Práce pomůže společnostem, které kiosky mají nebo plánují jejich zavedení, použít takové marketingové nástroje, které povedou k rychlejšímu přijmutí kiosku ze strany zákazníků a zvýšení jejich využívání. Zaměřuje se na samoobslužné kiosky (SSK), které se využívají v restauracích s rychlým občerstvením. Cílem práce bylo zjistit příčiny nevyužívání těchto kiosků a navrhnout takové opatření, které by vedlo k většímu využívání těchto kiosků. Byla využita primární a sekundární data vybraných společností. Dle údajů využívání SSK bylo vyhodnoceno, u kterých jednotek probíhal sběr dat primárních. Primární data byla získána dotazníkovým šetřením u 300 respondentů. Šetřením bylo zjištěno, že hlavním důvodem nevyužívání kiosků je obava z časové náročnosti, dalšími důvody jsou složitost objednávkového systému a absence osobního kontaktu. Zákazníky by ke kioskům přivedla sleva na celkový nákup nebo odměna k nákupu zdarma. Dále bylo zjištěno, že hodnocení důvodů a motivací není závislé na věkové skupině, nebo nejvyšším dosaženém vzdělání.
Anotace v angličtině
This work will help companies that have kiosks or plan to implement them, to use such marketing tools that will lead to faster acceptance of the kiosk by customers and increase their use. It focuses on self-service kiosks (SSK), which are used in fast food restaurants. The aim of this work is to determine the causes of non-use of these kiosks and to propose such a measure that will lead to greater use of these kiosks. Primary and secondary data of selected companies will be used. According to the data on the use of SSK, it was evaluated in which units the primary data were collected. Primary data were obtained by a questionnaire survey of 300 respondents. The investigation revealed that the main reason for not using kiosks is the fear of time, other reasons are the complexity of the ordering system and the absence of personal contact. Customers would be brought to the kiosks by a discount on the total purchase or a reward for a free purchase. Furthermore, it was found that the evaluation of reasons and motivations does not depend on the age group or the highest level of education attained.
Self-service kiosk, modern technology, self-service technology, marketing communication, fast-food, customer.
Rozsah průvodní práce
50 s. (69463 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Práce pomůže společnostem, které kiosky mají nebo plánují jejich zavedení, použít takové marketingové nástroje, které povedou k rychlejšímu přijmutí kiosku ze strany zákazníků a zvýšení jejich využívání. Zaměřuje se na samoobslužné kiosky (SSK), které se využívají v restauracích s rychlým občerstvením. Cílem práce bylo zjistit příčiny nevyužívání těchto kiosků a navrhnout takové opatření, které by vedlo k většímu využívání těchto kiosků. Byla využita primární a sekundární data vybraných společností. Dle údajů využívání SSK bylo vyhodnoceno, u kterých jednotek probíhal sběr dat primárních. Primární data byla získána dotazníkovým šetřením u 300 respondentů. Šetřením bylo zjištěno, že hlavním důvodem nevyužívání kiosků je obava z časové náročnosti, dalšími důvody jsou složitost objednávkového systému a absence osobního kontaktu. Zákazníky by ke kioskům přivedla sleva na celkový nákup nebo odměna k nákupu zdarma. Dále bylo zjištěno, že hodnocení důvodů a motivací není závislé na věkové skupině, nebo nejvyšším dosaženém vzdělání.
Anotace v angličtině
This work will help companies that have kiosks or plan to implement them, to use such marketing tools that will lead to faster acceptance of the kiosk by customers and increase their use. It focuses on self-service kiosks (SSK), which are used in fast food restaurants. The aim of this work is to determine the causes of non-use of these kiosks and to propose such a measure that will lead to greater use of these kiosks. Primary and secondary data of selected companies will be used. According to the data on the use of SSK, it was evaluated in which units the primary data were collected. Primary data were obtained by a questionnaire survey of 300 respondents. The investigation revealed that the main reason for not using kiosks is the fear of time, other reasons are the complexity of the ordering system and the absence of personal contact. Customers would be brought to the kiosks by a discount on the total purchase or a reward for a free purchase. Furthermore, it was found that the evaluation of reasons and motivations does not depend on the age group or the highest level of education attained.
Self-service kiosk, modern technology, self-service technology, marketing communication, fast-food, customer.
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce pomůže společnostem, které kiosky mají nebo plánují jejich zavedení, použít takové marketingové nástroje, které povedou k rychlejšímu přijmutí kiosků ze strany zákazníků a zvýšit jejich využívání. Práce se zaměřuje na samoobslužné kiosky (SSK), které se využívají v restauracích s rychlým občerstvením, a na specifické důvody jejich nevyužívání. Cílem práce je zjistit příčiny nevyužívání těchto kiosků a navrhnout takové opatření, které povede k většímu využívání těchto kiosků. Pro naplnění cíle práce budou využity sekundární a primární data. Sekundární data budou získána analýzou konkurence a řízenými rozhovory s provozními manažery. Primární data budou získána dotazníkovým šetřením u zákazníků obchodních jednotek, které využívají kiosky. Na zákaznických preferencích budou zkoumány váhy, které zákazníci přiřazují různým bariérám použití kiosků a váhy nástrojů, které by je k použití přiměli. Šetřením bude zjištěno, jaké jsou nejčastější důvody nevyužívání samoobslužných kiosků. Výsledkem analýzy dat bude návrh opatření, které povede ke zvýšení využívání kiosků.
