Environmentální výchova je v dnešní době stále propagovanější styl vzdělávání. Třebaže se může jevit, že se jedná o nový styl učení, tak historie je datovaná již od 18. století.
Pravdou zůstává, že do dnešní podoby se pojem i samotná vědní disciplína intenzivně formulovala a konkretizovala. O to nosnější význam zaštiťuje do novodobé společnosti.
Teoretická část bakalářské práce zahrnuje několik neopomenutelných pojmů, které se na celé téma vážou. Budou představeny pojmy od samotné definice či vysvětlení environmentální výchovy a její stručné historie po interakci se zvířaty, ale také její významnost pro budování vztahu k životnímu prostředí.
Druhou částí bakalářské práce je praktická část, která velice zjednodušeně popisuje aplikační příklad, který navazuje na nosné téma a první část práce. Tato část představuje realizaci celého projektu jeho popis až po vyhodnocení, které nám může potvrdit či vyvrátit cíl a stanovené hypotézy.
Anotace v angličtině
Environmental education is becoming more and more used method of education. Although it may seem to be a new method of education, it's not true because first mentions of Environmental education come from the 18th Century.
The fact remains the concept and branch of science got into their current form by progressive formulation and correction. This fact gives to Environmental education greater importance for today's society.
The theoretical part of Bachelor thesis includes a few unforgettable concepts related to the topic of Environmental Education such as definition itself or explanation of Environmental education and its brief history with animals and its importance for building for a relationship with the environment.
The second part of Bachelor thesis is a practical part which very simply describes application example which follows the main topic and the First part of Bachelor by realization of whole project to evaluation which can confirm or refute target and established hypothesis.
Klíčová slova
Environmentální výchova, farma, ekologie, mimoškolní aktivity, interakce se zvířaty
Klíčová slova v angličtině
Environmental education, Farm, Ecology, After School Activity, Interaction with Animals
Rozsah průvodní práce
57 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Environmentální výchova je v dnešní době stále propagovanější styl vzdělávání. Třebaže se může jevit, že se jedná o nový styl učení, tak historie je datovaná již od 18. století.
Pravdou zůstává, že do dnešní podoby se pojem i samotná vědní disciplína intenzivně formulovala a konkretizovala. O to nosnější význam zaštiťuje do novodobé společnosti.
Teoretická část bakalářské práce zahrnuje několik neopomenutelných pojmů, které se na celé téma vážou. Budou představeny pojmy od samotné definice či vysvětlení environmentální výchovy a její stručné historie po interakci se zvířaty, ale také její významnost pro budování vztahu k životnímu prostředí.
Druhou částí bakalářské práce je praktická část, která velice zjednodušeně popisuje aplikační příklad, který navazuje na nosné téma a první část práce. Tato část představuje realizaci celého projektu jeho popis až po vyhodnocení, které nám může potvrdit či vyvrátit cíl a stanovené hypotézy.
Anotace v angličtině
Environmental education is becoming more and more used method of education. Although it may seem to be a new method of education, it's not true because first mentions of Environmental education come from the 18th Century.
The fact remains the concept and branch of science got into their current form by progressive formulation and correction. This fact gives to Environmental education greater importance for today's society.
The theoretical part of Bachelor thesis includes a few unforgettable concepts related to the topic of Environmental Education such as definition itself or explanation of Environmental education and its brief history with animals and its importance for building for a relationship with the environment.
The second part of Bachelor thesis is a practical part which very simply describes application example which follows the main topic and the First part of Bachelor by realization of whole project to evaluation which can confirm or refute target and established hypothesis.
Klíčová slova
Environmentální výchova, farma, ekologie, mimoškolní aktivity, interakce se zvířaty
Klíčová slova v angličtině
Environmental education, Farm, Ecology, After School Activity, Interaction with Animals
Zásady pro vypracování
Cíl práce: projekt ekologické výchovy na farmě, určený pro děti MŠ a ZŠ. Projekt by měl ukázat chod života na farmě, zejména práce na farmě a její vliv na dětskou psychiku.
