Diplomová práce se zabývá vzdělávacími profily zaměřenými na výuku českého jazyka a literatury na sociální síti Instagram. Je rozdělena na část teoretickou a praktickou. V teoretické části práce jsou představeny nejpopulárnější sociální sítě současnosti a je zde popsán způsob jejich fungování. U každé sítě je navržen způsob jejího využití pro informální učení. Praktická část analyzuje příspěvky čtyř vzdělávacích instagramových profilů zaměřených na výuku českého jazyka a literatury: Červená propiska, Běžící češtinář, Češtinářské špeky a Čeština "na pohodu". Analyzovány jsou příspěvky zveřejněné v druhé polovině roku 2020, konkrétně jejich témata, zpracování a odezva uživatelů.
Anotace v angličtině
This Master's thesis is about educational profiles focused on teaching Czech language and literature on Instagram social media. It is divided into two parts: theoretic and practical. There is introduced the most popular current social media and described their way of common usage in the theoretic part. There is suggested way how to make use of each media for its informal learning. The practical part analyses posts from four educational Instagram profiles focused on Czech language and literature schooling: Červená propiska, Běžící češtinář, Češtinářské špeky and Čeština "na pohodu". The posts published in the second half of the year 2020 are analysed for their topics, processing and the users' response in particular.
Klíčová slova
Sociální sítě, Instagram, informální učení, vzdělávací profily, vzdělávání na sociálních sítích.
Klíčová slova v angličtině
Social media, Instagram, informal learning, educational profiles, education on social media.
Rozsah průvodní práce
86 s. (108 400 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá vzdělávacími profily zaměřenými na výuku českého jazyka a literatury na sociální síti Instagram. Je rozdělena na část teoretickou a praktickou. V teoretické části práce jsou představeny nejpopulárnější sociální sítě současnosti a je zde popsán způsob jejich fungování. U každé sítě je navržen způsob jejího využití pro informální učení. Praktická část analyzuje příspěvky čtyř vzdělávacích instagramových profilů zaměřených na výuku českého jazyka a literatury: Červená propiska, Běžící češtinář, Češtinářské špeky a Čeština "na pohodu". Analyzovány jsou příspěvky zveřejněné v druhé polovině roku 2020, konkrétně jejich témata, zpracování a odezva uživatelů.
Anotace v angličtině
This Master's thesis is about educational profiles focused on teaching Czech language and literature on Instagram social media. It is divided into two parts: theoretic and practical. There is introduced the most popular current social media and described their way of common usage in the theoretic part. There is suggested way how to make use of each media for its informal learning. The practical part analyses posts from four educational Instagram profiles focused on Czech language and literature schooling: Červená propiska, Běžící češtinář, Češtinářské špeky and Čeština "na pohodu". The posts published in the second half of the year 2020 are analysed for their topics, processing and the users' response in particular.
Klíčová slova
Sociální sítě, Instagram, informální učení, vzdělávací profily, vzdělávání na sociálních sítích.
Klíčová slova v angličtině
Social media, Instagram, informal learning, educational profiles, education on social media.
Zásady pro vypracování
Rešerše odborné literatury, zpracování poznatků.
Popis sociální sítě Instagram.
Výběr vzdělávacích profilů pro výzkum dle stanovených kritérií.
Sledování vybraných profilů a jejich analýza.
Závěrečné porovnání vzdělávacích profilů, jejich zhodnocení dle stanovených kritérií.
Zásady pro vypracování
Rešerše odborné literatury, zpracování poznatků.
Popis sociální sítě Instagram.
Výběr vzdělávacích profilů pro výzkum dle stanovených kritérií.
Sledování vybraných profilů a jejich analýza.
Závěrečné porovnání vzdělávacích profilů, jejich zhodnocení dle stanovených kritérií.
Seznam doporučené literatury
Landsverk, K. H.: The Instagram handbook (Londýn: PrimeHead Limited, 2014)
Losekoot, M.: Jak na sítě: ovládněte čtyři principy úspěchu na sociálních sítích (Brno: Jan Melvil Publishing, 2019)
Semerádová, T.: Marketing na Facebooku a Instagramu (Brno: Computer Press, 2019)
Zounek, J. a kol.: E-learning: učení (se) s digitálními technologiemi (Praha: Wolters Kluwer, 2012)
Zounek, J a Šeďová, K..: Učitelé a technologie: mezi tradičním a moderním pojetím (Brno: Paido, 2009)
Seznam doporučené literatury
Landsverk, K. H.: The Instagram handbook (Londýn: PrimeHead Limited, 2014)
Losekoot, M.: Jak na sítě: ovládněte čtyři principy úspěchu na sociálních sítích (Brno: Jan Melvil Publishing, 2019)
Semerádová, T.: Marketing na Facebooku a Instagramu (Brno: Computer Press, 2019)
Zounek, J. a kol.: E-learning: učení (se) s digitálními technologiemi (Praha: Wolters Kluwer, 2012)
Zounek, J a Šeďová, K..: Učitelé a technologie: mezi tradičním a moderním pojetím (Brno: Paido, 2009)