Cílem práce je optimalizace webové stránky Meetfactory prostřednictvím redesignu webu, který je navržen na základě Users Experience Design (UX). K dosažení cíle jsou využita primární data, která jsou získána prostřednictvím card sortingu, testováním použitelnosti, polostrukturovanými rozhovory a sběrem analytických dat pomocí Google Analytics. Následná analytická data jsou zpracována neparametrickými statistickými metodami (Man-Whitney test, Wilcoxonův neparametrický test a Friedmanův test), jež dále poskytují výsledky ukazující, že optimalizace webové stránky prostřednictvím UX designu vede k významnému zlepšení použitelnosti webové stránky a změnám uživatelského chování, které pozitivně ovlivňuje měřené metriky na webové stránce. Diplomová práce slouží jako základ pro další odborné i neodborné práce zaměřující se na optimalizaci webových stránek a zároveň má za cíl zvýšit povědomí o důležitosti UX designu z hlediska e-commerce, marketingu a přístupnosti pro starší nebo handicapované osoby.
Anotace v angličtině
The aim of this work is to optimize the Meetfactory website through web redesign, which is based on Users Experience Design (UX). Primary data are used to achieve the goal, which are obtained through card sorting, usability testing, semi-structured interviews and analytical data collection using Google Analytics. Subsequent analytical data are processed by non-parametric statistical methods (Man-Whitney test, Wilcoxon nonparametric test and Friedman test), which further provide results showing that optimizing a website through UX design leads to significant improvements in website usability and changes in user behavior on the website. The diploma thesis serves as a basis for other scientific and non-proffesional works focused on website optimization and also increase awareness of the importance of UX design in terms of e-commerce, marketing and accessibility for the elderly or disabled audience.
Klíčová slova
UX design, optimalizace webu, redesign prostředí webu, testování použitelnosti, Google Analytics
Klíčová slova v angličtině
UX design, web optimization, web interface redesign, usability testing, Google Analytics
Rozsah průvodní práce
85 s. (117 317 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem práce je optimalizace webové stránky Meetfactory prostřednictvím redesignu webu, který je navržen na základě Users Experience Design (UX). K dosažení cíle jsou využita primární data, která jsou získána prostřednictvím card sortingu, testováním použitelnosti, polostrukturovanými rozhovory a sběrem analytických dat pomocí Google Analytics. Následná analytická data jsou zpracována neparametrickými statistickými metodami (Man-Whitney test, Wilcoxonův neparametrický test a Friedmanův test), jež dále poskytují výsledky ukazující, že optimalizace webové stránky prostřednictvím UX designu vede k významnému zlepšení použitelnosti webové stránky a změnám uživatelského chování, které pozitivně ovlivňuje měřené metriky na webové stránce. Diplomová práce slouží jako základ pro další odborné i neodborné práce zaměřující se na optimalizaci webových stránek a zároveň má za cíl zvýšit povědomí o důležitosti UX designu z hlediska e-commerce, marketingu a přístupnosti pro starší nebo handicapované osoby.
Anotace v angličtině
The aim of this work is to optimize the Meetfactory website through web redesign, which is based on Users Experience Design (UX). Primary data are used to achieve the goal, which are obtained through card sorting, usability testing, semi-structured interviews and analytical data collection using Google Analytics. Subsequent analytical data are processed by non-parametric statistical methods (Man-Whitney test, Wilcoxon nonparametric test and Friedman test), which further provide results showing that optimizing a website through UX design leads to significant improvements in website usability and changes in user behavior on the website. The diploma thesis serves as a basis for other scientific and non-proffesional works focused on website optimization and also increase awareness of the importance of UX design in terms of e-commerce, marketing and accessibility for the elderly or disabled audience.
