Tato bakalářská práce se zabývá diagnózou astma bronchiale. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. V první části teorie se věnuji anatomii a fyziologii dýchacího systému, dále informacím o onemocnění astma bronchiale. V poslední části teoretické práce popisuji fyzioterapeutické koncepty a metody, které je možno využít v terapii s pacientem. V praktické části jsem se soustředila na vstupní kineziologický rozbor, podle kterého jsem stanovila krátkodobý plán fyzioterapie. Po deseti terapiích jsem provedla výstupní kineziologické vyšetření a zhodnotila účinky mé terapie, podle čeho jsem navrhla dlouhodobý plán fyzioterapie. Poslední část mé bakalářské práce je diskuze a závěr, ve které shrnuji a porovnávám výsledky mé práce s odbornou literaturou.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the diagnosis of bronchial asthma. The work is divided into theoretical and practical part. In the first part of the theory I deal with the anatomy and physiology of the respiratory system, as well as information about bronchial asthma. In the last part of the theoretical work I describe physiotherapeutic concepts and methods that can be used in therapy with the patient. In the practical part, I focused on the initial kinesiological analysis, according to which I determined a short-term physiotherapy plan. After ten therapies, I performed a final kinesiological examination and evaluated the effects of my therapy, according to which I designed a long-term physiotherapy plan. The last part of my bachelor's thesis is a discussion and conclusion in which I summarize and compare the results of my work with the literature.
Tato bakalářská práce se zabývá diagnózou astma bronchiale. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. V první části teorie se věnuji anatomii a fyziologii dýchacího systému, dále informacím o onemocnění astma bronchiale. V poslední části teoretické práce popisuji fyzioterapeutické koncepty a metody, které je možno využít v terapii s pacientem. V praktické části jsem se soustředila na vstupní kineziologický rozbor, podle kterého jsem stanovila krátkodobý plán fyzioterapie. Po deseti terapiích jsem provedla výstupní kineziologické vyšetření a zhodnotila účinky mé terapie, podle čeho jsem navrhla dlouhodobý plán fyzioterapie. Poslední část mé bakalářské práce je diskuze a závěr, ve které shrnuji a porovnávám výsledky mé práce s odbornou literaturou.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the diagnosis of bronchial asthma. The work is divided into theoretical and practical part. In the first part of the theory I deal with the anatomy and physiology of the respiratory system, as well as information about bronchial asthma. In the last part of the theoretical work I describe physiotherapeutic concepts and methods that can be used in therapy with the patient. In the practical part, I focused on the initial kinesiological analysis, according to which I determined a short-term physiotherapy plan. After ten therapies, I performed a final kinesiological examination and evaluated the effects of my therapy, according to which I designed a long-term physiotherapy plan. The last part of my bachelor's thesis is a discussion and conclusion in which I summarize and compare the results of my work with the literature.
Teoretická analýza odborné literatury shrnující problematiku využití fyzioterapie u astma bronchiale Kineziologický rozbor (antropometrie, goniometrie, statické, dynamické vyšetření pohybového systému, pohybové stereotypy) před a po ukončení fyzioterapeutické intervence, kontrolní hodnocení zjištěných parametrů v průběhu fyzioterapie Porovnání vyšetřených hodnot (antropometrie, goniometrie, statické, dynamické vyšetření pohybového systému, pohybové stereotypy) Stanovení krátkodobého a dlouhodobého plánu fyzioterapie na základě výsledků vstupního a výstupního kineziologického rozboru
Zásady pro vypracování
Teoretická analýza odborné literatury shrnující problematiku využití fyzioterapie u astma bronchiale Kineziologický rozbor (antropometrie, goniometrie, statické, dynamické vyšetření pohybového systému, pohybové stereotypy) před a po ukončení fyzioterapeutické intervence, kontrolní hodnocení zjištěných parametrů v průběhu fyzioterapie Porovnání vyšetřených hodnot (antropometrie, goniometrie, statické, dynamické vyšetření pohybového systému, pohybové stereotypy) Stanovení krátkodobého a dlouhodobého plánu fyzioterapie na základě výsledků vstupního a výstupního kineziologického rozboru
Seznam doporučené literatury
GROSS, J. M., J. FETTO a E. ROSEN, 2005. Vyšetření pohybového aparátu. Praha: Triton, ISBN 80-7254-720-8. KOLÁŘ, P. et al., 2009. Rehabilitace v klinické praxi. Praha: Galén, ISBN 978-80-7262-657-1. PAVLŮ, D., 2002. Speciální fyzioterapeutické koncepty a metody. Brno: CERM, ISBN 80-7204-266-1. RICHTER, P. a E. HEBGEN, 2011. Spouštěcí body a funkční svalové řetězce v osteopatii a manuální terapii. Praha: Pragma, ISBN 978-80-7349-261-8. VÉLE, F., 2006. Kineziologie: přehled klinické kineziologie a patokineziologie pro diagnostiku a terapii poruch pohybové soustavy. Praha: Triton, ISBN 80-725-4837-9.
Seznam doporučené literatury
GROSS, J. M., J. FETTO a E. ROSEN, 2005. Vyšetření pohybového aparátu. Praha: Triton, ISBN 80-7254-720-8. KOLÁŘ, P. et al., 2009. Rehabilitace v klinické praxi. Praha: Galén, ISBN 978-80-7262-657-1. PAVLŮ, D., 2002. Speciální fyzioterapeutické koncepty a metody. Brno: CERM, ISBN 80-7204-266-1. RICHTER, P. a E. HEBGEN, 2011. Spouštěcí body a funkční svalové řetězce v osteopatii a manuální terapii. Praha: Pragma, ISBN 978-80-7349-261-8. VÉLE, F., 2006. Kineziologie: přehled klinické kineziologie a patokineziologie pro diagnostiku a terapii poruch pohybové soustavy. Praha: Triton, ISBN 80-725-4837-9.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka prezentovala bakalářskou práci, jejímž tématem bylo: "Fyzioterapie u astma bronchiale". Během prezentace seznámila členy komise pro Státní zkoušky s teoretickými východisky, cílem, úkoly, výsledky práce a vyjádřila se ke splnění cíle a úkolů práce. Vedoucí a oponent práce nevznesli žádné dotazy. Členové komise nevznesli doplňující dotazy. Návrh klasifikace vedoucího práce byla známka 1 a návrh klasifikace oponenta práce byla známka 2. Členové komise navrhli klasifikovat obhajobu závěrečné práce studentky známkami: 2, 2, 1, 1. Členové komise hlasovali o návrhu klasifikace 1 (2 hlasy pro, 2 hlasy proti). Členové komise klasifikovali obhajobu bakalářské práce studentky známkou: 1.