Nová průmyslová revoluce spočívá v nástupu digitálních technologií, které do velké míry ovlivňují problematiku řízení lidských zdrojů. V případě, že podniky nereagují pružně na nepřetržitý vývoj Human Resources trendů, může dojít ke ztrátě zaměstnanců z důvodu snížení jejich pracovní spokojenosti. Cílem diplomové práce je úprava interní personální marketingové strategie vybraného podniku s implementací Human Resources trendů, konkrétně pracovní sociální sítě Yammer a gamifikace, které povedou k udržení zaměstnanců. K dosažení cíle jsou využita data sekundární, konkrétně výstupy z interního šetření 2018, řízená dokumentace a data z interního personálního systému, získaná pro analýzu současné interní personální marketingové strategie. Metodologie práce vychází zejména z dat primárních, získaných prostřednictvím interního dotazníkového šetření. Pomocí Pearsonova chí-kvadrát testu nezávislosti dochází ke zjištění, že spokojenost s postupy personálního odboru má pozitivní vliv na udržení zaměstnanců. Na základě výstupů z dat sekundárních a primárních dochází k úpravě interní personální marketingové strategie, zahrnující implementaci Human Resources trendů. Přidanou hodnotou práce je využití daných dat pro budoucí analýzu ve společnosti, dále využití upravené personální marketingové strategie, zahrnující nové trendy v oblasti HR.
Anotace v angličtině
A new industrial revolution has been sparked by the advent of digital technologies, which greatly influence human resource management. If companies do not react flexibly to the continuous development of trends in human resources, they might lose their employees due to lower job satisfaction. The aim of the diploma thesis is to modify an internal personnel marketing strategy of a selected company while implementing human resources trends. Specifically, this strategy includes the enterprise social network Yammer and gamification, which will lead to employee retention. To achieve this aim, the thesis uses secondary data obtained in order to analyse the current internal personnel marketing strategy. These data include outcomes from the internal survey done in 2018, managed documents and data from the internal personnel system. The methodology of the thesis is based mainly on primary data obtained in an internal questionnaire survey. Using Pearson's chi-squared test of independence, the thesis determined that satisfaction with the personnel department procedures has a positive effect on employee retention. Based on the outcomes from the secondary and primary data, the internal personnel marketing strategy was modified and human resources trends were included in the strategy. The added value of the thesis lies in the use of the data for future analysis in the company. The company can also use the modified personnel marketing strategy including new trends in HR.
Personnel Marketing, Internal Personnel Marketing, HR Trends, Personal Marketing Strategy
Rozsah průvodní práce
74 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Nová průmyslová revoluce spočívá v nástupu digitálních technologií, které do velké míry ovlivňují problematiku řízení lidských zdrojů. V případě, že podniky nereagují pružně na nepřetržitý vývoj Human Resources trendů, může dojít ke ztrátě zaměstnanců z důvodu snížení jejich pracovní spokojenosti. Cílem diplomové práce je úprava interní personální marketingové strategie vybraného podniku s implementací Human Resources trendů, konkrétně pracovní sociální sítě Yammer a gamifikace, které povedou k udržení zaměstnanců. K dosažení cíle jsou využita data sekundární, konkrétně výstupy z interního šetření 2018, řízená dokumentace a data z interního personálního systému, získaná pro analýzu současné interní personální marketingové strategie. Metodologie práce vychází zejména z dat primárních, získaných prostřednictvím interního dotazníkového šetření. Pomocí Pearsonova chí-kvadrát testu nezávislosti dochází ke zjištění, že spokojenost s postupy personálního odboru má pozitivní vliv na udržení zaměstnanců. Na základě výstupů z dat sekundárních a primárních dochází k úpravě interní personální marketingové strategie, zahrnující implementaci Human Resources trendů. Přidanou hodnotou práce je využití daných dat pro budoucí analýzu ve společnosti, dále využití upravené personální marketingové strategie, zahrnující nové trendy v oblasti HR.
Anotace v angličtině
A new industrial revolution has been sparked by the advent of digital technologies, which greatly influence human resource management. If companies do not react flexibly to the continuous development of trends in human resources, they might lose their employees due to lower job satisfaction. The aim of the diploma thesis is to modify an internal personnel marketing strategy of a selected company while implementing human resources trends. Specifically, this strategy includes the enterprise social network Yammer and gamification, which will lead to employee retention. To achieve this aim, the thesis uses secondary data obtained in order to analyse the current internal personnel marketing strategy. These data include outcomes from the internal survey done in 2018, managed documents and data from the internal personnel system. The methodology of the thesis is based mainly on primary data obtained in an internal questionnaire survey. Using Pearson's chi-squared test of independence, the thesis determined that satisfaction with the personnel department procedures has a positive effect on employee retention. Based on the outcomes from the secondary and primary data, the internal personnel marketing strategy was modified and human resources trends were included in the strategy. The added value of the thesis lies in the use of the data for future analysis in the company. The company can also use the modified personnel marketing strategy including new trends in HR.
