Práce se zabývala tím, jak podpořit na základě marketingových nástrojů nízkou návštěvnost digitálního kina v Bílině. Cílem bakalářské práce bylo zhodnocení marketingových nástrojů z důvodu nízké návštěvnosti vybrané oblasti kultury, kterou bylo digitální kino ve městě Bílina a návrhy pro kulturní centrum Bílina, které povedou ke zlepšení současné situace využitím marketingových nástrojů ve vybrané oblasti kultury, kterou bylo digitální kino. V práci byly zohledněny výstupy vlastního provedení situačních analýz SWOT a BCG matice a interních dat získaných od vedoucí KC Bílina a dotazníkového šetření. Výsledkem práce, který KC může využít k úpravě či změně marketingových nástrojů bylo: komunikace s návštěvníky digitálního kina, komunikace s návštěvníky přes KC Bílina, oslovování zákazníků formou skupinových slev, oslovování zákazníků formou: vstupné za polovic a inspirace u konkurenčních kin. Na základě použití těchto marketingových nástrojů může KC získat nové návštěvníky a rovněž přesvědčit ty bývalé k opětovnému navštěvování digitálního kina.
Anotace v angličtině
The work dealt with a team on how to support the attendance of a digital cinema in Bílina based on marketing tools. The aim of the bachelor thesis was to evaluate marketing tools due to low attendance of a selected area of culture, which was digital cinema in Bílina and proposals for the cultural center Bílina, which will improve the current situation with marketing tools in selected areas of culture, which were digital cinema. The work took into account the outputs of the actual analysis of SWOT and BCG matrix and internal data obtained from the head of KC Bílina and a questionnaire survey. The result of the work that KC can use to modify or change marketing tools was: communication with visitors to digital cinema, communication with visitors through KC Bílina, addressing customers in the form of group discounts, addressing customers in the form of: entrance fee for halves and inspiration at competing cinemas. By using these marketing tools, KC can gain new visitors and also persuade former ones to revisit digital cinema.
Klíčová slova
Kulturní marketing, marketingové nástroje, kultura, marketingová situační analýza
Klíčová slova v angličtině
Cultural marketing, marketing tools, culture, marketing situation analysis
Rozsah průvodní práce
51 s. (80 795 znaků).
Jazyk
CZ
Anotace
Práce se zabývala tím, jak podpořit na základě marketingových nástrojů nízkou návštěvnost digitálního kina v Bílině. Cílem bakalářské práce bylo zhodnocení marketingových nástrojů z důvodu nízké návštěvnosti vybrané oblasti kultury, kterou bylo digitální kino ve městě Bílina a návrhy pro kulturní centrum Bílina, které povedou ke zlepšení současné situace využitím marketingových nástrojů ve vybrané oblasti kultury, kterou bylo digitální kino. V práci byly zohledněny výstupy vlastního provedení situačních analýz SWOT a BCG matice a interních dat získaných od vedoucí KC Bílina a dotazníkového šetření. Výsledkem práce, který KC může využít k úpravě či změně marketingových nástrojů bylo: komunikace s návštěvníky digitálního kina, komunikace s návštěvníky přes KC Bílina, oslovování zákazníků formou skupinových slev, oslovování zákazníků formou: vstupné za polovic a inspirace u konkurenčních kin. Na základě použití těchto marketingových nástrojů může KC získat nové návštěvníky a rovněž přesvědčit ty bývalé k opětovnému navštěvování digitálního kina.
Anotace v angličtině
The work dealt with a team on how to support the attendance of a digital cinema in Bílina based on marketing tools. The aim of the bachelor thesis was to evaluate marketing tools due to low attendance of a selected area of culture, which was digital cinema in Bílina and proposals for the cultural center Bílina, which will improve the current situation with marketing tools in selected areas of culture, which were digital cinema. The work took into account the outputs of the actual analysis of SWOT and BCG matrix and internal data obtained from the head of KC Bílina and a questionnaire survey. The result of the work that KC can use to modify or change marketing tools was: communication with visitors to digital cinema, communication with visitors through KC Bílina, addressing customers in the form of group discounts, addressing customers in the form of: entrance fee for halves and inspiration at competing cinemas. By using these marketing tools, KC can gain new visitors and also persuade former ones to revisit digital cinema.
