Diplomová práce přichází s inovativním přístupem zpracování moderních populárních písní do aranžmá využitelných ve školní hudební výchově. Úkolem práce je umožnit zapojení co největšího množství žáků do hudebních aktivit a jejich motivace a budování zpěvnosti. Aranžmá využívá školních nástrojů, jako je například klavír, kytara, elektronické klávesy, Orffovy nástroje atp., které jsou zpracovány v různých úrovních obtížnosti, aby mohli být zapojeni žáci s rozličnými zkušenostmi.
Anotace v angličtině
The diploma thesis comes with an innovative approach of processing modern popular songs into arrangements that can be used in school music education. The task of the thesis is to involve the largest possible number of pupils in joint music making and to motivate them to build singing ability. The arrangement uses school instruments such as piano, guitar, electronic keyboards, Orff instruments, etc., which are arranged in different levels of difficulty so that students with different experiences can be involved.
Klíčová slova
Zpěvnost, moderní aranžmá, populární píseň, improvizace
Klíčová slova v angličtině
Singing ability, modern arrangement, popular song, improvisation
Rozsah průvodní práce
65
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce přichází s inovativním přístupem zpracování moderních populárních písní do aranžmá využitelných ve školní hudební výchově. Úkolem práce je umožnit zapojení co největšího množství žáků do hudebních aktivit a jejich motivace a budování zpěvnosti. Aranžmá využívá školních nástrojů, jako je například klavír, kytara, elektronické klávesy, Orffovy nástroje atp., které jsou zpracovány v různých úrovních obtížnosti, aby mohli být zapojeni žáci s rozličnými zkušenostmi.
Anotace v angličtině
The diploma thesis comes with an innovative approach of processing modern popular songs into arrangements that can be used in school music education. The task of the thesis is to involve the largest possible number of pupils in joint music making and to motivate them to build singing ability. The arrangement uses school instruments such as piano, guitar, electronic keyboards, Orff instruments, etc., which are arranged in different levels of difficulty so that students with different experiences can be involved.
Klíčová slova
Zpěvnost, moderní aranžmá, populární píseň, improvizace
Klíčová slova v angličtině
Singing ability, modern arrangement, popular song, improvisation
Zásady pro vypracování
Studium odborné literatury.
Posouzení zpěvnosti žáků
Sumarizace aktivit vedoucích k rozvoji pěveckých dovedností
Vypracování partitur pro podporu zpěvnosti žáků a motivaci ke zpěvu
Zásady pro vypracování
Studium odborné literatury.
Posouzení zpěvnosti žáků
Sumarizace aktivit vedoucích k rozvoji pěveckých dovedností
Vypracování partitur pro podporu zpěvnosti žáků a motivaci ke zpěvu
Seznam doporučené literatury
SEDLÁK,F., VÁŇOVÁ,H., Hudební psychologie pro učitele, Praha 2013.
FRANĚK,M., Hudební psychologie, Praha 2007.
TICHÁ,A., Učíme děti zpívat, Praha 2014.
TICHÁ, A., Rozvoj hudebnosti a zpěvnosti dětí prostřednictvím pěveckých činností. Disertační práce PedF UK. Praha 2003.
TICHÁ, A., Hlasová výchova v dětském sboru prostřednictvím her a motivací. Praha, 2004.
Seznam doporučené literatury
SEDLÁK,F., VÁŇOVÁ,H., Hudební psychologie pro učitele, Praha 2013.
FRANĚK,M., Hudební psychologie, Praha 2007.
TICHÁ,A., Učíme děti zpívat, Praha 2014.
TICHÁ, A., Rozvoj hudebnosti a zpěvnosti dětí prostřednictvím pěveckých činností. Disertační práce PedF UK. Praha 2003.
TICHÁ, A., Hlasová výchova v dětském sboru prostřednictvím her a motivací. Praha, 2004.