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce pomůže společnostem, které kiosky mají nebo plánují jejich zavedení, použít takové marketingové nástroje, které povedou k rychlejšímu přijmutí kiosků ze strany zákazníků a zvýšit jejich využívání. Práce se zaměřuje na samoobslužné kiosky (SSK), které se využívají v restauracích s rychlým občerstvením, a na specifické důvody jejich nevyužívání. Cílem práce je zjistit příčiny nevyužívání těchto kiosků a navrhnout takové opatření, které povede k většímu využívání těchto kiosků. Pro naplnění cíle práce budou využity sekundární a primární data. Sekundární data budou získána analýzou konkurence a řízenými rozhovory s provozními manažery. Primární data budou získána dotazníkovým šetřením u zákazníků obchodních jednotek, které využívají kiosky. Na zákaznických preferencích budou zkoumány váhy, které zákazníci přiřazují různým bariérám použití kiosků a váhy nástrojů, které by je k použití přiměli. Šetřením bude zjištěno, jaké jsou nejčastější důvody nevyužívání samoobslužných kiosků. Výsledkem analýzy dat bude návrh opatření, které povede ke zvýšení využívání kiosků.
Seznam doporučené literatury
Bičíková, Z. (2019). Acomware: Češi jsou konzervativní nakupující, jen 20 % využilo nové technologie. Dostupné z https://channelworld.cz/nazory-a-analyzy/analyzy/acomware-cesi-jsou-konzervativni-nakupujici-jen-20-vyuzilo-nove-technologie-22104
Bohuněk, B. (2019). Samoobslužné kiosky jsou neskutečně výkonní prodavači. Mediář. Dostupné z: https://www.mediar.cz/samoobsluzne-kiosky-jsou-neskutecne-vykonni-prodavaci/
Halada, J. (2016). Marketingová komunikace a public relations : výklad pojmu a teorie oboru. Charles University in Prague, Karolinum Press.
Chung, M., Ko, E., Joung, H., & Kim, S. J. (2020). Chatbot e-service and customer satisfaction regarding luxury brands. Journal of Business Research, 117, 587–595. https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2018.10.004
Cho, H., Fiorito, S.,(2010), Self-Service Technology in Retailing. The Case of Retail Kiosks, Symphonya. Emerging Issues in Management, Dostupné z: https://www.researchgate.net/publication/227600016_Self-Service_Technology_in_Retailing_The_Case_of_Retail_Kiosks
Kokkinou, A., & Cranage, D. A. (2015). Why wait? impact of waiting lines on self-service technology use. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 27(6), 1181-1197. Dostupné z: http://dx.doi.org/10.1108/IJCHM-12-2013-0578
Neiman, H. (2020). Self-order kiosks are on a roll in U.S. restaurants, Dostupné z: https://www.kioskmarketplace.com/blogs/why-are-self-order-kiosks-on-a-roll-in-us-restaurants/
Pinkasová, T. (2014). Moderní technologie v maloobchodě. Č. Bud., 2014. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Slawsky, R. (2017). The State of Kiosks in QSRs. Dostupné z: https://nmgprod.s3.amazonaws.com/media/files/0c/cd/0ccd2fdcc1735ca4452a0272d5de68cc/asset_file.pdf
ŠIROKÝ, J. a kol. (2011), Tvoříme a publikujeme odborné texty: nejen pro ekonomy a manažery. Brno: Computer Press, 208 s. ISBN 978-80-251-3510-5.
Seznam doporučené literatury
Bičíková, Z. (2019). Acomware: Češi jsou konzervativní nakupující, jen 20 % využilo nové technologie. Dostupné z https://channelworld.cz/nazory-a-analyzy/analyzy/acomware-cesi-jsou-konzervativni-nakupujici-jen-20-vyuzilo-nove-technologie-22104
Bohuněk, B. (2019). Samoobslužné kiosky jsou neskutečně výkonní prodavači. Mediář. Dostupné z: https://www.mediar.cz/samoobsluzne-kiosky-jsou-neskutecne-vykonni-prodavaci/
Halada, J. (2016). Marketingová komunikace a public relations : výklad pojmu a teorie oboru. Charles University in Prague, Karolinum Press.
Chung, M., Ko, E., Joung, H., & Kim, S. J. (2020). Chatbot e-service and customer satisfaction regarding luxury brands. Journal of Business Research, 117, 587–595. https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2018.10.004
Cho, H., Fiorito, S.,(2010), Self-Service Technology in Retailing. The Case of Retail Kiosks, Symphonya. Emerging Issues in Management, Dostupné z: https://www.researchgate.net/publication/227600016_Self-Service_Technology_in_Retailing_The_Case_of_Retail_Kiosks
Kokkinou, A., & Cranage, D. A. (2015). Why wait? impact of waiting lines on self-service technology use. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 27(6), 1181-1197. Dostupné z: http://dx.doi.org/10.1108/IJCHM-12-2013-0578
Neiman, H. (2020). Self-order kiosks are on a roll in U.S. restaurants, Dostupné z: https://www.kioskmarketplace.com/blogs/why-are-self-order-kiosks-on-a-roll-in-us-restaurants/
Pinkasová, T. (2014). Moderní technologie v maloobchodě. Č. Bud., 2014. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Slawsky, R. (2017). The State of Kiosks in QSRs. Dostupné z: https://nmgprod.s3.amazonaws.com/media/files/0c/cd/0ccd2fdcc1735ca4452a0272d5de68cc/asset_file.pdf
ŠIROKÝ, J. a kol. (2011), Tvoříme a publikujeme odborné texty: nejen pro ekonomy a manažery. Brno: Computer Press, 208 s. ISBN 978-80-251-3510-5.