V současné době není zastupování zaměstnanců v době jejich nepřítomnosti explicitně stanoveno zákonem. V mnoha případech jsou tak zaměstnanci například na dovolené telefonicky kontaktováni nebo dokonce odvoláni. Cílem bakalářské práce je navrhnout systém zastupitelnosti klíčových zaměstnanců a jejich klíčových činností u firmy VLS - divize Mimoň v době jejich nepřítomnosti. Za pomoci nahlédnutí do náplní práce zaměstnanců byly vybrány pozice, u jejichž činností je nezbytné zajistit zastupitelnost. S těmito zaměstnanci byly následně provedeny rozhovory, díky nimž se zjistilo, která konkrétní činnost je nezbytná k zastoupení. Pracovníci následně své pracovní procesy popsali a díky tomu bylo možné vytvořit grafické mapy těchto činností. Modelování těchto činností bylo vytvořeno za pomoci Business Process Model and Notation. Dalším krokem bylo navrhnout metodu zastupování. Bylo rozhodnuto, že jedinou možnou variantou je využití vlastních pracovníků. Na základě toho byl vytvořen řídící akt - Rozhodnutí ředitele divize O zastupování zaměstnanců na ředitelství Divize Mimoň, které bylo zveřejněno na Intranetu firmy.
Anotace v angličtině
Currently, there is no explicit legal requirement to represent workers during their absence. In many cases, employees are contacted by phone while on vacation, for example, or even called back from vacation. The aim of the bachelor thesis is to develop a system for the representation of key employees and their key activities in the company VLS - Division Mimoň for the time of their absence. With the help of an insight into the scope of work of the employees, positions were selected for whose activities representation must be ensured. Interviews were then carried out with these employees in order to find out which specific activities are required for the representation. The employees then described their work processes and thanks to this it was possible to create graphical maps of these activities. The modeling of these activities was created with the help of the Business Process Model and Notation. The next step was to design a display method. It was decided that the only possible option was to use their own staff. On this basis, a relevant legal act was created - A decision of the director of the department on representation of employees at the headquarters of the Mimoň department, which was published on the company's intranet.
Klíčová slova
nepřítomnost, zastoupení zaměstnanců, nezbytné činnosti, BPMN, podnikové procesy
Klíčová slova v angličtině
absence, employee representation, necessary activities, BPMN, business process
Rozsah průvodní práce
86
Jazyk
CZ
Anotace
V současné době není zastupování zaměstnanců v době jejich nepřítomnosti explicitně stanoveno zákonem. V mnoha případech jsou tak zaměstnanci například na dovolené telefonicky kontaktováni nebo dokonce odvoláni. Cílem bakalářské práce je navrhnout systém zastupitelnosti klíčových zaměstnanců a jejich klíčových činností u firmy VLS - divize Mimoň v době jejich nepřítomnosti. Za pomoci nahlédnutí do náplní práce zaměstnanců byly vybrány pozice, u jejichž činností je nezbytné zajistit zastupitelnost. S těmito zaměstnanci byly následně provedeny rozhovory, díky nimž se zjistilo, která konkrétní činnost je nezbytná k zastoupení. Pracovníci následně své pracovní procesy popsali a díky tomu bylo možné vytvořit grafické mapy těchto činností. Modelování těchto činností bylo vytvořeno za pomoci Business Process Model and Notation. Dalším krokem bylo navrhnout metodu zastupování. Bylo rozhodnuto, že jedinou možnou variantou je využití vlastních pracovníků. Na základě toho byl vytvořen řídící akt - Rozhodnutí ředitele divize O zastupování zaměstnanců na ředitelství Divize Mimoň, které bylo zveřejněno na Intranetu firmy.
Anotace v angličtině
Currently, there is no explicit legal requirement to represent workers during their absence. In many cases, employees are contacted by phone while on vacation, for example, or even called back from vacation. The aim of the bachelor thesis is to develop a system for the representation of key employees and their key activities in the company VLS - Division Mimoň for the time of their absence. With the help of an insight into the scope of work of the employees, positions were selected for whose activities representation must be ensured. Interviews were then carried out with these employees in order to find out which specific activities are required for the representation. The employees then described their work processes and thanks to this it was possible to create graphical maps of these activities. The modeling of these activities was created with the help of the Business Process Model and Notation. The next step was to design a display method. It was decided that the only possible option was to use their own staff. On this basis, a relevant legal act was created - A decision of the director of the department on representation of employees at the headquarters of the Mimoň department, which was published on the company's intranet.
