Bakalářská práce se zabývá ergoterapií u pacienta se schizofrenií v době hospitalizace. Vyobrazuje záměr vybraného tématu a rozdělení bakalářské práce na část teoretickou a praktickou.
Cílem práce je uvést problematiku schizofrenního onemocnění v době hospitalizace z pohledu ergoterapeuta. Účelem práce je zpracovat problematiku poruch schizofrenního charakteru a nastínit vhodné ergoterapeutické postupy a procesy pro období hospitalizace.
V praktické části nalezneme kazuistiku klienta a testů, které byly využity na vstupní a výstupní vyšetření: ACE-R (Addenbrookský kognitivní test), BI (Barthel index). Praktická část dále obsahuje krátkodobý ergoterapeutický plán, konkrétní ergoterapeutické intervence s klientem a dlouhodobý ergoterapeutický plán.
Komparace vstupního a výstupního ergoterapeutického hodnocení a vyhodnocení ergoterapeutických intervencí.
Následné zhodnocení prakticky využitých ergoterapeutických postupů u pacienta se schizofrenií v době hospitalizace. Vyhodnocení práce s pacientkou a možný přínos této bakalářské práce.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with occupational therapy for patients with schizophrenia at the time of hospitalization. It depicts the intention of the selected topic and the division of the bachelor's thesis into a theoretical and practical part.
The aim of the work is to introduce the issue of schizophrenic disease at the time of hospitalization from the perspective of an occupational therapist. The purpose of this work is to address the issue of schizophrenic disorders and outline appropriate occupational therapy procedures and processes for the period of hospitalization.
In the practical part we will find a case report of the client and tests that were used for input and output examinations: ACE-R (Addenbrook cognitive test), BI (Barthel index). The practical part also contains a short-term occupational therapy plan, specific occupational therapy interventions with the client and a long-term occupational therapy plan.
Comparison of input and output occupational therapy evaluation and evaluation of occupational therapy interventions.
Subsequent evaluation of practically used occupational therapy procedures in a patient with schizophrenia at the time of hospitalization. Evaluation of work with a patient and the possible benefits of this bachelor's thesis.
Bakalářská práce se zabývá ergoterapií u pacienta se schizofrenií v době hospitalizace. Vyobrazuje záměr vybraného tématu a rozdělení bakalářské práce na část teoretickou a praktickou.
Cílem práce je uvést problematiku schizofrenního onemocnění v době hospitalizace z pohledu ergoterapeuta. Účelem práce je zpracovat problematiku poruch schizofrenního charakteru a nastínit vhodné ergoterapeutické postupy a procesy pro období hospitalizace.
V praktické části nalezneme kazuistiku klienta a testů, které byly využity na vstupní a výstupní vyšetření: ACE-R (Addenbrookský kognitivní test), BI (Barthel index). Praktická část dále obsahuje krátkodobý ergoterapeutický plán, konkrétní ergoterapeutické intervence s klientem a dlouhodobý ergoterapeutický plán.
Komparace vstupního a výstupního ergoterapeutického hodnocení a vyhodnocení ergoterapeutických intervencí.
Následné zhodnocení prakticky využitých ergoterapeutických postupů u pacienta se schizofrenií v době hospitalizace. Vyhodnocení práce s pacientkou a možný přínos této bakalářské práce.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with occupational therapy for patients with schizophrenia at the time of hospitalization. It depicts the intention of the selected topic and the division of the bachelor's thesis into a theoretical and practical part.
The aim of the work is to introduce the issue of schizophrenic disease at the time of hospitalization from the perspective of an occupational therapist. The purpose of this work is to address the issue of schizophrenic disorders and outline appropriate occupational therapy procedures and processes for the period of hospitalization.
In the practical part we will find a case report of the client and tests that were used for input and output examinations: ACE-R (Addenbrook cognitive test), BI (Barthel index). The practical part also contains a short-term occupational therapy plan, specific occupational therapy interventions with the client and a long-term occupational therapy plan.
Comparison of input and output occupational therapy evaluation and evaluation of occupational therapy interventions.
Subsequent evaluation of practically used occupational therapy procedures in a patient with schizophrenia at the time of hospitalization. Evaluation of work with a patient and the possible benefits of this bachelor's thesis.
Teoretická analýza odborné literatury shrnující problematiku ergoterapie u pacienta s diagnózou schizofrenie.
Možnosti využití terapeutických postupů v PN Bohnice a komplexnost jejich léčby u schizofrenie.
Provedení vstupního ergoterapeutického hodnocení formou rozhovoru a testů, kineziologický rozbor, hodnocení ADL- Barthel index, kognitivních a psychosociálních funkcí.