Personnel Marketing, Internal Personnel Marketing, HR Trends, Personal Marketing Strategy
Zásady pro vypracování
Implementace Human Resources (HR) trendů do personální marketingové strategie pozitivně souvisí s dosažením konkurenční výhody v oblasti lidských zdrojů, kterou je udržení zaměstnanců ve společnosti. V případě, že společnosti nereagují pružně na nepřetržitý vývoj na trhu práce, je tato konkurenceschopnost ohrožena ztrátou zaměstnanců. Cílem diplomové práce je úprava personální marketingové strategie vybrané společnosti za pomocí implementace vybraných HR trendů (sociální sítě a značka zaměstnavatele), která povede k udržení stávajících zaměstnanců. K dosažení cíle jsou využita data sekundární (výstupy z předchozích interních šetření), která slouží pro analýzu současné personální marketingové strategie a následnou analýzu konkurence. Dále jsou využita data primární, získaná prostřednictvím standardizovaného dotazníkového šetření. Struktura otázek v dotazníkovém šetření je vypracována na základě rešerše odborných článků. Šetření zahrnuje otázky, vztahující se k zaměstnancům a výkonu jejich práce, vztahům na pracovišti a k managementu, zaměřené na spokojenost, motivaci a udržení. Na základě výstupů z dat sekundárních a primárních dochází k úpravě personální marketingové strategie, která zahrnuje implementaci vybraných HR trendů. Přidanou hodnotou práce je využití daných dat pro budoucí analýzu ve společnosti, přehled o konkurenci na trhu práce, dále pak využití upravené personální marketingové strategie, zahrnující nové trendy v oblasti HR.
Zásady pro vypracování
Implementace Human Resources (HR) trendů do personální marketingové strategie pozitivně souvisí s dosažením konkurenční výhody v oblasti lidských zdrojů, kterou je udržení zaměstnanců ve společnosti. V případě, že společnosti nereagují pružně na nepřetržitý vývoj na trhu práce, je tato konkurenceschopnost ohrožena ztrátou zaměstnanců. Cílem diplomové práce je úprava personální marketingové strategie vybrané společnosti za pomocí implementace vybraných HR trendů (sociální sítě a značka zaměstnavatele), která povede k udržení stávajících zaměstnanců. K dosažení cíle jsou využita data sekundární (výstupy z předchozích interních šetření), která slouží pro analýzu současné personální marketingové strategie a následnou analýzu konkurence. Dále jsou využita data primární, získaná prostřednictvím standardizovaného dotazníkového šetření. Struktura otázek v dotazníkovém šetření je vypracována na základě rešerše odborných článků. Šetření zahrnuje otázky, vztahující se k zaměstnancům a výkonu jejich práce, vztahům na pracovišti a k managementu, zaměřené na spokojenost, motivaci a udržení. Na základě výstupů z dat sekundárních a primárních dochází k úpravě personální marketingové strategie, která zahrnuje implementaci vybraných HR trendů. Přidanou hodnotou práce je využití daných dat pro budoucí analýzu ve společnosti, přehled o konkurenci na trhu práce, dále pak využití upravené personální marketingové strategie, zahrnující nové trendy v oblasti HR.
Seznam doporučené literatury
Andreichenko, N. V. a Kalmykova, E. E. (2018). Marketing on the labor market: essence, experience, trends. Voprosy Regulirovania Ekonomiki, 10(1), 74-88. DOI: 10.17835/2078-5429.2018.9.1.074-088.
Backhaus, K. a Tikoo, S. (2004). Conceptualizing and researching employer branding. Career Development International, 9(5), 501\textendash517. DOI: 10.1108/13620430410550754.
Boselie, P., Dietz, G. a Boon, C. (2005). Commonalities and contradictions in HRM and performance research. Human resource management journal, 15(3), 67-94. DOI: 10.1111/j.1748-8583.2005.tb00154.x.
Bowen, D. E. (2016). The changing role of employees in service theory and practice: An interdisciplinary view. Human Resource Management Review, 26(1), 4-13. DOI: 10.1016/j.hrmr.2015.09.002.
Braun, E. (2019). HR Trends at the beginning of the 21st century. Trendy v podnikání, 9(3), 54-61. DOI: 10.24132/jtb.2019.9.3.54_61.
Brockbank, W., Ulrich, D., Kryscynski, D. G. a Ulrich, M. (2018). The future of HR and information capability. Strategic Hr Review, 17(1), 3-10. DOI: 10.1108/SHR-11-2017-0080.
Connelly, C. E., Fieseler, C., Černe, M., Giessner, S. R. a Wong, S. I. (2020). Working in the digitized economy: HRM theory. Human Resource Management Review. DOI: 10.1016/j.hrmr.2020.100762.
Gladká, O. a Fedorová, V. (2019). Defining personnel marketing strategies. Business: Theory And Practice, 20. DOI: 10.3846/btp.2019.14.
Gogolova, M., Ponisciakova, O. a Ivankova, K. (2015). The Use of External Personnel Marketing in Slovakia. Procedia Economics And Finance, 26, 131-138. DOI: 10.1016/S2212-5671(15)00897-7.
