Bakalářská práce se věnuje problematice předčasně narozených dětí a možnosti uplatnění ergoterapie.
Bakalářská práce je rozdělena na dvě části, a to na teoretickou a praktickou část. Teoretická část přibližuje poznatky z oblasti ergoterapie, neonatologie a ergoterapeutické postupy.
V části praktické jsem se zaměřila na jednoho pacienta, předčasně narozeného, kazuistiku jak matky, tak dítěte a na ukázku terapie v praxi.
Anotace v angličtině
I wrote my bachelor thesis about early born children on neonatology care unit and occupationl therapy possibilities.
My bachelor thesis is divided on two parts- theory and practice. The theory part is about occupational therapy, neonatology and occupational methods.
The practice part is about one patient, early born, initial examination of patient and mother. There is also occupational therapy in practice.
Bakalářská práce se věnuje problematice předčasně narozených dětí a možnosti uplatnění ergoterapie.
Bakalářská práce je rozdělena na dvě části, a to na teoretickou a praktickou část. Teoretická část přibližuje poznatky z oblasti ergoterapie, neonatologie a ergoterapeutické postupy.
V části praktické jsem se zaměřila na jednoho pacienta, předčasně narozeného, kazuistiku jak matky, tak dítěte a na ukázku terapie v praxi.
Anotace v angličtině
I wrote my bachelor thesis about early born children on neonatology care unit and occupationl therapy possibilities.
My bachelor thesis is divided on two parts- theory and practice. The theory part is about occupational therapy, neonatology and occupational methods.
The practice part is about one patient, early born, initial examination of patient and mother. There is also occupational therapy in practice.
Rešerše odborné literatury shrnující teoretické poznatky týkající se tématu ergoterapie v neonatologii. Zpracovat kazuistiku pacienta (anamnéza). Využití ergoterapie u předčasně narozených dětí (orofaciální stimulace, Bobath koncept, polohování) a stanovení krátkodobého plánu. Provést kontrolní vyšetření po uplynutí 2 a 4 týdnů. Provést výstupní vyšetření a navrhnout dlouhodobý plán s edukací rodičů. Na závěr zhodnotit stav pacienta a porovnat výsledky před zahájením terapie.
Zásady pro vypracování
Rešerše odborné literatury shrnující teoretické poznatky týkající se tématu ergoterapie v neonatologii. Zpracovat kazuistiku pacienta (anamnéza). Využití ergoterapie u předčasně narozených dětí (orofaciální stimulace, Bobath koncept, polohování) a stanovení krátkodobého plánu. Provést kontrolní vyšetření po uplynutí 2 a 4 týdnů. Provést výstupní vyšetření a navrhnout dlouhodobý plán s edukací rodičů. Na závěr zhodnotit stav pacienta a porovnat výsledky před zahájením terapie.
Seznam doporučené literatury
BOREK, Ivo a kol. Vybrané kapitoly z neonatologie a ošetřovatelské péče. Vyd. 2., dopl. Brno. Institut pro další vzdělávání pracovníků ve zdravotnictví, 2001. 327 s. ISBN 80-7013-338-4.
KRIVOŠÍKOVÁ, Mária. Úvod do ergoterapie. 1. vyd. Praha: Grada, 2011. 364 s. ISBN 978-80-247-2699-1
KIEDROŇOVÁ, Eva. Něžná náruč rodičů: moderní poznatky o významu správné manipulace s novorozencem a malým dítětem. Praha: Grada, 2005. Šťastné dítě (Grada). ISBN 80-247-1210-5.
VACEK, Zdeněk. Embryologie pro pediatry: učebnice pro lékařské fakulty. Vyd. 2., dopl. Praha: Karolinum, 1992. ISBN 80-7066-562-9.
DORT, Jiří, Eva DORTOVÁ a Petr JEHLIČKA. Neonatologie. 3. vydání. Praha: Univerzita Karlova, nakladatelství Karolinum, 2018. ISBN 978-80-246-3936-9
HÁJEK, Zdeněk, Evžen ČECH a Karel MARŠÁL. Porodnictví. 3., zcela přeprac. a dopl. vyd. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-4529-9.