Metodika \textendash dotazníkové šetření a tvorba výukového programu
Literární rešerše
Diskuse
Závěr
Zásady pro vypracování
Cíl práce: projekt ekologické výchovy na farmě, určený pro děti MŠ a ZŠ. Projekt by měl ukázat chod života na farmě, zejména práce na farmě a její vliv na dětskou psychiku.
Metodika \textendash dotazníkové šetření a tvorba výukového programu
Literární rešerše
Diskuse
Závěr
Seznam doporučené literatury
ČINČERA J. (2007): Environmentální výchova: od cílů k prostředkům. Brno: Paido, 116 str.
MÁCHAL A., NOVÁČKOVÁ H., SOBOTOVÁ L. (2012): Úvod do environmentální výchovy a globálního rozvojového vzdělávání: soubor učebních textů. Brno: Lipka - školské zařízení pro environmentální vzdělávání, 282 str.
LEBLOVÁ L. (2016): Environmentální výchova v mateřské škole. Praha: Portál, 176 str.
CORNELL J. B. (2012): Objevujeme přírodu: učení hrou a prožitkem. Praha: Portál, 141 str.
ZOLLER MORF E. (2012): Učíme děti ptát se a přemýšlet: metody a aktivity k rozvoji myšlení i kultivaci osobnosti dětí. Praha: Portál, 93 str
Seznam doporučené literatury
ČINČERA J. (2007): Environmentální výchova: od cílů k prostředkům. Brno: Paido, 116 str.
MÁCHAL A., NOVÁČKOVÁ H., SOBOTOVÁ L. (2012): Úvod do environmentální výchovy a globálního rozvojového vzdělávání: soubor učebních textů. Brno: Lipka - školské zařízení pro environmentální vzdělávání, 282 str.
LEBLOVÁ L. (2016): Environmentální výchova v mateřské škole. Praha: Portál, 176 str.
CORNELL J. B. (2012): Objevujeme přírodu: učení hrou a prožitkem. Praha: Portál, 141 str.
ZOLLER MORF E. (2012): Učíme děti ptát se a přemýšlet: metody a aktivity k rozvoji myšlení i kultivaci osobnosti dětí. Praha: Portál, 93 str
Přílohy volně vložené
4 foto, 5 grafů, 16 tabulek
Přílohy vázané v práci
grafy, portréty, tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
V rámci obhajoby své bakalářské práce přednesla studentka svou prezentaci. Studentka v ní představila metodiku, výsledky a závěry své práce formou tabulek, grafů a fotodokumentace. U obhajoby byla přítomna vedoucí práce Mgr. et. Mgr. Kateřina Marková, Ph.D. Oponent práce u obhajoby přítomen nebyl a jeho posudek přečetl předseda komise Mgr. Michal Holec, Ph.D.
Studentka se vyjádřila k připomínkám z posudků.
V diskuzi byly vzneseny následující dotazy a připomínky:
Ing. Tomáš Lank: Mohla byste vysvětlit, zda-li je dobré omezení samochovů? Nebo zákaz pořádat domácí zabíjačky?
Ing. Tomáš Lank: Zabývala jste se rozdílem kvality masa u welfare zvířat a zvířat z velkochovů?
Ing. Miroslav Richter, Ph.D., EUR ING: Jak jste si vybudovala vztah ke zvířatům?
Ing. Jakub Vosátka, Ph.D.: Jakou úspěšnost má Váš výukový program?
Ing. Jakub Vosátka, Ph.D.: Jak vyjadřuje počet dětí změnu ke zvířatům?
Mgr. Michal Holec, Ph.D.: Špatně zvolený graf s kategoriemi.
Ing. Tomáš Lank: Zkoušela jste si spočítat výdaje a výnosy farmy? Veterinář, zabezpečení, vstupné, zda je práce impaktovaná.