Cílem práce je na základě dostupné literatury vytvořit a v praxi ověřit pohybový program zaměřený na rozvoj dynamické síly dolních končetin u žáků středního školního věku v Praze-Stodůlkách. Zkoumaným souborem bylo 70 žáků základní školy v Praze-Stodůlkách. Experiment se skládal z naměření hodnot v testech skoku dalekém z místa a skoku dalekém s rozběhem. U zkoumaného souboru jsme v hodinách tělesné výchovy aplikovali námi navržený pohybový program zaměřený na rozvoj dynamické síly dolních končetin po dobu 3 měsíců. Po jednom měsíci pravidelného zařazování cvičení na rozvoj dynamické síly dolních končetin jsme provedli kontrolní měření a po třech měsících závěrečné měření. Získané výsledky jsme vyhodnotili statistickými metodami. Z výsledků je zřejmé, že u souboru, na který byl aplikován pohybový program, došlo ke statisticky i věcně významnému zlepšení dynamické síly dolních končetin.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis aims to, based on the available literature, design and evaluate a movement program focused on the development of lower limb dynamic strength in middle school-age children. The research group consisted of 70 primary school students in Prague-Stodůlky. The experiment consisted of measuring values in long jump and standing long jump. In the examined group, we applied our proposed movement program, focused on the development of lower limb dynamic strength, in physical education classes for 3 months. We performed control measurements after one month and the final measurements after three months of regular inclusion of exercises for the development of lower limb dynamic strength. We evaluated the obtained results by statistical methods. It is clear from the results that in the group to which our exercise program was applied there was a statistically and practically significant improvement in the dynamic strength of the lower limbs.
Klíčová slova
silové schopnosti, dynamická síla, rozvoj silových schopností
Klíčová slova v angličtině
strength abilities, dynamic strength, development of strength abilities
Rozsah průvodní práce
71 s. (98 000 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem práce je na základě dostupné literatury vytvořit a v praxi ověřit pohybový program zaměřený na rozvoj dynamické síly dolních končetin u žáků středního školního věku v Praze-Stodůlkách. Zkoumaným souborem bylo 70 žáků základní školy v Praze-Stodůlkách. Experiment se skládal z naměření hodnot v testech skoku dalekém z místa a skoku dalekém s rozběhem. U zkoumaného souboru jsme v hodinách tělesné výchovy aplikovali námi navržený pohybový program zaměřený na rozvoj dynamické síly dolních končetin po dobu 3 měsíců. Po jednom měsíci pravidelného zařazování cvičení na rozvoj dynamické síly dolních končetin jsme provedli kontrolní měření a po třech měsících závěrečné měření. Získané výsledky jsme vyhodnotili statistickými metodami. Z výsledků je zřejmé, že u souboru, na který byl aplikován pohybový program, došlo ke statisticky i věcně významnému zlepšení dynamické síly dolních končetin.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis aims to, based on the available literature, design and evaluate a movement program focused on the development of lower limb dynamic strength in middle school-age children. The research group consisted of 70 primary school students in Prague-Stodůlky. The experiment consisted of measuring values in long jump and standing long jump. In the examined group, we applied our proposed movement program, focused on the development of lower limb dynamic strength, in physical education classes for 3 months. We performed control measurements after one month and the final measurements after three months of regular inclusion of exercises for the development of lower limb dynamic strength. We evaluated the obtained results by statistical methods. It is clear from the results that in the group to which our exercise program was applied there was a statistically and practically significant improvement in the dynamic strength of the lower limbs.
Klíčová slova
silové schopnosti, dynamická síla, rozvoj silových schopností
Klíčová slova v angličtině
strength abilities, dynamic strength, development of strength abilities
Zásady pro vypracování
1. nastudování dostupné literatury pro dané téma
2. stanovení cíle práce, hypotézy a úkolů práce
3. provedení 1. měření
4. tříměsíční intervence \textendash pravidelné zařazování cvičení zvolených na základě nastudované literatury
5. kontrolní měření
6. porovnání výsledků z obou měření
7. vyhodnocení a závěr
Cílem práce je ověřit, zda na rozvoj dynamické síly dolních končetin u dětí středního školního věku v Praze \textendash Stodůlkách, bude mít vliv zařazení specializovaných cvičení a pomůcek do hodin tělesné výchovy. U testovaných změřím hodnoty ve dvou testech (skok daleký z místa i skok daleký s rozběhem). Dále budu do hodin tělesné výchovy zařazovat cvičení pro rozvoj dynamické síly dolních končetin. V hodinách budou využívány speciální pomůcky např.: bosu, překážky nebo TRX. Po 3 měsících provedu kontrolní měření a výsledky porovnám. Data vyhodnotím pomocí vhodných statistických metod. Sledovanými budou žáci 6. tříd v počtu 70 (33 dívek a 37 chlapců) ze základní školy na Praze 13. Předpokládám, že po zařazení cvičení dojde ke zlepšení výsledků v testech, a tím pádem ke zlepšení dynamické síly dolních končetin u zkoumaných žáků.
Zásady pro vypracování
1. nastudování dostupné literatury pro dané téma
2. stanovení cíle práce, hypotézy a úkolů práce
3. provedení 1. měření
4. tříměsíční intervence \textendash pravidelné zařazování cvičení zvolených na základě nastudované literatury
5. kontrolní měření
6. porovnání výsledků z obou měření
7. vyhodnocení a závěr
Cílem práce je ověřit, zda na rozvoj dynamické síly dolních končetin u dětí středního školního věku v Praze \textendash Stodůlkách, bude mít vliv zařazení specializovaných cvičení a pomůcek do hodin tělesné výchovy. U testovaných změřím hodnoty ve dvou testech (skok daleký z místa i skok daleký s rozběhem). Dále budu do hodin tělesné výchovy zařazovat cvičení pro rozvoj dynamické síly dolních končetin. V hodinách budou využívány speciální pomůcky např.: bosu, překážky nebo TRX. Po 3 měsících provedu kontrolní měření a výsledky porovnám. Data vyhodnotím pomocí vhodných statistických metod. Sledovanými budou žáci 6. tříd v počtu 70 (33 dívek a 37 chlapců) ze základní školy na Praze 13. Předpokládám, že po zařazení cvičení dojde ke zlepšení výsledků v testech, a tím pádem ke zlepšení dynamické síly dolních končetin u zkoumaných žáků.
Seznam doporučené literatury
PERIČ, Tomáš a Josef DOVALIL. Sportovní trénink. Praha: Grada, 2010. Fitness, síla, kondice. ISBN 978-80-247-2118-7.
DOVALIL, Josef. Věkové zvláštnosti dětí a mládeže a sportovní trénink. Dotisk [1. vyd.]. Praha: Karolinum, 1992. ISBN 80-7066-568-8.
DOVALIL, Josef a Miroslav CHOUTKA. Výkon a trénink ve sportu. 4. vyd. Praha [i.e. Velké Přílepy]: Olympia, 2012. ISBN 978-80-7376-326-8.
Seznam doporučené literatury
PERIČ, Tomáš a Josef DOVALIL. Sportovní trénink. Praha: Grada, 2010. Fitness, síla, kondice. ISBN 978-80-247-2118-7.
DOVALIL, Josef. Věkové zvláštnosti dětí a mládeže a sportovní trénink. Dotisk [1. vyd.]. Praha: Karolinum, 1992. ISBN 80-7066-568-8.
DOVALIL, Josef a Miroslav CHOUTKA. Výkon a trénink ve sportu. 4. vyd. Praha [i.e. Velké Přílepy]: Olympia, 2012. ISBN 978-80-7376-326-8.