na Facebookových stránkách z Ústeckého kraje. Cílová skupina jsou plnoletí lidé, co bydlí v Ústeckém kraji a mohou realizovat dobrovolnickou činnost. Primární data z dotazníkového šetření se analyzují pomocí Chí kvadrát testu nezávislosti, kdy se zjistí, jestli existují rozdíly při vnímání reklamy mezi muži a ženami. Další odpovědi se budou hodnotit logicky, pomocí histogramu, případně pomocí Mann-Whittneyho testu, či jiných testů v závislosti na odpovědích. Výsledky práce využije dobrovolnické centrum v praxi a navržené aktivity realizuje pro větší oslovení dobrovolníků.
Zásady pro vypracování
Tato práce zjišťuje povědomí veřejnosti v Ústeckém kraji o neziskové organizaci Regionální dobrovolnické centrum pro Ústecký kraj. Jejím cílem je zjistit povědomí o dobrovolnickém centru a navrhnout využití komunikačních nástrojů, které mohou povědomí zvýšit. Postup v práci se řídí dle aktuálních odborných studií. Sekundární data budou čerpána z interních zdrojů organizace a z Českého statistického úřadu. Primární data se nasbírají pomocí dotazníkového šetření. Dotazníkové šetření se bude šířit tištěnou formou na místech, kde se dobrovolníci setkávají a elektronickou na Facebookových stránkách z Ústeckého kraje. Cílová skupina jsou plnoletí lidé, co bydlí v Ústeckém kraji a mohou realizovat dobrovolnickou činnost. Primární data z dotazníkového šetření se analyzují pomocí Chí kvadrát testu nezávislosti, kdy se zjistí, jestli existují rozdíly při vnímání reklamy mezi muži a ženami. Další odpovědi se budou hodnotit logicky, pomocí histogramu, případně pomocí Mann-Whittneyho testu, či jiných testů v závislosti na odpovědích. Výsledky práce využije dobrovolnické centrum v praxi a navržené aktivity realizuje pro větší oslovení dobrovolníků.
Seznam doporučené literatury
Flatcher-Thöni, M., Leiter-Scheiring A. M., & Schusterschitz C. (2015). The supply side of volunteering in Austrian hospice services: determinants of sustainable voluntary engagement. J Public Health, 23(4):189-199 Lovejoy, C., & Saxton, G. D. (2012). Information, Community, and Action: How Nonprofit Organizations Use Social Media. Journal of Computer-Mediated Communication, 17, 337-353. Mitchel, M. A., McLean, P., & Turner, G. B. (2005). Understanding Generation X. . . Boom or Bust Introduction. Business Foum, Vol. 27, 26-31. Slootweg, E., & Rowson, B. (2018) My generation: A review of marketing strategies on different age groups. Research in Hospitality Management, 8(2), 85-92 Williams, K. C., & Page R. A. (2011). Marketing to the generations. Journal of Behavioral Studies in Business, 3(1), 37\textendash53.
Seznam doporučené literatury
Flatcher-Thöni, M., Leiter-Scheiring A. M., & Schusterschitz C. (2015). The supply side of volunteering in Austrian hospice services: determinants of sustainable voluntary engagement. J Public Health, 23(4):189-199 Lovejoy, C., & Saxton, G. D. (2012). Information, Community, and Action: How Nonprofit Organizations Use Social Media. Journal of Computer-Mediated Communication, 17, 337-353. Mitchel, M. A., McLean, P., & Turner, G. B. (2005). Understanding Generation X. . . Boom or Bust Introduction. Business Foum, Vol. 27, 26-31. Slootweg, E., & Rowson, B. (2018) My generation: A review of marketing strategies on different age groups. Research in Hospitality Management, 8(2), 85-92 Williams, K. C., & Page R. A. (2011). Marketing to the generations. Journal of Behavioral Studies in Business, 3(1), 37\textendash53.