Klíčová slova
UX design, optimalizace webu, redesign prostředí webu, testování použitelnosti, Google Analytics
Klíčová slova v angličtině
UX design, web optimization, web interface redesign, usability testing, Google Analytics
Zásady pro vypracování
S vývojem digitálních technologií a rychle rostoucím množstvím webů se také zvyšuje marketingový potenciál webů a s ním požadavky uživatelů na tyto weby. V praxi se nejvíce využívá metoda UX design. Tato metoda je v dnešní době již klíčovým prvkem při tvorbě
a optimalizaci webových stránek a digitálních aplikací. Cílem práce je tedy optimalizace uživatelského prostředí webu Meetfactory prostřednictvím redesignu webové stránky,
kdy pomocí výzkumné metody UX design budou získána primární data, která následně poslouží k optimalizaci webu Meetfactory. Dále také budou využita primární data získaná sběrnými analytickými nástroji nastavenými na webové stránce Meetfactory, která odhalí, zda došlo ke zlepšení sledovaných faktorů a tím tedy k optimalizaci webové stránky. Kvantitativní data budou zpracována Friedmanovým testem, McNemarovým statistickým testem a Shapleyho a Markovovým atribučním modelem, jež poskytnou nejen výsledky ukazující, zda došlo k optimalizaci webu, ale také odhalí kritická místa dané webové stránky. Z praktického hlediska práce poslouží ke skutečné optimalizaci webu Meetfactory, díky čemuž by měl být web příjemnější na užívání pro stávající uživatele a zároveň se stát přístupnějším pro nové uživatele a tím zvýšit povědomí o Meetfactory a jeho službách.
Zásady pro vypracování
S vývojem digitálních technologií a rychle rostoucím množstvím webů se také zvyšuje marketingový potenciál webů a s ním požadavky uživatelů na tyto weby. V praxi se nejvíce využívá metoda UX design. Tato metoda je v dnešní době již klíčovým prvkem při tvorbě
a optimalizaci webových stránek a digitálních aplikací. Cílem práce je tedy optimalizace uživatelského prostředí webu Meetfactory prostřednictvím redesignu webové stránky,
kdy pomocí výzkumné metody UX design budou získána primární data, která následně poslouží k optimalizaci webu Meetfactory. Dále také budou využita primární data získaná sběrnými analytickými nástroji nastavenými na webové stránce Meetfactory, která odhalí, zda došlo ke zlepšení sledovaných faktorů a tím tedy k optimalizaci webové stránky. Kvantitativní data budou zpracována Friedmanovým testem, McNemarovým statistickým testem a Shapleyho a Markovovým atribučním modelem, jež poskytnou nejen výsledky ukazující, zda došlo k optimalizaci webu, ale také odhalí kritická místa dané webové stránky. Z praktického hlediska práce poslouží ke skutečné optimalizaci webu Meetfactory, díky čemuž by měl být web příjemnější na užívání pro stávající uživatele a zároveň se stát přístupnějším pro nové uživatele a tím zvýšit povědomí o Meetfactory a jeho službách.
Seznam doporučené literatury
Aizpurua, A., Harper, S., Vigo, M. (2016). Exploring the relationship between web accessibility and user experience. Int. J.Human-ComputerStudies, doi: 10.1016/j.ijhcs.2016.03.008
Hou, G., Dong, H., Ning, W., Han, L. (2018). Larger Chinese text spacing and size: effects on older users’ experience. doi: 10.1017/S0144686X18001022
Joo, H.. (2017). A study on understanding of UI and UX, and understanding of design according to user interface change. International Journal of Applied Engineering Research. 12. 9931-9935.
Lee, H., Lee, K. K., Choi, J. (2018). A structural model for unity of experience: connecting user experience, customer experience, and brand experience. J. Usability Studies 14, 8–34.
Liu YC., Ko CH. (2017). The Effects of Website White Space on University Students. Lecture Notes in Computer Science, doi: 10.1007/978-3-319-58634-2_21
Řezáč, J. (2014). Web ostrý jako břitva. Baroque Partners. ISBN: 9788087923016
Seckler, M. & H., Seamus, S., Tuch, F., Klaus, A. & O. (2015). Trust and distrust on the web: User experiences and website characteristics. Computers in Human Behavior. 45. doi: 10.1016/j.chb.2014.11.064.
