Diplomová práce s názvem Hudební výchova na II. stupni základní školy v období distanční výuky je zaměřena na aktuální situaci probíhající ve školství a s ní spojené on-line vyučování. Součástí práce je CD s didaktickými materiály k distanční výuce hudební výchovy.
Cílem práce je využít dostupné programy, aplikace a zhotovení nových materiálů do hodin hudební výchovy.
Práce je rozdělena do tří částí. Teoretická část je zaměřena na využití informačních technologií ve školství jako součást probíhajícího distančního vzdělávání. V praktické části jsou zhotoveny nové tematické plány a přípravy hudební výchovy pro II. stupeň základní školy. Empirická část obsahuje dotazníkové šetření na téma distanční výuka.
Anotace v angličtině
The diploma thesis titled Music at the lower secondary school during distant learning focuses on the current educational situation and online learning associated with it. A part of the thesis is a CD containing didactic materials for Music distant learning.
The aim of this thesis is to utilize available programmes, applications nad to create new materials for music lessons.
The thesis is divided into three parts. The theoretical part focuses on using information technologies in the educational proces as a part of the ongoing distant learning. New curriculum as well as new lesson preparations for Music education at the lower secondary school are created in the partical part. The empirical part contains a questionnaire aimed at distant learning.
Klíčová slova
Distanční výuka
Informační technologie
Hudební výchova
Tematické plány
Didaktické materiály
Klíčová slova v angličtině
Distance learning
Information Technology
Music
Thematic plans
Didactic materials
Rozsah průvodní práce
118 s. (88 924 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce s názvem Hudební výchova na II. stupni základní školy v období distanční výuky je zaměřena na aktuální situaci probíhající ve školství a s ní spojené on-line vyučování. Součástí práce je CD s didaktickými materiály k distanční výuce hudební výchovy.
Cílem práce je využít dostupné programy, aplikace a zhotovení nových materiálů do hodin hudební výchovy.
Práce je rozdělena do tří částí. Teoretická část je zaměřena na využití informačních technologií ve školství jako součást probíhajícího distančního vzdělávání. V praktické části jsou zhotoveny nové tematické plány a přípravy hudební výchovy pro II. stupeň základní školy. Empirická část obsahuje dotazníkové šetření na téma distanční výuka.
Anotace v angličtině
The diploma thesis titled Music at the lower secondary school during distant learning focuses on the current educational situation and online learning associated with it. A part of the thesis is a CD containing didactic materials for Music distant learning.
The aim of this thesis is to utilize available programmes, applications nad to create new materials for music lessons.
The thesis is divided into three parts. The theoretical part focuses on using information technologies in the educational proces as a part of the ongoing distant learning. New curriculum as well as new lesson preparations for Music education at the lower secondary school are created in the partical part. The empirical part contains a questionnaire aimed at distant learning.
Klíčová slova
Distanční výuka
Informační technologie
Hudební výchova
Tematické plány
Didaktické materiály
Klíčová slova v angličtině
Distance learning
Information Technology
Music
Thematic plans
Didactic materials
Zásady pro vypracování
1. Prostudování odborné literatury a kurikulárních dokumentů
2. Distanční vzdělávání
3. Zpracování materiálů pro distanční výuku
4. Zpětná vazba
Zásady pro vypracování
1. Prostudování odborné literatury a kurikulárních dokumentů
2. Distanční vzdělávání
3. Zpracování materiálů pro distanční výuku
4. Zpětná vazba
Seznam doporučené literatury
Metodické doporučení pro vzdělávání distančním způsobem \textendash Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
https://www.csvs.cz/ncdiv/ - Národní centrum distančního vzdělávání
ZLÁMALOVÁ, H. Distanční vzdělávání a e-learning. Praha: UJAK 2008.
SKALKOVÁ, J. Obecná didaktika. Praha: Portál, 2007.
KNOPOVÁ, Blanka. Činnosti hudebně pohybové v systému hudebního vzdělávání na ZŠ a SŠ: (didaktika hudební výchovy). Brno: Masarykova univerzita, 2005.
KRATOCHVÍLOVÁ, O. Hudba a pohyb na II. stupni základní školy. Ústí nad Labem, 2011.
ŠIMANOVSKÝ, Zdeněk. Hry s hudbou a techniky muzikoterapie ve výchově, sociální práci a klinické praxi. Vyd. 4. Praha: Portál, 2011.
Seznam doporučené literatury
Metodické doporučení pro vzdělávání distančním způsobem \textendash Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
https://www.csvs.cz/ncdiv/ - Národní centrum distančního vzdělávání
ZLÁMALOVÁ, H. Distanční vzdělávání a e-learning. Praha: UJAK 2008.
SKALKOVÁ, J. Obecná didaktika. Praha: Portál, 2007.
KNOPOVÁ, Blanka. Činnosti hudebně pohybové v systému hudebního vzdělávání na ZŠ a SŠ: (didaktika hudební výchovy). Brno: Masarykova univerzita, 2005.
KRATOCHVÍLOVÁ, O. Hudba a pohyb na II. stupni základní školy. Ústí nad Labem, 2011.
ŠIMANOVSKÝ, Zdeněk. Hry s hudbou a techniky muzikoterapie ve výchově, sociální práci a klinické praxi. Vyd. 4. Praha: Portál, 2011.