Jasim, S. S. (2020). Impact of Human Resource Management Practices on Enhancing Organizational Performance. Quality \textendash Access To Success, 21(174), 28-34.
Korzynski, P., Mazurek, G. a Haenlein, M. (2020). Leveraging employees as spokespeople in your HR strategy: How company-related employee posts on social media can help firms to attract new talent. European Management Journal, 38(1), 204-212. DOI: 10.1016/j.emj.2019.08.003.
Minder, S. (2019). Organizational Theories Within the Context of Human Resource Marketing. European Scientific Journal, 15(19), 1-7. DOI: 10.19044/esj.2019.v15n19p1.
Moš, O. (2017). Inovativní přístup k řízení lidských zdrojů v malých a středních podnicích: Projekt SHARPEN. Acc Journal, 23(2), 78-87. DOI: 10.15240/tul/004/2017-2-006.
Plaskoff, J. (2017). Employee experience: the new human resource management approach. Strategic Hr Review, 16(3), 136-141. DOI: 10.1108/SHR-12-2016-0108.
Singh, D. (2019). A literature review on employee retention with focus on recent trends. International Journal of Scientific Research in Science and Technology, 6(1), 425-431. DOI: 10.32628/IJSRST195463.
Tumasjan, A., Kunze, F., Bruch, H. a Welpe, I. M. (2020). Linking employer branding orientation and firm performance: Testing a dual mediation route of recruitment efficiency and positive affective climate. Human Resource Management, 59(1), 83-99. DOI: 10.1002/hrm.21980.
Seznam doporučené literatury
Andreichenko, N. V. a Kalmykova, E. E. (2018). Marketing on the labor market: essence, experience, trends. Voprosy Regulirovania Ekonomiki, 10(1), 74-88. DOI: 10.17835/2078-5429.2018.9.1.074-088.
Backhaus, K. a Tikoo, S. (2004). Conceptualizing and researching employer branding. Career Development International, 9(5), 501\textendash517. DOI: 10.1108/13620430410550754.
Boselie, P., Dietz, G. a Boon, C. (2005). Commonalities and contradictions in HRM and performance research. Human resource management journal, 15(3), 67-94. DOI: 10.1111/j.1748-8583.2005.tb00154.x.
Bowen, D. E. (2016). The changing role of employees in service theory and practice: An interdisciplinary view. Human Resource Management Review, 26(1), 4-13. DOI: 10.1016/j.hrmr.2015.09.002.
Braun, E. (2019). HR Trends at the beginning of the 21st century. Trendy v podnikání, 9(3), 54-61. DOI: 10.24132/jtb.2019.9.3.54_61.
Brockbank, W., Ulrich, D., Kryscynski, D. G. a Ulrich, M. (2018). The future of HR and information capability. Strategic Hr Review, 17(1), 3-10. DOI: 10.1108/SHR-11-2017-0080.
Connelly, C. E., Fieseler, C., Černe, M., Giessner, S. R. a Wong, S. I. (2020). Working in the digitized economy: HRM theory. Human Resource Management Review. DOI: 10.1016/j.hrmr.2020.100762.
Gladká, O. a Fedorová, V. (2019). Defining personnel marketing strategies. Business: Theory And Practice, 20. DOI: 10.3846/btp.2019.14.
Gogolova, M., Ponisciakova, O. a Ivankova, K. (2015). The Use of External Personnel Marketing in Slovakia. Procedia Economics And Finance, 26, 131-138. DOI: 10.1016/S2212-5671(15)00897-7.
Jasim, S. S. (2020). Impact of Human Resource Management Practices on Enhancing Organizational Performance. Quality \textendash Access To Success, 21(174), 28-34.
Korzynski, P., Mazurek, G. a Haenlein, M. (2020). Leveraging employees as spokespeople in your HR strategy: How company-related employee posts on social media can help firms to attract new talent. European Management Journal, 38(1), 204-212. DOI: 10.1016/j.emj.2019.08.003.
Minder, S. (2019). Organizational Theories Within the Context of Human Resource Marketing. European Scientific Journal, 15(19), 1-7. DOI: 10.19044/esj.2019.v15n19p1.
Moš, O. (2017). Inovativní přístup k řízení lidských zdrojů v malých a středních podnicích: Projekt SHARPEN. Acc Journal, 23(2), 78-87. DOI: 10.15240/tul/004/2017-2-006.
Plaskoff, J. (2017). Employee experience: the new human resource management approach. Strategic Hr Review, 16(3), 136-141. DOI: 10.1108/SHR-12-2016-0108.
Singh, D. (2019). A literature review on employee retention with focus on recent trends. International Journal of Scientific Research in Science and Technology, 6(1), 425-431. DOI: 10.32628/IJSRST195463.
Tumasjan, A., Kunze, F., Bruch, H. a Welpe, I. M. (2020). Linking employer branding orientation and firm performance: Testing a dual mediation route of recruitment efficiency and positive affective climate. Human Resource Management, 59(1), 83-99. DOI: 10.1002/hrm.21980.