Ten A.C., Paz F. (2017) A Systematic Review of User Experience Evaluation Methods in Information Driven Websites. Experience, and Usability: Theory, Methodology, and Management. DUXU 2017. doi: 10.1007/978-3-319-58634-2_36
Trukenbrod, A. & B, Roland, T. (2020). Measuring subjectively experienced time in usability and user experience testing scenarios. International Journal of Human-Computer Studies. doi: 102399. 10.1016/j.ijhcs.2020.102399.
Urrutia, G. J. I., Brangier E., Cessat L. (2017) Is a Holistic Criteria-Based Approach Possible in User Experience?. User Experience, and Usability: Theory, Methodology, and Management. DUXU 2017. doi: 10.1007/978-3-319-58634-2_29
Vermeeren, A., Roto, V., Väänänen, K. (2016). Design-inclusive UX research: design as a part of doing user experience research. Behaviour & Information Technology, 35:1, 21-37, doi: 10.1080/0144929X.2015.1081292
Yaman, S., Fagerholm, F., Munezero, M., Männistö, T., Mikkonen, T. (2019). Patterns of user involvement in experiment-driven software development. Information and Software Technology. doi: 10.1016/j.infsof.2019.106244
Seznam doporučené literatury
Aizpurua, A., Harper, S., Vigo, M. (2016). Exploring the relationship between web accessibility and user experience. Int. J.Human-ComputerStudies, doi: 10.1016/j.ijhcs.2016.03.008
Hou, G., Dong, H., Ning, W., Han, L. (2018). Larger Chinese text spacing and size: effects on older users’ experience. doi: 10.1017/S0144686X18001022
Joo, H.. (2017). A study on understanding of UI and UX, and understanding of design according to user interface change. International Journal of Applied Engineering Research. 12. 9931-9935.
Lee, H., Lee, K. K., Choi, J. (2018). A structural model for unity of experience: connecting user experience, customer experience, and brand experience. J. Usability Studies 14, 8–34.
Liu YC., Ko CH. (2017). The Effects of Website White Space on University Students. Lecture Notes in Computer Science, doi: 10.1007/978-3-319-58634-2_21
Řezáč, J. (2014). Web ostrý jako břitva. Baroque Partners. ISBN: 9788087923016
Seckler, M. & H., Seamus, S., Tuch, F., Klaus, A. & O. (2015). Trust and distrust on the web: User experiences and website characteristics. Computers in Human Behavior. 45. doi: 10.1016/j.chb.2014.11.064.
Ten A.C., Paz F. (2017) A Systematic Review of User Experience Evaluation Methods in Information Driven Websites. Experience, and Usability: Theory, Methodology, and Management. DUXU 2017. doi: 10.1007/978-3-319-58634-2_36
Trukenbrod, A. & B, Roland, T. (2020). Measuring subjectively experienced time in usability and user experience testing scenarios. International Journal of Human-Computer Studies. doi: 102399. 10.1016/j.ijhcs.2020.102399.
Urrutia, G. J. I., Brangier E., Cessat L. (2017) Is a Holistic Criteria-Based Approach Possible in User Experience?. User Experience, and Usability: Theory, Methodology, and Management. DUXU 2017. doi: 10.1007/978-3-319-58634-2_29
Vermeeren, A., Roto, V., Väänänen, K. (2016). Design-inclusive UX research: design as a part of doing user experience research. Behaviour & Information Technology, 35:1, 21-37, doi: 10.1080/0144929X.2015.1081292
Yaman, S., Fagerholm, F., Munezero, M., Männistö, T., Mikkonen, T. (2019). Patterns of user involvement in experiment-driven software development. Information and Software Technology. doi: 10.1016/j.infsof.2019.106244