FRIEDLOVÁ, Karolína. Bazální stimulace® pro ošetřující, terapeuty, logopedy a speciální pedagogy: praktická příručka pro pracující v sociálních službách, dlouhodobé péči a ve speciálních školách. 2. vydání. Tábor: Asociace poskytovatelů sociálních služeb ČR, 2018. ISBN 978-80-907053-1-9.
CASTILLO-MORALES, Rodolfo. Orofaciální regulační terapie: metoda reflexní terapie pro oblast úst a obličeje. Praha: Portál, 2006. Speciální pedagogika (Portál). ISBN 80-7367-105-0.
Seznam doporučené literatury
BOREK, Ivo a kol. Vybrané kapitoly z neonatologie a ošetřovatelské péče. Vyd. 2., dopl. Brno. Institut pro další vzdělávání pracovníků ve zdravotnictví, 2001. 327 s. ISBN 80-7013-338-4.
KRIVOŠÍKOVÁ, Mária. Úvod do ergoterapie. 1. vyd. Praha: Grada, 2011. 364 s. ISBN 978-80-247-2699-1
KIEDROŇOVÁ, Eva. Něžná náruč rodičů: moderní poznatky o významu správné manipulace s novorozencem a malým dítětem. Praha: Grada, 2005. Šťastné dítě (Grada). ISBN 80-247-1210-5.
VACEK, Zdeněk. Embryologie pro pediatry: učebnice pro lékařské fakulty. Vyd. 2., dopl. Praha: Karolinum, 1992. ISBN 80-7066-562-9.
DORT, Jiří, Eva DORTOVÁ a Petr JEHLIČKA. Neonatologie. 3. vydání. Praha: Univerzita Karlova, nakladatelství Karolinum, 2018. ISBN 978-80-246-3936-9
HÁJEK, Zdeněk, Evžen ČECH a Karel MARŠÁL. Porodnictví. 3., zcela přeprac. a dopl. vyd. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-4529-9.
FRIEDLOVÁ, Karolína. Bazální stimulace® pro ošetřující, terapeuty, logopedy a speciální pedagogy: praktická příručka pro pracující v sociálních službách, dlouhodobé péči a ve speciálních školách. 2. vydání. Tábor: Asociace poskytovatelů sociálních služeb ČR, 2018. ISBN 978-80-907053-1-9.
CASTILLO-MORALES, Rodolfo. Orofaciální regulační terapie: metoda reflexní terapie pro oblast úst a obličeje. Praha: Portál, 2006. Speciální pedagogika (Portál). ISBN 80-7367-105-0.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka obhajovala bakalářskou práci na téma "Ergoterapie v neonatologii." Studentka se věnovala problematice předčasně narozených dětí a možnosti uplatnění ergoterapie. Studentka rozdělila obhajobu své práce na dvě části, na teoretickou a hlavní část. V teoretické části se snažila přiblížit svou bakalářskou práci. Bohužel ani při obhajobě se nevyvarovala odborných i formálních nedostatků. V hlavní části se studentka zaměřila na předčasně narozeného pacienta, se kterým měla pouze jednu terapii. Zpracování BP je s ohledem na mnoho formálních a metodologických nedostatků nedostatečné. Studentka bohužel nedokázala BP vhodně zpracovat a prezentovat.
+ otázky vedoucího práce:
1.V čem spatřujete největší význam ergoterapie v oboru neonatologie?
2.Myslíte si, že včasná intervence ergoterapeuta na tomto oddělení, může mít vliv na vývoj jedinců?
+ otázky oponenta:
1.S jak starým dítětem jste spolupracovala?
2.V čem vidíte největší možný přínos egoterapeuta v neonatologické péči?
Studentka neobhájila BP. Komise se shodla na závěrečném hodnocení obhajoby bakalářské práce známkou nedostatečně.