Klíčová slova
Kulturní marketing, marketingové nástroje, kultura, marketingová situační analýza
Klíčová slova v angličtině
Cultural marketing, marketing tools, culture, marketing situation analysis
Zásady pro vypracování
Práce se bude zabývat tím, jak podpořit na základě marketingových nástrojů nízkou návštěvnost digitálního kina v Bílině. Cílem bakalářské práce je zhodnocení marketingových nástrojů z důvodu nízké návštěvnosti vybrané oblasti kultury, kterou je digitální kino ve městě Bílina a návrhy pro kulturní centrum Bílina, které povedou ke zlepšení současné situace využitím marketingových nástrojů ve vybrané oblasti kultury, kterou je digitální kino Bílina. V práci budou zohledněny výstupy vlastního provedení situačních analýz SWOT a BCG matice a interních dat získaných od vedoucí KC Bílina a dotazníkového šetření. Výsledek práce může KC Bílina uplatnit v praxi k úpravě či změně použití marketingových nástrojů, na základě kterých mohou získat nové návštěvníky a rovněž přesvědčit ty bývalé k opětovnému navštěvování digitálního kina v Bílině.
Zásady pro vypracování
Práce se bude zabývat tím, jak podpořit na základě marketingových nástrojů nízkou návštěvnost digitálního kina v Bílině. Cílem bakalářské práce je zhodnocení marketingových nástrojů z důvodu nízké návštěvnosti vybrané oblasti kultury, kterou je digitální kino ve městě Bílina a návrhy pro kulturní centrum Bílina, které povedou ke zlepšení současné situace využitím marketingových nástrojů ve vybrané oblasti kultury, kterou je digitální kino Bílina. V práci budou zohledněny výstupy vlastního provedení situačních analýz SWOT a BCG matice a interních dat získaných od vedoucí KC Bílina a dotazníkového šetření. Výsledek práce může KC Bílina uplatnit v praxi k úpravě či změně použití marketingových nástrojů, na základě kterých mohou získat nové návštěvníky a rovněž přesvědčit ty bývalé k opětovnému navštěvování digitálního kina v Bílině.
Seznam doporučené literatury
García, B. (2001). Enhancing Sport Marketing through Cultural and Arts Programs: Lessons from the Sydney 2000 Olympic Arts Festivals.Sport Management Review, 4(2), 193\textendash219. https://doi.org/10.1016/S1441-3523(01)70075-7
Krajnović, A., Radović, M., & Jašić, D. (2014). Model for Marketing Management at Cultural Institutions in the City of Zadar. Tourism & Hospitality Management, 20(1), 121.
Meyer, B. (2012). Creating Cultural Connections: Barrie Arts and Culture Strategic Marketing Plan 2012-2014. The Department Of Culture City Of Barrie, 2012(1), 36-42. https://www.barrie.ca/Culture/Document/Barrie_Arts_Culture_Strategic_Marketing_Plan.pdf
Morais, I. I. O. R. R. (2012). The Role of Marketing to Cultural Sponsorship: A Case Study "hiado’’ Theatre Company".” International Journal of the Arts in Society, 6(3), 181\textendash186.
Patricia Oom do Valle, Júlio Mendes, & Manuela Guerreiro. (2010). Sustainable Cultural Events Based on Marketing Segmentation: The Case of Faro Capital of Culture. PASOS Revista de Turismo y Patrimonio Cultural, 8(3), 91\textendash104.
Sobocińska, M. (2017). Changes in the approach to marketing and in the scope of its application in cultural institutions in Poland. Cultural Management: Science & Education, 1(1), 49.
Seznam doporučené literatury
García, B. (2001). Enhancing Sport Marketing through Cultural and Arts Programs: Lessons from the Sydney 2000 Olympic Arts Festivals.Sport Management Review, 4(2), 193\textendash219. https://doi.org/10.1016/S1441-3523(01)70075-7
Krajnović, A., Radović, M., & Jašić, D. (2014). Model for Marketing Management at Cultural Institutions in the City of Zadar. Tourism & Hospitality Management, 20(1), 121.
Meyer, B. (2012). Creating Cultural Connections: Barrie Arts and Culture Strategic Marketing Plan 2012-2014. The Department Of Culture City Of Barrie, 2012(1), 36-42. https://www.barrie.ca/Culture/Document/Barrie_Arts_Culture_Strategic_Marketing_Plan.pdf
Morais, I. I. O. R. R. (2012). The Role of Marketing to Cultural Sponsorship: A Case Study "hiado’’ Theatre Company".” International Journal of the Arts in Society, 6(3), 181\textendash186.
Patricia Oom do Valle, Júlio Mendes, & Manuela Guerreiro. (2010). Sustainable Cultural Events Based on Marketing Segmentation: The Case of Faro Capital of Culture. PASOS Revista de Turismo y Patrimonio Cultural, 8(3), 91\textendash104.
Sobocińska, M. (2017). Changes in the approach to marketing and in the scope of its application in cultural institutions in Poland. Cultural Management: Science & Education, 1(1), 49.