Práce je zaměřena na popis metodiky nácviku vybraných skladeb pro ženské sbory a jejich harmonický rozbor. Rozboru vybraných skladeb z Lotyšska předchází historické zmapování lotyšské sborové kultury a teoretická část o historii ženského sboru Luscinia.
Anotace v angličtině
This diploma thesis is devoted to describing the methods of rehearsal of women's choir and their harmonic analysis. The analysis of selected compositions from Latvia is preceded by historical mapping of Latvia choir culture and a theoretical part about history of women's choir Luscinia
Women's choir, choir singing, methods od rehearsal, harmonic analysis, Luscinia, Ústecký dětský sbor
Rozsah průvodní práce
101
Jazyk
CZ
Anotace
Práce je zaměřena na popis metodiky nácviku vybraných skladeb pro ženské sbory a jejich harmonický rozbor. Rozboru vybraných skladeb z Lotyšska předchází historické zmapování lotyšské sborové kultury a teoretická část o historii ženského sboru Luscinia.
Anotace v angličtině
This diploma thesis is devoted to describing the methods of rehearsal of women's choir and their harmonic analysis. The analysis of selected compositions from Latvia is preceded by historical mapping of Latvia choir culture and a theoretical part about history of women's choir Luscinia
Women's choir, choir singing, methods od rehearsal, harmonic analysis, Luscinia, Ústecký dětský sbor
Zásady pro vypracování
Shromáždění literatury a pramenů
Prostudování získaných materiálů, vypracování osnovy práce
Pravidelná konzultace s vedoucím DP
Vypracování jednotlivých kapitol na základě dostupné literatury a předložení ke konzultaci vedoucímu DP
Zpracování přílohové části (notový materiál, fotodokumentace apod.)
Dokončení jednotlivých kapitol a předložení kompletní podoby DP k závěrečné konzultaci
Zásady pro vypracování
Shromáždění literatury a pramenů
Prostudování získaných materiálů, vypracování osnovy práce
Pravidelná konzultace s vedoucím DP
Vypracování jednotlivých kapitol na základě dostupné literatury a předložení ke konzultaci vedoucímu DP
Zpracování přílohové části (notový materiál, fotodokumentace apod.)
Dokončení jednotlivých kapitol a předložení kompletní podoby DP k závěrečné konzultaci
Seznam doporučené literatury
BUČEK, Miloslav. Sborový zpěv II. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 1992, 240 s. ISBN 80-210-0513-0.
BULA, Dace. Latvian Folksongs: Collected, Published and Studied. In Singing the Nations: Herders´s Legacy. Trier: Wissenschaftlicher Verlag, 2008, s. 7\textendash29.
FEDOR, Viliam a Jarmila VRCHOTOVÁ-PÁTOVÁ. Sborový zpěv a řízení sboru. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1962. Učební texty vysokých škol.
HONS, Miloš. Hudební analýza. Togga. Praha: Musica Viva, 2010. ISBN 978-80-87258-28-6.
Janeček, K. Harmonie rozborem. SHV Praha l963.
Janeček, K. Hudební formy. SNKLHU, Praha 1955.
Kohoutek, C. Novodobé skladebné směry v hudbě. Vyd. 2., SHV, Praha 1965.
KOLÁŘ, Jiří, Ivana ŠTÍBROVÁ a Josef ROB. Sborový zpěv a řízení sboru II: Základní problémy sborové interpretace. 2. vyd. Netolice: Jc-Audio, c2011. ISBN 978-80-87132-18-0.
KOLÁŘ, Jiří a Ivana ŠTÍBROVÁ. Sborový zpěv a řízení sboru I. 1., Základní disciplíny práce s pěveckým sborem. Netolice: Jiří Churáček - Jc-Audio, c2009. ISBN 978-80-87132-06-7.
SKOUPÁ, Kateřina. Fenomén lotyšských svátků písní. Praha, 2012. Diplomová práce. Univerzita Karlova v Praze. Vedoucí práce Doc. Phdr. Ilja Lemeškin, Ph.D.
STAŠEK, Čestmír. ABC začínajícího sbormistra. Praha: Supraphon, 1981, 141 s.
ŠTOLL, Pavel. České kontexty lotyšských kulturních tradic. Praha, 2011. Dizertační práce. Univerzita Karlova v Praze. Filozofická fakulta
Tichý, V. Harmonicky myslet a slyšet. HAMU, Praha 1996.
PAROLEK, Radegast. Lotyšská literatura: vývoj a tvůrčí osobnosti. Praha: Bohemika, 2000.
Seznam doporučené literatury
BUČEK, Miloslav. Sborový zpěv II. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 1992, 240 s. ISBN 80-210-0513-0.
BULA, Dace. Latvian Folksongs: Collected, Published and Studied. In Singing the Nations: Herders´s Legacy. Trier: Wissenschaftlicher Verlag, 2008, s. 7\textendash29.
FEDOR, Viliam a Jarmila VRCHOTOVÁ-PÁTOVÁ. Sborový zpěv a řízení sboru. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1962. Učební texty vysokých škol.
HONS, Miloš. Hudební analýza. Togga. Praha: Musica Viva, 2010. ISBN 978-80-87258-28-6.
Janeček, K. Harmonie rozborem. SHV Praha l963.
Janeček, K. Hudební formy. SNKLHU, Praha 1955.
Kohoutek, C. Novodobé skladebné směry v hudbě. Vyd. 2., SHV, Praha 1965.
KOLÁŘ, Jiří, Ivana ŠTÍBROVÁ a Josef ROB. Sborový zpěv a řízení sboru II: Základní problémy sborové interpretace. 2. vyd. Netolice: Jc-Audio, c2011. ISBN 978-80-87132-18-0.
KOLÁŘ, Jiří a Ivana ŠTÍBROVÁ. Sborový zpěv a řízení sboru I. 1., Základní disciplíny práce s pěveckým sborem. Netolice: Jiří Churáček - Jc-Audio, c2009. ISBN 978-80-87132-06-7.
SKOUPÁ, Kateřina. Fenomén lotyšských svátků písní. Praha, 2012. Diplomová práce. Univerzita Karlova v Praze. Vedoucí práce Doc. Phdr. Ilja Lemeškin, Ph.D.
STAŠEK, Čestmír. ABC začínajícího sbormistra. Praha: Supraphon, 1981, 141 s.
ŠTOLL, Pavel. České kontexty lotyšských kulturních tradic. Praha, 2011. Dizertační práce. Univerzita Karlova v Praze. Filozofická fakulta
Tichý, V. Harmonicky myslet a slyšet. HAMU, Praha 1996.
PAROLEK, Radegast. Lotyšská literatura: vývoj a tvůrčí osobnosti. Praha: Bohemika, 2000.