Klíčová slova
nepřítomnost, zastoupení zaměstnanců, nezbytné činnosti, BPMN, podnikové procesy
Klíčová slova v angličtině
absence, employee representation, necessary activities, BPMN, business process
Zásady pro vypracování
V současné době není zastupování zaměstnanců v době jejich nepřítomnosti explicitně stanoveno zákonem. V mnoha případech jsou tak zaměstnanci například na dovolené telefonicky kontaktováni nebo dokonce z dovolené odvoláni. Studie ukazují, že zastupování zaměstnanců může pro daného zaměstnance sloužit jako vhodný prostředek k získání většího přehledu o firmě. Cílem bakalářské práce je navrhnout systém zastupitelnosti zaměstnanců ve zkoumané firmě v době jejich nepřítomnosti, který u firmy dosud nebyl nastaven (kdo koho zastupuje a v jakých činnostech). Součástí práce budou polostrukturované rozhovory se zaměstnanci, u jejichž činností je nezbytné zastoupení v době jejich nepřítomnosti (například u funkcí jako je obchodník, účetní, asistentka ředitele, správce majetku a další). Tyto funkce a jejich činnosti budou vybrány na základě nahlédnutí do náplní prací a dále za pomoci konzultace s ekonomem divize. V rozhovorech budou otázky zaměřené na činnosti, které je nezbytné v době nepřítomnosti daného zaměstnance zastoupit a postupy, jak u těchto činností postupovat, aby zastupující zaměstnanec měl k dispozici přesný postup pro splnění těchto činností. Rozhovory (zaznamenány za pomoci digitálních nahrávek) budou následně převedeny do grafického přehledu za pomoci BPMN (grafické znázornění jednotlivých pracovních činností), aby byly vytvořeny přesné pracovní postupy. Na základě zjištěných poznatků může práce sloužit jako podklad pro vytvoření Rozhodnutí ředitele v oblasti zastupování zaměstnanců v neodkladných záležitostech.
Zásady pro vypracování
V současné době není zastupování zaměstnanců v době jejich nepřítomnosti explicitně stanoveno zákonem. V mnoha případech jsou tak zaměstnanci například na dovolené telefonicky kontaktováni nebo dokonce z dovolené odvoláni. Studie ukazují, že zastupování zaměstnanců může pro daného zaměstnance sloužit jako vhodný prostředek k získání většího přehledu o firmě. Cílem bakalářské práce je navrhnout systém zastupitelnosti zaměstnanců ve zkoumané firmě v době jejich nepřítomnosti, který u firmy dosud nebyl nastaven (kdo koho zastupuje a v jakých činnostech). Součástí práce budou polostrukturované rozhovory se zaměstnanci, u jejichž činností je nezbytné zastoupení v době jejich nepřítomnosti (například u funkcí jako je obchodník, účetní, asistentka ředitele, správce majetku a další). Tyto funkce a jejich činnosti budou vybrány na základě nahlédnutí do náplní prací a dále za pomoci konzultace s ekonomem divize. V rozhovorech budou otázky zaměřené na činnosti, které je nezbytné v době nepřítomnosti daného zaměstnance zastoupit a postupy, jak u těchto činností postupovat, aby zastupující zaměstnanec měl k dispozici přesný postup pro splnění těchto činností. Rozhovory (zaznamenány za pomoci digitálních nahrávek) budou následně převedeny do grafického přehledu za pomoci BPMN (grafické znázornění jednotlivých pracovních činností), aby byly vytvořeny přesné pracovní postupy. Na základě zjištěných poznatků může práce sloužit jako podklad pro vytvoření Rozhodnutí ředitele v oblasti zastupování zaměstnanců v neodkladných záležitostech.
Seznam doporučené literatury
Eiselt, H. A., & Marianov, V. (2008). Employee positioning and workload allocation. Computers & operations research, 35(2), 513-524.
Forth, J., Bryson, A., & George, A. (2017). Explaining cross-national variation in workplace employee representation. European Journal of Industrial Relations, 23(4), 415-433.
Han, K. H., & Park, J. W. (2009). Process-centered knowledge model and enterprise ontology for the development of knowledge management system. Expert Systems with Applications, 36(4), 7441-7447.
Proctor, J. (2019). INTEQGROUP. Business Proces Reengineering: 6 Key Steps + Some Secret Sauce. Dostupné 05. 08. 2020 z: https://www.inteqgroup.com/blog/6-key-business-process-reengineering-steps
White, S. A. (2004). Introduction to BPMN. Ibm Cooperation, 2(0), 0.
Seznam doporučené literatury
Eiselt, H. A., & Marianov, V. (2008). Employee positioning and workload allocation. Computers & operations research, 35(2), 513-524.
Forth, J., Bryson, A., & George, A. (2017). Explaining cross-national variation in workplace employee representation. European Journal of Industrial Relations, 23(4), 415-433.
Han, K. H., & Park, J. W. (2009). Process-centered knowledge model and enterprise ontology for the development of knowledge management system. Expert Systems with Applications, 36(4), 7441-7447.
Proctor, J. (2019). INTEQGROUP. Business Proces Reengineering: 6 Key Steps + Some Secret Sauce. Dostupné 05. 08. 2020 z: https://www.inteqgroup.com/blog/6-key-business-process-reengineering-steps
White, S. A. (2004). Introduction to BPMN. Ibm Cooperation, 2(0), 0.