Bakalářská práce se zabývá vytvořením celistvého edukačního materiálu a následnou edukací pacientů s indikací k transplantaci srdce. Pro bližší seznámení s problematikou je první kapitola věnována mechanickým srdečním podporám, které často slouží jako přemostění pacienta k transplantaci srdce. Druhá kapitola je zaměřena na indikace a kontraindikace k transplantaci srdce. Třetí kapitola přibližuje stěžejní problematiku ortotoptické transplantace srdce (OTS). Čtvrtá kapitola je věnována edukačnímu materiálu a jeho tvorbě.
Empirická část práce rekapituluje výsledky kvalitativního průzkumu, který se zaměřuje na to, jaká je zpětná vazba na námi vytvořený edukační materiál k transplantaci srdce a jaké mají pacienti zkušenosti s edukací a výukovými metodami při edukaci v rámci předoperačního vyšetření a dlouhodobé přípravy před transplantací srdce. K realizaci průzkumného šetření byl vybrán design případové studie, konkrétně mnohopřípadové studie, kde bylo provedeno porovnání tří případů. Sběr dat byl realizován za pomocí polostruktorovaných rozhovorů s jednotlivými respondenty.
Anotace v angličtině
This Bachelor thesis deals with the creation of a comprehensive educational material and subsequent education of patients with an indication for a heart transplantation. To be more familiar with the issue, the first chapter is devoted to ventricular assist device - VAD, which often serves as a bridging the patient for heart transplantation. The second chapter focuses on indications and contraindications for heart transplantation. The third chapter approaches orthotoptic heart transplantation's key issues. The fourth chapter is devoted to educational material and its creation.
The empirical part of the thesis summarizes the results of qualitative research. The research focuses on the feedback to heart transplantation's educational material created by us and what are patients' experiences with education and instructional methods in preoperative examination and long-term preparation before heart transplantation. The design of a case study was selected for the implementation of a research investigation, specifically a multi-case study, where a comparison of three cases was performed. Data collection was conducted using semi-structured interviews with individual respondents.
Bakalářská práce se zabývá vytvořením celistvého edukačního materiálu a následnou edukací pacientů s indikací k transplantaci srdce. Pro bližší seznámení s problematikou je první kapitola věnována mechanickým srdečním podporám, které často slouží jako přemostění pacienta k transplantaci srdce. Druhá kapitola je zaměřena na indikace a kontraindikace k transplantaci srdce. Třetí kapitola přibližuje stěžejní problematiku ortotoptické transplantace srdce (OTS). Čtvrtá kapitola je věnována edukačnímu materiálu a jeho tvorbě.
Empirická část práce rekapituluje výsledky kvalitativního průzkumu, který se zaměřuje na to, jaká je zpětná vazba na námi vytvořený edukační materiál k transplantaci srdce a jaké mají pacienti zkušenosti s edukací a výukovými metodami při edukaci v rámci předoperačního vyšetření a dlouhodobé přípravy před transplantací srdce. K realizaci průzkumného šetření byl vybrán design případové studie, konkrétně mnohopřípadové studie, kde bylo provedeno porovnání tří případů. Sběr dat byl realizován za pomocí polostruktorovaných rozhovorů s jednotlivými respondenty.
Anotace v angličtině
This Bachelor thesis deals with the creation of a comprehensive educational material and subsequent education of patients with an indication for a heart transplantation. To be more familiar with the issue, the first chapter is devoted to ventricular assist device - VAD, which often serves as a bridging the patient for heart transplantation. The second chapter focuses on indications and contraindications for heart transplantation. The third chapter approaches orthotoptic heart transplantation's key issues. The fourth chapter is devoted to educational material and its creation.
The empirical part of the thesis summarizes the results of qualitative research. The research focuses on the feedback to heart transplantation's educational material created by us and what are patients' experiences with education and instructional methods in preoperative examination and long-term preparation before heart transplantation. The design of a case study was selected for the implementation of a research investigation, specifically a multi-case study, where a comparison of three cases was performed. Data collection was conducted using semi-structured interviews with individual respondents.