Na základě vstupního ergoterapeutického hodnocení stanovení cíle ergoterapie a doporučení optimálního krátkodobého ergoterapeutického plánu.
Provedení výstupního ergoterapeutického hodnocení.
Zhodnocení výsledků terapie
Komparace výsledků stavu pacienta/klienta před zahájením terapie a po ukončení terapie. Zdůraznění nejdůležitějších patologických odchylek.
Zásady pro vypracování
Teoretická analýza odborné literatury shrnující problematiku ergoterapie u pacienta s diagnózou schizofrenie.
Možnosti využití terapeutických postupů v PN Bohnice a komplexnost jejich léčby u schizofrenie.
Provedení vstupního ergoterapeutického hodnocení formou rozhovoru a testů, kineziologický rozbor, hodnocení ADL- Barthel index, kognitivních a psychosociálních funkcí.
Na základě vstupního ergoterapeutického hodnocení stanovení cíle ergoterapie a doporučení optimálního krátkodobého ergoterapeutického plánu.
Provedení výstupního ergoterapeutického hodnocení.
Zhodnocení výsledků terapie
Komparace výsledků stavu pacienta/klienta před zahájením terapie a po ukončení terapie. Zdůraznění nejdůležitějších patologických odchylek.
Seznam doporučené literatury
KLUSOŇOVÁ, E., 2011. Ergoterapie v praxi. Brno: Národní centrum ošetřovatelství a nelékařských zdravotnických oborů. ISBN 978-80-7013-535-8.
KOLÁŘ, P. et al., 2009. Rehabilitace v klinické praxi. Praha: Galén. ISBN 978-80-7262-657-1.
KRIVOŠÍKOVÁ, M., 2011. Úvod do ergoterapie. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-2699-1.
PREISS, M; KUČEROVÁ, M, 2006. Neuropsychologie v psychiatrii. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-1460-8.
MALÁ, E, 2005. Schizofrenie v dětství a adolescenci. Praha: Grada. ISBN 80-247-0737-3.
KUČEROVÁ, H, 2010. Schizofrenie v kazuistikách. Grada ISBN 80-247-2045-0.
Seznam doporučené literatury
KLUSOŇOVÁ, E., 2011. Ergoterapie v praxi. Brno: Národní centrum ošetřovatelství a nelékařských zdravotnických oborů. ISBN 978-80-7013-535-8.
KOLÁŘ, P. et al., 2009. Rehabilitace v klinické praxi. Praha: Galén. ISBN 978-80-7262-657-1.
KRIVOŠÍKOVÁ, M., 2011. Úvod do ergoterapie. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-2699-1.
PREISS, M; KUČEROVÁ, M, 2006. Neuropsychologie v psychiatrii. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-1460-8.
MALÁ, E, 2005. Schizofrenie v dětství a adolescenci. Praha: Grada. ISBN 80-247-0737-3.
KUČEROVÁ, H, 2010. Schizofrenie v kazuistikách. Grada ISBN 80-247-2045-0.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student obhajoval bakalářskou práci na téma "Ergoterapie u pacienta se schizofrenií v období hospitalizace." Cílem studenta bylo poukázat na schizofrenní onemocnění v době hospitalizace z pohledu ergoterapeuta a zpracovat problematiku poruch schizofrenního charakteru a nastínit vhodné ergoterapeutické postupy a procesy pro období hospitalizace. Práci rozdělil student na dvě části, a to teoretickou a hlavní část. V hlavní části popsal student kazuistiku 28 leté klientky a testy, které využil na vstupní a výstupní vyšetření: ACE-R (Addenbrookský kognitivní test), BI (Barthel index). Dále popsal krátkodobý ergoterapeutický plán, konkrétní ergoterapeutické intervence s klientem a dlouhodobý ergoterapeutický plán. Na závěr zhodnotil student praktické využití ergoterapeutických postupů u pacienta se schizofrenií v době hospitalizace a vyhodnotil práci s pacientkou.
+ otázky vedoucího práce:
1.Ve své práci uvádíte, že blízcí příbuzní pacientů se schizofrenií, mohou mít velmi pozitivní vliv na jejich dosavadní a celková stav. Jak vidíte možnosti ergoterapeuta v práci s rodinnými příslušníky?
2.Jak byste charakterizoval problematiku stigmatizace osob s duševní nemocí. V čem uvedenou stigmatizaci spatřujete?
+ otázky oponenta:
1.Jaké limity spatřujete v ergoterapii u dané diagnózy?
2.Jaký smysl vidíte v multidisciplinární spolupráci?
Student odpověděl na všechny otázky vedoucího práce a oponenta výborně. Prokázal erudovanost v dané problematice. Komise se shodla na závěrečném hodnocení obhajoby bakalářské práce známkou výborně.