Cílem mé bakalářské práce je vytvořit přehledný edukační materiál určený pro pacienty s indikací k transplantaci srdce, který by pro ně mohl být dostupný ve všech transplantačních centrech v České republice. Důraz bude kladen především na teoretické zpracování informací z aktuálních domácích i zahraničích trendů daného tématu. Ty budou čerpány z odborných publikací, výzkumných zpráv a z ověřených elektronických zdrojů či databází.
Zásady pro vypracování
Cílem mé bakalářské práce je vytvořit přehledný edukační materiál určený pro pacienty s indikací k transplantaci srdce, který by pro ně mohl být dostupný ve všech transplantačních centrech v České republice. Důraz bude kladen především na teoretické zpracování informací z aktuálních domácích i zahraničích trendů daného tématu. Ty budou čerpány z odborných publikací, výzkumných zpráv a z ověřených elektronických zdrojů či databází.
Seznam doporučené literatury
CUPPLES, S. A., S. LERRET, V. MCCALMONT and L.OHLER., 2017. Core curriculum for transplant nurses. 2nd edition. Philadelphia: Wolters Kluwer. ISBN 1451195303.
BALÁŽ, P., J. JANEK a M. ADAMEC,2011. Odběry orgánů k transplantaci: Odbery orgánov na transplantácie. Praha: Karolinum. ISBN 978-80-246-1964-4.
PIRK, J.,2019. Kardiochirurgie. Praha: Maxdorf. Jessenius. ISBN 978-80-7345-568-2.
PIRK, J. a I. MÁLEK., 2008. Transplantace srdce. V Praze: Karolinum. ISBN 978-80-246-1606-3.
TÓTHOVÁ, V., I. CHLOUBOVÁ a R. PROKEŠOVÁ, ed, 2019. Význam ošetřovatelství v preventivní kardiologii. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-271-2197-7.
Seznam doporučené literatury
CUPPLES, S. A., S. LERRET, V. MCCALMONT and L.OHLER., 2017. Core curriculum for transplant nurses. 2nd edition. Philadelphia: Wolters Kluwer. ISBN 1451195303.
BALÁŽ, P., J. JANEK a M. ADAMEC,2011. Odběry orgánů k transplantaci: Odbery orgánov na transplantácie. Praha: Karolinum. ISBN 978-80-246-1964-4.
PIRK, J.,2019. Kardiochirurgie. Praha: Maxdorf. Jessenius. ISBN 978-80-7345-568-2.
PIRK, J. a I. MÁLEK., 2008. Transplantace srdce. V Praze: Karolinum. ISBN 978-80-246-1606-3.
TÓTHOVÁ, V., I. CHLOUBOVÁ a R. PROKEŠOVÁ, ed, 2019. Význam ošetřovatelství v preventivní kardiologii. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-271-2197-7.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
schémata, portréty
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka vypracovala bakalářskou práci na téma Edukační pomůcka pro pacienty s indikací k transplantaci srdce.
Práce se zabývá vytvořením celistvého edukačního materiálu a následnou edukací pacientů s indikací k transplantaci srdce. Pro bližší seznámení s problematikou je první kapitola věnována mechanickým srdečním podporám, které často slouží jako přemostění pacienta k transplantaci srdce. Druhá kapitola je zaměřena na indikace a kontraindikace k transplantaci srdce. Třetí kapitola přibližuje stěžejní problematiku ortotoptické transplantace srdce (OTS). Čtvrtá kapitola je věnována edukačnímu materiálu a jeho tvorbě.
Empirická část práce rekapituluje výsledky kvalitativního průzkumu, který se zaměřuje na to, jaká je zpětná vazba na námi vytvořený edukační materiál k transplantaci srdce a jaké mají pacienti zkušenosti s edukací a výukovými metodami při edukaci v rámci předoperačního vyšetření a dlouhodobé přípravy před transplantací srdce. K realizaci průzkumného šetření byl vybrán design případové studie, konkrétně mnohopřípadové studie, kde bylo provedeno porovnání tří případů. Sběr dat byl realizován za pomocí polostruktorovaných rozhovorů s jednotlivými respondenty.
Studentka obhájila baklaářskou práci s hodnocením komise Výborně